avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reclamatie acvariu spart
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reclamatie acvariu spart

Buna ziua.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema.

Detin un magazin online si am primit o comanda pentru un acvariu. Am livrat acvariul personal iar cumparatorul a semnat de primire pe factura ramasa la mine. I-am lasat si lui factura duplicat si bonul fiscal. Acvariul a fost verificat de fata cu cumparatorul. Dupa 5 ore de la livrare ma suna sa-mi zica ca acvariul era spart si sa-i dau banii inapoi. Am refuzat fiindca nu mi se pare normal asa ceva. A facut reclamatie la OPC si urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa dau explicatii.

Cei de la OPC mi-au zis la telefon ca trebuia sa intocmesc proces verbal de predare-primire. Eu nu am intocmit un astfel de proces pentru ca, din cate stiu eu, acest proces se intocmeste doar daca se constata probleme cu produsele livrate.

Va rog sa imi spuneti si mie daca era obligatoriu sa intocmesc proces verbal de predare-primire si unde se specifica acest lucru in lege.

Multumesc mult.
Ultima modificare: Joi, 2 Martie 2017
LuceNera, utilizator
Instructiunile trebuie in limba romana.

Dar este totusi dubios ca dupa atatea ore a observat ca acvariul era ciobit.
Daca coletul s-a deschis in fata lui putea observa imediat.
@luce... Mie imi faci impresia unui ţepar! Si a unuia cu mult tupeu. Auzi ,,sa faca el dovada ca nu avea instructiuni in limba romana"!!! Comertul online se dezvolta si la noi, taxele s-au mai redus, dar vine cate unul ca tine si strica ce au facut altii in ani de profesionalism si probitate morala. Era, nu era ciobit, te-a prins ca nu ai respectat legea, da-i alt acvariu, asuma-ti responsabilitatea pt. greselile tale! Ok, nu era ciobit, dar cand l-a montat a gresit ceva pt. ca nu avea instructiuni in limba romana si nu avea pt. ca nu i le-ai dat, desi erai obligat! @cyan si @ av lascoschi. Va doresc ca vreodata sa dati peste un astfel de ,,vanzator" (cititi escroc), sa va vad atunci de cata compasiune si intelegere veti da dovada! Ma indoiesc!
@Dogele, poate nu ati citit cu atentie topicul.
Omul l-a chemat pe client cu produsul ptr constatare dar acesta nu l-a adus si a sesizat OPCul.
Este normal ca fiecare parte sa isi sustina punctul de vedere dar pana a-l face escroc poate nu ati observat mesajul in care vanzatorul a spus ca clientul l-a blestemat si l-a pus sa se jure pe copiii lui ca produsul nu era spart!
Asta in conditiile in care produsul a fost primit de cineva din familie.
Aici ar putea fi considerata o eroare a vanzatorului ca nu l-a predat direct celui care l-a comandat dar atata timp cat clientul nu a reclamat acest fapt la OPC inseamna ca a acceptat ca produsul a fost receptionat de o alta persoana.
Ciobirea acvariului este un defect vizibil care putea fi constatat la livrare. Clientul nu poate spune ca cel care l-a primit nu era obligat sa il verifice.
Daca ne gandim putin, cineva care achitioneaza un acvariu online are notiuni minime de utilizare si manipulare.
Tot ce am postat nu am facut-o din postura de comerciant (ptr ca nu sunt asa ceva) ci de client care a avut experiente neplacute atat cu comercianti cat si cu ANPCul si de fiecare data am avut castig de cauza
ptr ca mi-am cunoscut drepturile de consumator.

@dogele
In primul rand pe site scrie clar: daca nu primesti factura, certificat de garantie sau alte documente faci sesizare vanzatorului in 48 de ore. Cand a facut comanda implicit a acceptat si aceasta conditie. Ori el nu a facut sesizare ca lipsesc instructiunile in limba romana. A reclamat doar ca acvariul era spart. De-abia cand am refuzat sa-l despagubesc a gasit si alte motive: lipsa procesului verbal de predare-primire, faptul ca i-am adus acvariul nesigilat adica trebuia sa deschid cutia de fata cu el. Ori mie nu mi se pare normal sa ma duc cu un produs neverificat inainte. Eu am livrat acvarii si in provincie, ce faceam daca descopeream la fata locului ca era spart?
Si mai scrie pe site ca cumparatorul are obligatia sa verifice produsul si sa refuze plata daca ceva nu este in regula. A facut asta? Nu. Sigur ca este posibil sa i-l fi dus spart din vina mea, este posibil si asta. Poate l-am lovit eu din greseala pe undeva dar asta se constata de fata cu mine nu dupa 5 ore.
Apoi, 2 la mana, i-am solicitat poze sa vad si eu ca acvariul este intradevar spart. A zis ca nu e acasa in acel moment dar totusi mi-a lasat 1-2 ore de gandire ca sa ii dau banii sau un nou acvariu, altfel merge la OPC. Acuma, el putea sa spuna si ca i-am spart casa si i-am furat 100 de milioane, inseamna ca trebuia sa ma duc sa-i dau 100 de milioane?
Si 3 la mana, sticla de la acvariu se sparge DOAR prin lovire. In instructiunile de utilizare nu scrie ca nu trebuie sa lovesti sticla, se subintelege asta. Nu cred ca a spart acvariul fiindca nu avea instructiuni.

dogele a scris:

Comertul online se dezvolta si la noi, taxele s-au mai redus

Se vede ca nu esti in domeniu. Taxele au crescut, si in fiecare an se gaseste cate ceva de adaugat.

dogele a scris:

Mie imi faci impresia unui ţepar! Si a unuia cu mult tupeu. Auzi ,,sa faca el dovada ca nu avea instructiuni in limba romana"!!!

Chiar daca i-as fi dat instructiunile in limba romana, el tot ar fi spus ca nu i le-am dat ca sa ies eu vinovat. Nu inteleg de ce cuvantul cumparatorului este mai presus de cel al vanzatorului. Cand faci o acuzatie trebuie sa dovedesti, mi se pare logic.
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Martie 2017
LuceNera, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acvariul comandat mi-a fost livrat spart DrData DrData Bună ziua, In data de 4 aprilie mi-a fost livrat acvariul comandat prin telefon unui Pet Shop care, pe lângă site (care nu are sistem de vânzare online ... (vezi toată discuția)
Instrucþiuni de utlizare produs fãrã traducere în limba românã MITULINA MITULINA am comandat online un produs. la primire am constatat ca nu are instructiuni de folosire in limba romana, doar in maghiara. exista vreo lege prin care ... (vezi toată discuția)
Reclamatie la anpc - acordare garantie obiecte sanitare ceramice luminita1977 luminita1977 buna ziua. sunt o societate comerciala care are la vanzare si obiecte sanitare ceramice (chiuvete, toalete etc). un client cumpara un astfel de produs, il ... (vezi toată discuția)