Proces verbal de predare primire nu este obligatoriu.
OPC-ul poate verifica o sesizare in timpul perioadei de garantie.
Instructiunile de utilizare trebuie sa fie in lb romana dar daca in conditiile de acordare a garantiei sunt prevazute ceva instructiuni de manipulare si depozitare poate scapati de amenda. Depinde ce aveti scris pe site cu privire la garantie.
OG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor
Art. 20. -
(3) Produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de garanţie şi, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător.
...............
(5)
Toate informaţiile privitoare la produsele şi serviciile oferite consumatorilor, documentele însoţitoare, inclusiv cele referitoare la informaţiile privind securitatea produsului şi instrucţiunile de utilizare, precum şi contractele, inclusiv cele preformulate, trebuie să fie scrise în limba română, indiferent de ţara de origine a acestora, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi.
CAPITOLUL IX - Sancţiuni
Art. 49. - Încălcarea prevederilor prezentei ordonanţe atrage răspunderea materială, civilă, contravenţională sau penală, după caz.
Art. 50. - (1) Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează:
d)
încălcarea dispoziţiilor art. 13 alin. (1),
art. 17-25 şi art. 26 alin. (1) şi (2), cu amendă contravenţională de la 1.000 lei la 10.000 lei
[ link extern ]
OUG nr. 34/2014
privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu
profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
art. 6 - Cerinţe de informare pentru contractele la distanţă şi cele în afara spaţiilor comerciale
(1) Înainte ca un contract la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie să îi furnizeze consumatorului următoarele informaţii în mod clar şi inteligibil:
(7) Informaţiile contractuale se prezintă în limba română într-o formă accesibilă, astfel încât acestea să fie înţelese cu uşurinţă de consumator, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi.
art. 28 Sancţiuni
(5) Constituie contravenţii următoarele fapte:
j) nerespectarea prevederilor
art. 6 alin. (7) referitoare la prezentarea informaţiilor în limba română într-o formă accesibilă, astfel încât acestea să fie înţelese cu uşurinţă de consumator, se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 4.000 lei;
[ link extern ]