avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reclamatie acvariu spart
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reclamatie acvariu spart

Buna ziua.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema.

Detin un magazin online si am primit o comanda pentru un acvariu. Am livrat acvariul personal iar cumparatorul a semnat de primire pe factura ramasa la mine. I-am lasat si lui factura duplicat si bonul fiscal. Acvariul a fost verificat de fata cu cumparatorul. Dupa 5 ore de la livrare ma suna sa-mi zica ca acvariul era spart si sa-i dau banii inapoi. Am refuzat fiindca nu mi se pare normal asa ceva. A facut reclamatie la OPC si urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa dau explicatii.

Cei de la OPC mi-au zis la telefon ca trebuia sa intocmesc proces verbal de predare-primire. Eu nu am intocmit un astfel de proces pentru ca, din cate stiu eu, acest proces se intocmeste doar daca se constata probleme cu produsele livrate.

Va rog sa imi spuneti si mie daca era obligatoriu sa intocmesc proces verbal de predare-primire si unde se specifica acest lucru in lege.

Multumesc mult.
Ultima modificare: Joi, 2 Martie 2017
LuceNera, utilizator
Daca acvariul a fost verificat de client in fata vanzatorului atunci semnarea facturii reprezinta acceptul pentru plata.

Pe de alta parte depinde si ce fel de defect a reclamat clientul.
Un defect vizibil sau unul ascuns,

Daca este vorba de un defect care nu poate fi constatat numai prin simpla inspectie vizuala, adica un defect ascuns care poate fi verificat doar prin umplerea acvariului cu apa, scurgeri de apa la imbinari de exemplu, in primul rand trebuie remediat defectul si ulterior inlocuit produsul cu altul conform.

Intrebati-l pe inspectorul OPC daca el semneaza procese verbale de predare primire cand isi cumpara produse electronice sau de alta natura! Si apoi intrebati-l unde scrie in lege!
Nu scrie nicaieri.
Defectul reclamat este chiar acvariul in sine, zice ca e spart intr-un colt LA PARTEA DE SUS cam 4 cm. Ma gandesc ca daca e la partea de sus spartura si mai bine ar fi trebuit sa se vada la fata locului.
Ultima modificare: Joi, 2 Martie 2017
LuceNera, utilizator
O data cu factura ati dat si certificatul de garantie in care sunt stipulate conditiile de acordare a garantiei?

Aveti postate pe site conditiile de acordare a garantiei si cele privind solutionarea reclamatiilor (mod de comunicare, returnarea produsului, costurile returnarii, etc.)?

La finalizarea comenzii online exista vreun buton/casuta prin care clientul confirma ca a inteles conditiile si termenii de livrare conform celor prezentate pe site?

Din raspunsul dvs se intelege ca nu ati constatat direct defectul ci doar din descrierea clientului.

Cum ati fost instiitat despre defect, telefonic, prin email, cu poze, etc.?
Are garantie 24 luni.

Exista pe site conditiile de acordare a garantiei si cele privind solutionarea reclamatiilor iar la finalizarea comenzii exista si buton de acceptare a termenilor si conditiilor site-ului insa clientul a facut comanda telefonic nu pe site.
Da, defectul nu l-am constatat direct pentru ca acvariul a fost livrat de fata cu clientul, moment in care i-am scos din acvariu si celelalte accesorii: filtrul intern, incalzitorul, termometrul, tanciocul, hrana pentru pesti si a probat becul de pe capacul acvariului. Clientul a reclamat TELEFONIC acvariul spart dupa 5 ore. I-am solicitat poze insa nu mi-a trimis.
Pe mine ma intereseaza daca trebuia sa-i intocmesc proces verbal de predare-primire.

Cei de la OPC m-au intrebat la telefon daca acvariul avea instructiuni de folosire IN LIMBA ROMANA. E obligatoriu? Avea doar in engleza.

Si inca ceva, aceasta comanda a fost livrata in urma cu o luna. Nu e cam tarzie solicitarea OPC-ului?
Proces verbal de predare primire nu este obligatoriu.
OPC-ul poate verifica o sesizare in timpul perioadei de garantie.
Instructiunile de utilizare trebuie sa fie in lb romana dar daca in conditiile de acordare a garantiei sunt prevazute ceva instructiuni de manipulare si depozitare poate scapati de amenda. Depinde ce aveti scris pe site cu privire la garantie.

OG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor

Art. 20. -
(3) Produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de garanţie şi, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător.
...............
(5) Toate informaţiile privitoare la produsele şi serviciile oferite consumatorilor, documentele însoţitoare, inclusiv cele referitoare la informaţiile privind securitatea produsului şi instrucţiunile de utilizare, precum şi contractele, inclusiv cele preformulate, trebuie să fie scrise în limba română, indiferent de ţara de origine a acestora, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi.

CAPITOLUL IX - Sancţiuni

Art. 49. - Încălcarea prevederilor prezentei ordonanţe atrage răspunderea materială, civilă, contravenţională sau penală, după caz.
Art. 50. - (1) Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează:
d) încălcarea dispoziţiilor art. 13 alin. (1), art. 17-25 şi art. 26 alin. (1) şi (2), cu amendă contravenţională de la 1.000 lei la 10.000 lei

[ link extern ]

OUG nr. 34/2014
privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu
profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

art. 6 - Cerinţe de informare pentru contractele la distanţă şi cele în afara spaţiilor comerciale
(1) Înainte ca un contract la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie să îi furnizeze consumatorului următoarele informaţii în mod clar şi inteligibil:
(7) Informaţiile contractuale se prezintă în limba română într-o formă accesibilă, astfel încât acestea să fie înţelese cu uşurinţă de consumator, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi.

art. 28 Sancţiuni
(5) Constituie contravenţii următoarele fapte:
j) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (7) referitoare la prezentarea informaţiilor în limba română într-o formă accesibilă, astfel încât acestea să fie înţelese cu uşurinţă de consumator, se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 4.000 lei;

[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Acvariul comandat mi-a fost livrat spart DrData DrData Bună ziua, In data de 4 aprilie mi-a fost livrat acvariul comandat prin telefon unui Pet Shop care, pe lângă site (care nu are sistem de vânzare online ... (vezi toată discuția)
Instrucþiuni de utlizare produs fãrã traducere în limba românã MITULINA MITULINA am comandat online un produs. la primire am constatat ca nu are instructiuni de folosire in limba romana, doar in maghiara. exista vreo lege prin care ... (vezi toată discuția)
Reclamatie la anpc - acordare garantie obiecte sanitare ceramice luminita1977 luminita1977 buna ziua. sunt o societate comerciala care are la vanzare si obiecte sanitare ceramice (chiuvete, toalete etc). un client cumpara un astfel de produs, il ... (vezi toată discuția)