avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1482 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reclamatie acvariu spart
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reclamatie acvariu spart

Buna ziua.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema.

Detin un magazin online si am primit o comanda pentru un acvariu. Am livrat acvariul personal iar cumparatorul a semnat de primire pe factura ramasa la mine. I-am lasat si lui factura duplicat si bonul fiscal. Acvariul a fost verificat de fata cu cumparatorul. Dupa 5 ore de la livrare ma suna sa-mi zica ca acvariul era spart si sa-i dau banii inapoi. Am refuzat fiindca nu mi se pare normal asa ceva. A facut reclamatie la OPC si urmeaza sa ma duc saptamana viitoare sa dau explicatii.

Cei de la OPC mi-au zis la telefon ca trebuia sa intocmesc proces verbal de predare-primire. Eu nu am intocmit un astfel de proces pentru ca, din cate stiu eu, acest proces se intocmeste doar daca se constata probleme cu produsele livrate.

Va rog sa imi spuneti si mie daca era obligatoriu sa intocmesc proces verbal de predare-primire si unde se specifica acest lucru in lege.

Multumesc mult.
Ultima modificare: Joi, 2 Martie 2017
LuceNera, utilizator
Deci problema ar fi la instructiunile de utilizare in limba romana. Eu am aceste instructiuni traduse in limba romana dar din ce imi amintesc nu i le-am dat la momentul respectiv pentru ca furnizorul meu nu le avea la acea data. Insa as putea sa-i fac rost de traducere ca am mai livrat astfel de acvarii si acelea aveau instructiuni in limba romana. Ar putea accepta sa i le dau acum?
Ma gandesc ca trebuie sa si dovedeasca ca NU a primit instructiunile de utilizare in limba romana.
Fiind achizitionat de la un magazin online instructiunile se pot regasi pe site. ;)
Prin acceptarea termenilor tranzactiei se presupune ca a citit si acele instructiuni.
Acum se practica postarea si descarcarea instructiunilor de utilizare de pe site.
In conditiile de garantie de pe site se poate face referire la respectarea instructiunilor generale de utilizare postate tot pe site.;)
In mod sigur clientul nu va dori sa primeasca instructiunile acum deoarece a declansat deja un litigiu prin sesizarea OPCului.
Dvs trebuie sa demonstrati ca informatiile erau disponibile pe site si ca clientul nu a respectat conditiile privind solutionarea reclamatiilor.
Ok, a trimis o reclamatie dar trebuia sa trimita si produsul in vederea constatarii veridicitatii defectului.
Avand in vedere ca produsul a fost livrat de vanzator iar cumparatorul l-a putut verifica, in cazul in care este vorba despre un defect vizibil care putea fi sesizat la primirea produsului nu se poate lua in considerare raspunderea vanzatorului.

Parerea mea este ca spargerea geamului la acvariu este vizibila imediat si nu dupa 5 ore.

Garantia trebuie sa fie disponibila clientului nu neaparat pe hartie, sa fie disponibila pe un site.

Lege nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

Art. 21. - (1) La cererea consumatorului garanţia va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.
[ link extern ]

Multumesc mult pentru raspunsuri, apreciez. Stii cumva daca exista si alte conditii care trebuiau indeplinite la livrarea comenzii? Ma tem sa nu se agate cei de la OPC de vreun articol micut care nu a fost respectat ca sa imi dea totusi o amenda, ca prea mi s-a parut inversunata doamna de la telefon.
Trebuie sa aveti in vedere conditiile de livrare si acordare a garantiei prevazute in legislatia specifica protectiei consumatorilor din

- OG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor
- OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu
profesionişti
- Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
- OG nr. 130/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă

In toate se face referire la informarea cat mai completa si a corecta consumatorului.

Vanzatorul trebuie sa se asigure ca a furnizat clientului informatiile necesare astfel incat in cazul unei reclamatii sa se poata opune acestuia.

Informatiile (conditii de vanzare, acordare garantie, instructiuni de utilizare / manipulare / depozitare, etc.) pot fi atat pe suport hartie cat si disponibile pe site-ul vanzatorului.


Pe site-ul meu scrie ca cumparatorul are obligatia sa verifice conformitatea produselor primite si sa refuze coletul daca aceasta conformitate nu este indeplinita. Cand a facut comanda implicit a acceptat aceasta obligatie care ii revine.

Alte discuții în legătură

Acvariul comandat mi-a fost livrat spart DrData DrData Bună ziua, In data de 4 aprilie mi-a fost livrat acvariul comandat prin telefon unui Pet Shop care, pe lângă site (care nu are sistem de vânzare online ... (vezi toată discuția)
Instrucþiuni de utlizare produs fãrã traducere în limba românã MITULINA MITULINA am comandat online un produs. la primire am constatat ca nu are instructiuni de folosire in limba romana, doar in maghiara. exista vreo lege prin care ... (vezi toată discuția)
Reclamatie la anpc - acordare garantie obiecte sanitare ceramice luminita1977 luminita1977 buna ziua. sunt o societate comerciala care are la vanzare si obiecte sanitare ceramice (chiuvete, toalete etc). un client cumpara un astfel de produs, il ... (vezi toată discuția)