Buna ziua
Tatăl meu este o persoana cu handicap grav,din 1997 ,iar mama este insotitor .Cei de la primărie nu au vrut nici in ziua de azi să o angajeze pt a i se cunoaște vechimea pe cartea de munca.ce se poate face?
Pentru a fi incadrata ca asistent personal, persoana respectiva se va prezenta la primaria localitatii de domiciliu sau de resedinta a persoanei cu handicap grav si va depune un dosar continand urmatoarele documente:
a) cerere de angajare;
b) copie de pe actele de identitate si de stare civila;
c) copie de pe actele de studii;
d) cazier judiciar;
e) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de alta unitate sanitara autorizata, care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare;
f) acordul persoanei cu handicap sau, dupa caz, al reprezentantului legal al acesteia ori al familiei, exprimat in scris, pentru angajare;
g) declaratie pe propria raspundere ca va respecta obligatiile prevazute la art. 38 din lege.
h) acordul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, exprimat in scris, referitor la optiunea parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav, adultilor cu handicap grav ori reprezentantilor legali ai acestora, cu exceptia celor cu handicap vizual grav. (art. 25. - (1) HG 268/2007)
Angajarea asistentului personal se face in maximum 30 de zile de la depunerea dosarului cu documentele prevazute. In aceasta perioada, primaria localitatii de domiciliu sau de resedinta a persoanei cu handicap grav face demersurile necesare in vederea efectuarii anchetei sociale la domiciliul sau resedinta persoanei care doreste sa se angajeze ca asistent personal. (art. 25. - (2) HG 268/2007)
In caz de refuz, se poate actiona in instanta Primaria.