avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 304 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Proceduri returnare contravaloare produs si aplicare ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Proceduri returnare contravaloare produs si aplicare de penalizare

Buna seara!

Lucrez intr-o firma la departamentul de retur si as vrea sa ma ajutati sa inteleg anumite lucruri:

1. Din punct de vedere legal, sunt obligat sa returnez contravaloarea produsului cu numerar, indiferent de modalitatea de plata folosita de catre client?

2. In cazul unor produse ce se doreste a fi returnate dar ambalajul este deteriorat, produsul prezinta urme de folosire(zgarieturi fine, etc) este legal sa aplic o penalizare clientului din valoarea totala a produsului?
Asa imi este sugerat, dar nu stiu cat de legala este procedura.

3. Exista un termen minim/maxim in care trebuie sa returnez banii?
In mod normal in firma este o singura zi pe saptamana in care se fac platile catre clienti.
Cel mai recent răspuns: IsBlacks , utilizator 22:09, 23 Februarie 2017
Buna ziua,

1. Nu sunteti obligat sa returnati contravaloarea produsului, aveti si alte modalitait de a asigura garantia produsului (repararea, inlocuirea produsului).

2. Produsele nu trebuie returnate exact in starea in care au plecat, si nu e obligatoriu nici macar sa se trimita si ambalajul, desi asa se cere in practica. Daca urmele sunt de la folosirea normala, si lipsa de conformitate nu e de la folosirea neconforma scopului sau de la deteriorari facute de client alftle decat prin folosire normala, atunci garantia e integrala.

3. Termenul e cel convenit cu clientul sau, in lipsa, de 15 zile.

Aveti mai jos si articolele de lege

Articolul 9
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Articolul 10
În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
-------------
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
-------------

Articolul 12
Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.

Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Articolul 14
Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

Capitolul V Termene
Articolul 16
Răspunderea vânzătorului privind garanţia legală de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Articolul 16^1
După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
-------------
Articolul 16^2
Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată.
-------------

Articolul 17
Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Buna seara, la punctul 1 m-am referit la faptul daca exista vreo lege care sa ma oblige sa returnez contravaloarea produsului numerar, in firma mi se sugereaza mereu sa nu returnez contravaloarea cash, ci prin virament bancar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)
Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)