buna ma numesc ana sunt studenta in anul 2 la facultate particulara la zi adica acum urmeaza sa incep la 1 oct.nu am lucrat niciodata am 19 ani.am o intrebare:eu urmeaza sa nasc pana la sfarsitul lunii sept(mai am un pic:O)vreau sa va intreb daca beneficiez de indemnizatie pt mame studente?si ce acte imi trebuie,si care e diferenta dintre alocatie de nou nascut si alocatie de stat?nu e tot aceeasi?sau alocatia de nou nascut se da numai odata la fel ca trusoul?:(.si actele pt trusou cand se depun dupa sau inainte sa nasti?)stiu ca sunt cam multe intrebari dar nu ma pricep.va multumesc.o zi buna
O.U.G.nr.148/2005;
Art.1.- (2) Cele 12 luni prevazute la alin.(1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare in sistemul public de pensii in conditiile prevazute la art.38 alin.(1) din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;
H.G. nr.1025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare-Norme metodologice:
Art.4.- (7) Cele 12 luni prevazute la alin.(1) pot fi constituite integral si numai din perioadele prevazute la art.1 alin.(2) din ordonanta de urgenta, daca persoana s-a aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
j) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective cu conditia absolvirii acestora cu examen de licenta sau de diploma in prima sesiune. In sensul dispozitiilor art.38 alin.(1) din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, se ia in considerare intervalul cuprins intre ziua in care incepe si ziua in care se sfarseste fiecare an universitar, in conditiile legii;
Legea nr.19/2000: