Buna seara! Am trimis angajatorului prin posta cerere de eliberare acte, acte ce sunt obligatorii sa le elibereze la incetarea contractului de munca. I-am trimis scrisoare cu confirmare de primire si a refuzat primirea ei. Am facut reclamatie la ITM unde am anexat cererea trimisa prin scrisoare recomandata,refuzul primirii scrisoriii eliberate de Posta Romana, emailurile, am mentionat ca l-am sunat telefonic si cei de la ITM mi-au raspuns ca in urma verificarilor nu au gasit in evidentele firmei nici o cerere de eliberare acte. Ce pot face eu acum ca sa mi se elibereze actele? Angajatorul refuza sa-mi primeasca cererea si sa o inregistreze, refuza si scrisosarea recomandata iar ITM nu face nimic.
Am aflat ca inspectorul care mi-a semnat raspunsul este ruda de gradul 2 de rudenie cu angajatorul. Este legal sa semneze inspectorul de la ITM daca se afla in relatii de rudenie? Nu ar fi trebuit sa faca o cerere de abtinere? Multumesc!
Nu exista niciun text de lege care sa-i interzica inspectorului respectiv sa semneze un raspuns la o petitie.
Asa cum am spus anterior, aveti dreptul sa sesizati Inspectia Muncii si/sau Ministerul Muncii - foruri ierarhic superioare ITM-ului , daca va considerati nedreptatit de catre ITM.