avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Scadere reparatii efectuate
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Scadere reparatii efectuate

Subiect: Scadere reparatii efectuate

Buna ziua ! As dori o lamurire asupra urmatorului aspect : In cadrul unei asociatii de proprietari se efectueaza o reparatie la nivel de scara sau tronson cu un meserias Ce documente sau forme legale trebuiesc intocmite pentru plata reparatiei si cum o scad din registrul de casa pe ce baza ? Asoc de prop. nu are instalator sau electrician angajat, de cate ori sunt probleme apelam la particulari .Reparatiile sunt platite, dar am inteles ca nu se mai intocmesc conventii civile pentru o lucrare de citeva ore sau o suma modica platita
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:50, 19 Ianuarie 2017
Aveti cateva posibilitati legale:
Solicitati meseriasului sa va emita factura si chitanta daca poate.
Cautati firme ce pot face asemenea lucrari cu acte in regula: contract, factura...
Angajati acea persoana fizica pentru cateva zile cat este necesar sa faca lucrarea.
Se poate face contract civil pentru prestatia respectiva unde specificati indemnizatia bruta care constituie baza de impozitare, calculati la acest brut impozitul, il scadeti din brut si ce ramane este suma neta de dat mesterului in mana. Calculati brutul astfel incat, dupa ce scadeti impozitul sa ramaneti cu suma pentru care v-ati inteles cu el.
Impozitul il declarati la fisc cu Declaratia 100 si il platiti, ca asociatie, pentru ca l-ati stopat la sursa.

Pe lista puneti totalul rezultat din indemnizatia neta + impozitul aferent. Sau scoateti aceeasi suma din fondul de reparatii. Faceti cum s-a hotarat in comitet: ori pe lista, ori din fondul de reparatii.

Ca sa va lamuriti mai bine cititi ultima postare din primul topic din sectiunea noastra: Documentatie specifica Asociatiilor de proprietari - Obligatii fiscale ale Asociatiilor de proprietari.
Ultima modificare: Miercuri, 18 Ianuarie 2017
elga50, moderator
As avea totusi o alta intrebare : Pentru a scoate banii necesari de plata a lucrarilor efectuate din fondul de reparatii este necesar intocmirea unui referat de necesitate si plata se face in baza dispozitiei de ..........catre casierie sau este suficient doar bonul fiscal de materiale si conventia civila incheiate ? Multumesc anticipat dar sunt pareri nelamurite inca cu noile reglementari /
Ca sa scoateti bani din fondul de reparatii, asta insemnand nu numai manevrarea cashului din casa sau banca, ci scaderea efectiva din evidenta fondului a sumei respective, va trebuie o decizie a comitetului executiv si apoi completata dispozitia de plata unde va semna mesterul ca a primit banii (netul), dispozitie atasata contractului civil. Asa puteti opera in registrul de casa.

Ce nelamurire aveti?
Ultima modificare: Miercuri, 18 Ianuarie 2017
elga50, moderator
Nu se scot bani din fondul de reparatii. In fondul de reparatii (ca in orice alt fond) nu exista bani, exista doar evidenta unor sume. Banii efectivi sunt in casierie sau banca.
Asadar atunci cand vreti sa platiti o lucrare banii se scot din casierie (sau banca), pe baza chitantei emisa de executant sau pe baza altor inscrisuri (stat de plata, de exemplu).
Meseriasul, plata lucrarii..., nu are legatura directa cu fondul de reparatii. Puteti avea sau nu fond de reparatii, dar lucrarea trebuie platita iar plata se face din casierie.

Acum despre fondul de reparatii.
Fondul de reapartii se constituie din incasari de la fiecare proprietar sau din alte surse ale asociatiei (transferuri din chirii, penalizari, sponsorizari...). In registrul fondului de reparatii, fiecare proprietar are o anumita suma, suma diferita de la un apartament la altul. Asa ca nu putem scade valoarea unei lucrari decat dupa ce intocmim un document, un tabel, cu toate apartamentele, cu suma totala a lucrarii, suma ce se repartizeaza pe fiecare apartament in functie de cota parte indiviza a fiecaruia. Daca de exemplu lucrarea costa 800 lei, se imparte aceasta suma la 1600 m.p. cat este suprafata utila a tuturor apartamentelor si rezula 0,50 lei pe metru patrat. Un apartament de 40 mp. va avea de plata 40 x 0,50 = 20 lei iar altul de 60 m.p. va avea de plata 60 x 0,50 = 30 lei s.a.m.d.
Fiecare din aceste sume rezultate (20, 30...) se consemneaza in registrul fondului de reparatii diminuand fondul de reparatii al fiecarul proprietar.
Daca nu s-a inteles, revin cu explicatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Modalitati de decontare plati p.f. bibinelu bibinelu Au fost efectuate lucrări de reparații la ușa de acces în bloc de către un proprietar din cadrul asociației de proprietari. Materialele ... (vezi toată discuția)
Salarii personal angajat la asociatia de proprietari StRotaru StRotaru Se pot plati salariile personalului angajat (portari, femeie de servici) din FONDUL DE IMBUNATATIRE CONFORT? (vezi toată discuția)
Registre contabile timpuriu timpuriu care sunt registrele contabile pentru asociatiile de propietari si cum sunt folosite ele de catre adiministrator/contabil ? (vezi toată discuția)