avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 338 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incetare contract (licentiamento)
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incetare contract (licentiamento)

Eu lucrez ca Badanta in Italia iar batranul pe care l-am ingrijit a murit pe 4 ian 2017. Eu pe 12 ian 2017 am fost programata pt internare pt o interventie chirurgicala, aceasta s-a complicat si sunt inca internata in spital. Cum procedez cu somajul, e prea tarziu cand ies din spital sa-l bag?si care imi sunt drepturile ce mi se cuvin? Multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:08, 4 Februarie 2017
Ajutorul de șomaj este un venit material ce se oferă, la cerere, persoanelor care și-au pierdut locul de muncă din motive neimputabile lor.

În momentul depunerii cererii, toți cei care doresc să primească indemnizația de șomaj în Italia, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

– să fi fost concediați involuntar din motive neimputabile lor;
– să aibă în ultimii 4 ani de muncă cel puțin 13 săptămâni lucrate, cu taxele plătite la zi;
– să aibă cel puțin 30 de zile de muncă efectivă în ultimile 12 luni dinainte de șomaj;
– să fi depus declarația de Imediată Disponibilitate (DID) la Centrul Forțelor de muncă competent (Centro per l’impiego).

Solicitarea pentru ajutorul de șomaj trebuie depusă la INPS în termen de 68 de zile de la încetarea raportului de muncă.
Sursa : [ link extern ] /

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bustapaga rosica rosica Buna ziua ,lucrez in Italia ca si cameriera 13 ore zilnic ,fara pauza si a salariu 1000 euro,pe bustapaga nu mi a trecut decat intr o luna 75 eur ,si in luna ... (vezi toată discuția)