Imi dau seama ca acest subiect nu poate fi epuizat prin cateva mesaje si ca s-a tot discutat insa as vrea sa cer respectuos niste idei, in mare, cu privire la procedura concedierii intregului colectiv in situatia in care asociatii decid sa inchida firma.
Care ar fi primii pasi pe care ar trebui sa ii faca angajatorul pentru a nu avea probleme ulterioare ?
M-ar interesa problemele legate de preaviz, salarii compensatorii, masuri specifice.
Revin, ma intereseaza pasii principali, in mare. Nu suntem in aceasta situatie insa e bine de stiut.
In afara de Codul Muncii si CCM, mai sunt alte legi care reglementeaza acestea ?
Multumesc,
Delia
1. Se emite hotararea AGA pentru intrarea firmei in lichidare.
2. Se emit instiintarile de intrare in preaviz (20 de zile lucratoare) pentru fiecare salariat in parte.
3. La terminarea preavizului se emit deciziile de concediere in baza art.65 alin.1 C.mun.
4. Potrivit CCMN, in aceasta situatii , angajatii vor trebui sa primeasca o compensatie de cel putin un salariu lunar, in afara drepturilor banesti cuvenite la zi.
Daca inrati in ceea ce insemana concediere colectiva, va trbui sa mai respectati pasii de informare anterioara a sindicatului/reprezntantilor salariatilor, AJOFM, ITM.