avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reclamatie acvariu spart
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reclamatie acvariu spart

Buna ziua.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema.

Detin un magazin online si am primit o comanda pentru un acvariu. Am livrat acvariul personal iar cumparatorul a semnat de primire pe factura ramasa la mine. I-am lasat si lui factura duplicat si bonul fiscal. Acvariul a fost verificat de fata cu cumparatorul. Dupa 5 ore de la livrare ma suna sa-mi zica ca acvariul era spart si sa-i dau banii inapoi. Am refuzat fiindca nu mi se pare normal asa ceva. A facut reclamatie la OPC si urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa dau explicatii.

Cei de la OPC mi-au zis la telefon ca trebuia sa intocmesc proces verbal de predare-primire. Eu nu am intocmit un astfel de proces pentru ca, din cate stiu eu, acest proces se intocmeste doar daca se constata probleme cu produsele livrate.

Va rog sa imi spuneti si mie daca era obligatoriu sa intocmesc proces verbal de predare-primire si unde se specifica acest lucru in lege.

Multumesc mult.
Ultima modificare: Joi, 2 Martie 2017
LuceNera, utilizator
In acest caz sunteti "acoperit":in privinta verificarii conformitatii la receptia produsului.
Inspectorul OPC se poate agata de instructiunile in lb romana. Daca ii puteti demonstra ca acestea se regasesc pe site nu ar avea argumente ptr o eventuala sanctionare. Poate ar fi cazul sa faceti un upgrade la site si sa postati cateva instructiuni generale de utilizare si manipulare in aceeasi sectiune unde sunt postate si conditiile de garantie sau la "Termeni si conditii". Eventual puneti un pdf cu download.
Eu pot sa fac upgrade la site dar mie sa nu fi verificat site-ul inainte de a ma contacta pe mine si sa aiba deja o versiune a site-ului initial.
Apropo, pe site mai este mentionat ca lipsa Cerificatului de garantie si/sau a facturii trebuie sesizata in maxim 48 de ore de la primirea produselor. Orice sesizare ulterioara nu este luata in considerare.
Pe de alta parte de ce trebuie sa demonstrez eu ca nu am avut instructiuni in limba romana din moment ce eu sunt cel acuzat. Ar trebui sa beneficiez de prezumtia de nevinovatie. Cumparatorul ar trebui sa dovedeasca ca nu a primit instructiunile si anume ca a sesizat aceste lipsuri.
Si inca ceva. Cumparatorul nu mi-a dovedit ca acvariul este spart. I-am solicitat poze la telefon dar nu mi-a trimis. Si nici nu a venit cu acvariul la sediu pentru constatare. Chiar daca as fi vrut sa-l despagubesc, fara dovada defectului reclamat ar fi fost imposibil.
Sa fim seriosi, cine sta sa salveze pagini din site?
Faceti upgrade si nu trebuie sa dati socoteala OPCului de ce ati facut upgrade. "Pentru imbunatatirea relatiei cu clientii"!
In primul rand clientul nu a prezentat produsul ptr constatare conform conditiilor de pe site si ati incheiat discutia cu inspectorul OPCului.
Nu toate produsele trebuie insotite de instructiuni de utilizare. Intrebati-l pe inspector daca primeste instructiuni cand isi cumpara borcane sau o damigeana din sticla!
Se duce sa ii sanctioneze pe cei din superhipermarket?
Daca produsul este din sticla se presupune ca te duce capul cum sa il intrebuintezi si manevrezi.
In primul rand trebuie constatat daca defectul era vizibil la primirea produsului.


cyan a scris:

Sa fim seriosi, cine sta sa salveze pagini din site?


Cumparatorul, el poate sa faca asta :)) Cand am vorbit cu el la telefon prima oara imi zicea ca ma blesteama, mi-a cerut chiar sa ma jur pe familie si copii ca acvariul a fost intreg.
Acuma, am uitat sa mentionez ceva. Acvariul nu a fost receptionat de el personal ci de o "persoana apropiata", conform reclamatiei de la OPC.

Multumesc mult pentru raspunsuri. Am inteles si eu cam cum sta treaba. Initial ma panicasem serios cand m-a sunat OPC-ul fiindca eu in 3 ani jumate de cand am magazinul nu am primit nici o reclamatie si nu stiam ce e de facut intr-un asemenea caz. Multumesc mult din nou.
Ultima modificare: Vineri, 3 Martie 2017
LuceNera, utilizator
Atunci sa taspunda persoana respectiva.
Atata timp cat produsul a fost livrat la adresa din comanda si a fost acceptata factura clientul nu poate da vina pe vanzator.
Produsul putea fi deteriorat de cel care l-a primit.

Alte discuții în legătură

Acvariul comandat mi-a fost livrat spart DrData DrData Bună ziua, In data de 4 aprilie mi-a fost livrat acvariul comandat prin telefon unui Pet Shop care, pe lângă site (care nu are sistem de vânzare online ... (vezi toată discuția)
Instrucþiuni de utlizare produs fãrã traducere în limba românã MITULINA MITULINA am comandat online un produs. la primire am constatat ca nu are instructiuni de folosire in limba romana, doar in maghiara. exista vreo lege prin care ... (vezi toată discuția)
Reclamatie la anpc - acordare garantie obiecte sanitare ceramice luminita1977 luminita1977 buna ziua. sunt o societate comerciala care are la vanzare si obiecte sanitare ceramice (chiuvete, toalete etc). un client cumpara un astfel de produs, il ... (vezi toată discuția)