avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Previziune BVC 2017
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Previziune BVC 2017

Un cenzor al unei asociatii de proprietari sustine ca BVC previzionat pe 2017 ar trebui sa fie echilibrat . Venituri = Cheltuieli , ceea ce mie mi se pare o aberatie pentru ca o asociatie de proprietari poate avea venituri si din penalizari, fond de reparatii, chirii etc. , care nu sunt obligatoriu a fi cheltuite . Am fost la primarie sa lamuresc situatia si tot ce mi s-a spus a fost ca nu trebuie sa raspunda la aceasta intrebare pentru ca avem in asociatie un cenzor care verifica lucrurile acestea . Asadar , trebuie sau nu trebuie echilibrat BVC ?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 14:28, 6 Februarie 2017

In principiu, cenzorul dvs. are dreptate: veniturile trebuiesc sa fie egale cu cheltuielile - indiferent ce ganditi dvs. Adica, cei care se ocupa de BVC trebuie sa se gandeasca in primul rand la cheltuieli pe care le determinatii din cheltuielile anului 2016, le mai plusati cu 10 -15% (toti furnizorii mai maresc preturile /unitatea de produs), mai vedeti ce va propuneti pentru reparatii, stabiliti si alte maruntisuri. Odata batuta in cuie situatia cheltuielilor, completati cu succes veniturile care trebuie sa fie egale cu cheltuielile si cu asta basta.
Noi intocmim BVC-ul pe trimestre, adica distribuim anumite lucrari vara, iarna sunt cheltuieli mai mari cu incalzirea, etc...

Ceea ce ziceti dvs., ca aveti venituri care nu pot fi cheltuite, asta este altceva si chiar asa sa fie, ce se intampla. Raman sumele colectate in situatia fondurilor, iar cand va apucati de treaba, aveti de unde plati.
Incercati sa depasiti aceasta chestiune care dvs. vi se pare o aberatie.
Succes!
Eu nu am o problema , insa in asociatie oamenii doresc incasarea unui fond de reparatii de 4000 lei / luna timp de 3 luni . Ceea ce inseamna un venit de 12000 lei si nu au previzionate cheltuieli majore , la care se adauga si venituri din penalizari care anul acesta au fost aproximativ 3-4 mii lei . Eu foloseam un model in care veniturile din fondul de reparatii si penalizari erau incluse in rubricile cu venituri , nu separat la fonduri de rezerva cum este acest model ( vezi edit) , dar din punctul meu de vedere , tot ar fi un buget dezechilibrat daca ar fi sa analizam Venituri vs Cheltuieli , deoarece exista rubrica de Cheltuieli din Investitii si Cheltuieli din Modernizari , iar pe venituri nu sunt , deci automat intr-o asociatie cu investiti planificate, vor fi Cheltuielile mai mari decat Veniturile , diferenta fiind in fondurile de rezerva .

Edit : scot link-ul cu modelul pentru ca nu mai apare scrisul dupa el , il pun aici [ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 30 Ianuarie 2017
Mytro, utilizator
cel mai important aspect in BVC este votarea unei anvelope salariale.
Restul sunt artificii contabile.
@Mytro

Lasati-le-ncolo de fonduri de rezerva si fonduri specifice!

BVB pentru 2017 se creioneaza din realizarile celui din 2016.

Venituri:
- din incasari cote - plusati cu 10% (cum a zis si @Adam Grecu)
- din incasari la fonduri:
----- la fondul de rulment: plusati cu10% incasarile pe 2016 sau, daca nu ati avut incasari puneti 0
------la fondul de reparatii idem puneti suma de 12.000 cat vreti sa incasati
------la fondul de penalizari puneti 0 (zero) - acesta este un fond la care incasarile sunt absolut imprevizibile si mai bine consideram ca nu vor fi decat sa previzionam ceva pe care nu-l vom incasa.
----------------------------------------------
Total venituri ---- faceti suma

Cheltuieli
- cote de intretinere, plusati cu 15% fata de 2016, procent mai mare decat la venituri din incasari cote (varianta pesimista)
- cheltuieli salariale, plusati cu 5-10% fata de 2016 ca sa aveti de unde satisface o anumita cerere marire de salariu sau acordarea de prime si indemnizatii ocazionale pentru membrii asociatiei in activitati lucrative (voluntar-obligatoriu platite :) )
- cheltuieli administrative marunte puse pe liste, plusati cu 10-20% fata de anul trecut.

- cheltuieli din fondurile asociatiei, respectiv fondul de reparatii, fondul de penalizari, fondul de chirii (daca aveti asa ceva). Aici faceti in prealabil o lista cu ce va propuneti sa reparati, modernizati, in 2017 si fixati o anvelopa mai larga pentru fiecare lucrare. Totalul, plusat cu 20-30% pentru lucrari neprevizionate il puneti la aceasta rubrica
- restante pe care le previzionati a fi la sfarsitul anului. Aici se cuvine o analiza a trendului lor - poate in scadere, poate in crestere - si aplicati un pesimist +20%
-----------------------------------------------
Total cheltuieli ----- faceti suma

Daca suma cheltuielilor se dovedeste a fi mai mare, atunci intorceti-va la fonduri (de rulment si de reparatii) si aplicati o crestere mai mare decat cea pusa initial. Sfatul meu este sa nu va atingeti de fondul de penalizari.
Daca nici asa cheltuielile nu scad sub venituri, atunci mai taiati din costul lucrarilor previzionate, astfel incat sa va ramana suficient pentru lucrarile de ugenta despre care nu stii niciodata cum vin si cat te costa.
Daca restantele au un trend crescator, mariti cota la fondul de rulment.

Ideea este sa echilibrati cat de cat veniturile cu cheltuielile, nu neaparat egale, dar intotdeauna cu totalul veniturilor mai mare decat al cheltuielilor.
E bine sa faceti un buget pe care sa nu-l mai rectificati in timpul anului pentru ca aceste actiuni sunt greu de explicat si mai greu de inteles de proprietari si chiar de membrii comitetului executiv.
Asa ca un buget batut in cuie si urmarit luna de luna cum se realizeaza, rubrica cu rubrica, va va atentiona din timp daca e cazul sa apelati la solutia de avarie de a-l rectifica si/sau de a renunta la anumite lucrari de modernizri in special.

Cum se urmareste bugetul?
Este una din actiunile care presupun o mentalitate si un profesionalism avansate ale administratorului.
Deci se face un tabel:
- prima coloana - denumirile rubricilor din BVB-ul aprobat
- a doua coloana - sumele
- a treia coloana - "realizat in 2017" - suma coloanelor 5 - 16
- a patra coloana - "Procent de realizare in 2017" - procent coloana a treia fata de coloana a doua.
- coloana 5 - 16 - lunile anului. In fiecare luna, dupa incheierea tuturor operatiunilor se completeaza realizarile.

Automat veti obtine totalurile partiale de rubrica si procentul de realizare la fiecare rubrica, dar si pe venituri total, cheltuieli total.
Eventual faceti si un procent general cheltuieli fata de venituri.

Ultima modificare: Marți, 31 Ianuarie 2017
elga50, moderator
In partea dreapta a acestei pagini, in "Documente utile", gasiti un model de BVC pe care-l folosim de multi ani. E simplu si clar.
www.avocatnet.ro/content/con...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Planul de reparatii (eventual si un model de deviz estimativ pt reparatii) si pt bugetul de venituri - cheltuieli. gheorgheistrate gheorgheistrate As fi recunocator celor care pot furniza modele (formular - fisier Excel, pdf, word) pentru Planul de Reparatii (eventual si un model de Deviz estimativ pt ... (vezi toată discuția)
Rubrica restante in listele de plata florin555 florin555 Buna ziua, In conformitate cu Ordinul 3103 din 2017, listele de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari contin la rubrica ... (vezi toată discuția)
Plata penalizari / plata fond de rulment / plata caldura in avans olga_85 olga_85 Buna ziua, Sunt chiriasa si am 3 intrebari: 1. Cine are obligatia de a plati fondul de rulment: proprietarul sau chiriasul (nu am semnat contract de ... (vezi toată discuția)