avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 414 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa administrare cu majorări/penalizări
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa administrare cu majorări/penalizări

Buna ziua.

Am notificat asociația de proprietari ca nu o sa mai locuiesc la adresa pe o perioada nelimitată pentru a fi scutit de plățile uzuale lunare.
Nu am știut ca se mai percepe taxa de administrare, iar dupa 3 ani, cand m-am întors s-a strâns o suma destul de mare la care s-au adăugat și penalizări pentru fiecare zi de întârziere timp de 3 ani.
Sunt de acord ca a fost vina mea ca nu m-am informat, dar este legal sa se adauge majorări/penalități la acesta taxa ?
La alte cheltuieli înțeleg, ca exista o terța parte, care aplica majorări, dar de ce trebuie sa plătesc si penalizări pentru salariul celor de la asociație pe langa suma adunată ?
Mulțumesc si aștept un răspuns de la cineva competent si care poate argumenta răspunsul.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 11:47, 22 Ianuarie 2017

Ehehei, competenta....
Stimabile,
Ce se mai face in lumea de astazi fara plata? Si ce se mai face cu plata, dar intr-un timp rezonabil?
Daca aveati buna-vointa de a lectura un pic legislatia specifica asociatiilor de proprietari ati fi gasit in L. 230/2007, urmatoarele:
Articolul 49
(1)Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizari pentru orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata. Penalizarile nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica numai dupa o perioada de 30 de zile care depaseste termenul stabilit pentru plata, fara ca suma penalizarilor sa poata depasi suma la care s-au aplicat.
(2)Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 20 de zile calendaristice.
(3)Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere vor face obiectul fondului de penalitati al asociatiei de proprietari si se vor utiliza numai pentru plata penalizarilor impuse asociatiei de proprietari de catre terti si pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune sau alte cheltuieli de natura administrativa.


As mai avea mai multe argumente, dar consider ca am raspuns competent la intrebarea dvs.

Cu stima, AG.
Aplicarea penalitatilor este o masura de constrangere a debitorului pentru a efectua plata la data scadenței.
În lipsa acestei constrangeri financiare, orice debitor va amana plata pana cand va voi sa o efectueze, la o dată neprecizată, iar creditorul va aștepta fără să poată forța în vreun fel achitarea obligației, ceea ce nu ar fi echitabil.
Este legala aplicarea penalităților de către asociația de proprietari, cu condiția ca penalitățile aplicate să nu depășească sumă la care au fost aplicate.
Spre exemplu, pentru o luna în care trebuia să achitați 15 lei, și nu i-ați achitat, penalitățile aplicate acestei sume nu pot depăși 15 lei.
Sper să vă fie de ajutor.
Mulțumesc pentru răspunsul dumneavoastră.
Puteți explica art. 3 cu terțe părți ?
Salariul celor din asociație unde se încadrează ?
Înțeleg ca e greșeala mea ca nu m-am informat de aceasta taxa chiar daca nu mai locuiește nimeni acolo dar pentru ce se aplica majorări ?
Nu am primit niciun fel de notificare in usa, pe usa, etc. pentru ca pe acolo trecea cineva lunar sa vada daca e totul in regula și as fi văzut ca esre o suma de plata inca de cand s-a emis ...

Mulțumesc pentru răspuns .
Am înțeles ca exista o constrângere dar nu trebuie sa existe si o notificare in vreun fel ?
Ultima modificare: Vineri, 20 Ianuarie 2017
elga50, moderator
Salariile se incadreaza la cheltuieli pe cota parte indiviza
Ce fel de notificari doriti sa primiti in usa sau pe usa? Cheltuielile se regasesc in lista de intretinere.
@Cyan
O notificare ca sunt dator, deoarece nu se afișează nimic pe nicăieri.

" ... fondulu de penalitati al asociatiei de proprietari se va utiliza numai pentru plata penalizarilor impuse asociatiei de proprietari de catre terti si pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune sau alte cheltuieli de natura administrativa. "

Alte cheltuieli de natura administrativa poate însemna si salariile ?

Scuze ca nu ma pricep la astfel de probleme juridice. De aceea vreau sa aflu informații de la cei mai buni si care se pricep.
Mulțumesc.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli de executare pe listele asociatiei de proprietari ContSters362803 ContSters362803 Buna seara! Administratorul a trecut suma ce reprezinta Cheltuielile de Executare Silita in totalul lunar al cheltuielilor de intretinere cu titlul de ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari lgc61 lgc61 Buna ziua, As vrea sa stiu cum se calculeaza penalizarile la intretinere. Am un apartament in care locuiesc copiii mei si s-a adunat o restanta la un moment ... (vezi toată discuția)
Legea cu asociatia ContSters205948 ContSters205948 ESTE O LEGE CARE DACA AI DATORII LA ASOCIATIE SI PESTE 12 LUNI ATUNCI TII SE BAGA PENALIZARII. (vezi toată discuția)