avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Au voie firmele sa minta in scris?
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Au voie firmele sa minta in scris?

Buna ziua,

Am o problema incurcata si as dori sa stiu daca are rost sa vb cu un avocat.
Se suprapun din pct meu de vedere mai multe abuzuri:
1. EMAG minte in scris *nu stiu daca exsta la noi vreo lege care sa interzica asa ceva*
2. LG (serviciul clienti) m-a injurat la telefon, mi-a anulat garantia cu toate ca oficial au spus ca le repara gratuit dat fiind ca este un defect de fabricatie. Exista de asemenea mai multe class action law suits impotriva lor pe aceasta problema. Va multumesc!


Am trimis in reparatie un LG G4 cumparat de la EMAG pentru o problema care a fost recunoscuta OFICIAL de catre LG ca defect de fabricatie si pe care au PROMIS ca o repara gratuit!!
- In data de 23.07.2015 am achizitionat de la Compania eMAG produsul Telefon mobil LG G4, 32GB, 4G, Ceramic White (Produs Resigilat) cu factura 408164825;
- In data de 19.09.2016 am trimis produsul in service cu fisa 2131135 defectul semnalat: “defect - Bootloop"
Problema a fost recunoscuta OFICIAL de catre LG si pe care au PROMIS ca o repara gratuit!!
(Referinte sunt pe net)
Telefonul a fost scos din poseta acum in MAI 2016 de catre prietena mea. Aceasta a apucat ecranul cu 2 degete si a scos jack-ul de casti din mufa. Ecranul s-a crapat. Se poate vedea clar o bula de aer de sub crapatura care printr-un simplu rationament denota faptul ca intre digitizer si sticla nu a existatat adeziv. Astfel ecranul a flambat si s-a crapat! De asemenea se poate vedea foarte usor si faptul ca acest telefon nu a cazut niciodata pe jos, deci NU a suferit nici un soc mecanic! Crapatura in ecran cat si boot loop-ul sunt defecte de fabricatie dar eu am cerut doar rezolvarea acelui bootloop. Am trimis produsul la EMAG, Emag la Depanero, iar Depanero l-a trimis la LG.
Baietii de la service-ul LG ma fac mincinos si spun ca acea crapatura de ecran produsa acum 6 luni este motivul pentru care telefonul a intrat in bootloop acum 1 luna!!! Ba mai mult o dau inainte cu socul mecanic inexistent si faptul ca ei nu pot sa se atinga de telefon-ul stricat din fabrica pentru ca exista acea crapatura in ecran!
Am trimis o sesizare la EMAG sa ii rog sa ma ajute totusi pentru ca problema mea nu este ALB/NEGRU. M`au ignorat complet! A trebuit sa sunt dupa o luna jumate sa ii rog sa imi dea raspuns. A venit si raspunsul care bineinteles a fost STAS.
"Domnule Dimboianu, asa cum v-a comunicat si service-ul, acest produs are display-ul spart, fapt ce a dus la anularea garantie.
Potrivit certificatului de garantie, vanzatorul este obligat sa aduca produsul in stare de conformitate prin reparare, prin inlocuirea componentelor defecte, ducand pana la inlocuirea produsului daca acesta nu mai poate fi reparat, conform Legii 449/2003. Aceastea doar in cazul in care sunt respectate termenii si conditiile specificate in certificatul de garantie."
Ce frumos cand ei pot sa citeze legea, dar cand un producator face un comunicat OFICIAL prin care promite repararea produselor vandute stricat nu este tras la raspundere. Evident minciuna este legala!

Am revenit cu un review negativ pe pagina EMAG de pe Facebook. Aici am primit un raspuns foarte incurajator!

"Salutare, ne dorim sa stim mai multe despre acesta situatie. Te rugam sa ne lasi in privat un mesaj si vom gasi impreuna o solutie! Iti multumim!"


Am consultat din nou dictionarul sa fiu sigur ca ce zic ei acolo sus este ca o sa gasim o solutie prin care ambele parti sunt fericite. Am primt si raspunsul dupa 3 saptamani (ca mno e greu sa raspunzi la atatea plangeri!)

"Tudor, orice deteriorare fizica a produsului aduce de la sine pierderea garantiei. Noi iti intelegem supararea si suntem aici sa iti oferim suport oricand ai nevoie. In situatia de fata produsul nu se mai poate repara in baza garantiei"



Aici din nou au mintit. NU orice deterioare fizica a produsulu aduce de la sine pierderea garantiei ci DOAR un soc mecanic. Imaginati-va ca ati cumparat un Samsung Galaxy Note7, la care s-a crapat ecranul DAR si bateria explodeaza. Samsung nu a decis sa anuleze garantiile pentru ca unele Note7 au explodat, ci au recunoscut boacana si au reparat-o.
Cel mai recent răspuns: iaminm , utilizator 08:35, 15 Februarie 2017
Class action lawsuits nu exista in Romania.

Nu orice minciuna este infractiune. Pe urma ar fi si greu de demonstrat ca cine a scris "nu stiu daca exista..." a afirmat un lucru pe care il stia drept neadevarat. Pentru a proba asta ar trebui ca Politia sa-i citeasca gandurile, ceea ce nu se poate face.

In ce priveste daca ati avea castig de cauza intr-un proces in drept civil, globul meu de cristal este incetosat, asa ca nu pot prevedea asta. Printr-un proces consumati bani, timp si nervi fara a avea vreo garantie ca-l veti castiga.
buna ziua

asemanator am patit si eu cu un telefon cumparat la prelungire abonament de la Orange ; telefon cumparat in nov. 2015 si in ian 2017 a cedat pus si simplu, nu mai vroia sa porneasca deloc.

am dat la service Orange care dupa cateva zile m-ai anuntat la tele ca "placa de baza a fost torsionata"; asa a sunat exprimarea uneia care m-a apelat.

odata ce a revenit din service tel. m-am sa il iau, mi-au aratat cateva poze pe PC lor din shop.(am cerut pozele pe mail si nu au vrut sa mi le dea) , in schimb am primit tiparite.

raportul lor este ca telefonul a suferit soc mecanic si garantie anulata; explicatia fiind ca telefonul s-a "indoit , curbat" in buzunar si sin aceasta cauza a aparut defectul.

personal , am verificat la un tehnician , intr-a drevar se vede pe un un capac de protectie care este sudat pe acea placa de baza o mica indoitura (pare a fi o apasare ) , dar ma indoiesc ca asa ceva se putea face doar manevrand telefonul.

eu suspectez un defect din fabricatie care nu il pot dovedi , placa de baza afost verifica la microscop de tehnician nu apre sa aibe fisuri.

m-am cam resemnat ca am pierdut garantie, telefonul nefiind scump , aprox 100eur.

credeti ca ar mai fi sanse de fac ceva , o reclamatie undeva sau o verificare in alta parte?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Depanero - garantie anulata allview militarupetru militarupetru Buna ziua, Apelez la acest forum cu o problema pe care o am cu service-ul Depanero, si anume, pe data de 11 septembrie am cumparat un telefon mobil Allview ... (vezi toată discuția)
Anulare garantie dupa soc mecanic pentru orice defectiune rocsica rocsica Este posibila anularea certificatului de garantie ca urmare a unui soc mecanic? Am un telefon pe care l-am scapat si astfel i s-a spart ecranul. L-am trimis la ... (vezi toată discuția)
Refuz de acordare a garantiei, agravarea defectului si facturare in neregula Vially Vially Am achizitionat in data de 23.02.2005 un laptop Fujitsu-Siemens model Amilo 1425 de la firma Dante international srl. Dupa aproximativ o luna de la ... (vezi toată discuția)