avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Demisie administrator !? Acum ce se intampla ?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Demisie administrator !? Acum ce se intampla ?

Va rog sa ma ajutati sa gasesc raspunsul la doua intrebari :
1. Daca administratorul este demis cine prea activitatea lui pana la gasirea unui nou administrator ? Se poate ocupa comintetul sau altcineva din cadrul asociatiei ? Bineinteles si acel "cineva" sa doreasca asta .

2. Activitatea de administrare in cazul in care unul dintre locatari doreste acest lucru insa nu are acel curs de administrator si atestatul poate fi facuta ?
Durata de la ziua x cand se face instrierea si pana la ziua y cand se elibereaza atestatul poate fi si de 2 luni , in acest periaoda asociatia are vreo portita sa functioneze fara a angaja un alt administrator pentru doua luni dupa care sa angajeze si pe "doritorul" din cadrul asociatiei ! ?

Va rog sa imi spuneti si in ce temei legal sunt solutiile date de dvs. !
Ultima modificare: Luni, 14 Septembrie 2009
Petre Daniel, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 11:43, 18 Septembrie 2009
L nr 230/2007 art 34 92) asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice speciliazate si autorizate pentru realizarea ,respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii,intretinerii,investitiilor si reparatiilor asupra proprietatatii comune.

Faptul ca vechiul administrator a fost demis si eliberat ,fara a se cunoaste cu exactitate situatia activitatii sale ,este un risc major pe care si la asumat asociatia.
Administratorul ,persoana fizica sau juridica ,pentru a putea presta legala calitatea si activitatea trebuie sa detina ATESTAT eliberat de catre autoritatea locala.
Pentru a preintampina si alte neajunsuri aveti posibilitatea sa contactati serviciul specializat din primaria locala,care poate sa va puna la dispozitie lista de administratori atestati,inclusiv se poate implica pentru cercetarea activitatii administratorului pe care a-ti inteles sa il demiteti
1. Da
2. Da
Trebuie sa aveti in vedere faptul ca o asociatie de proprietari care functioneaza conform Legii 230 / 2007 si a HG 1588 / 2007, este o organizatie obsteasca. In aceasta idee si fiind o situatie de urgenta oricine care se pricepe la administrare poate face aceasta munca.
Durata in care isi obtine atestatul nu are prea mare importanta, este un aspect secundar, important este sa stie ce sa faca acolo.
...................
Aceasta discutie s-a mai purtat pe forum in nenumarate topicuri. Daca aveti timp si rabdare dati o cautare pe google in acest site, chiar aici in forum si veti putea citi o multime de comentarii.
Nu am nicio indoiala ca acest topic va naste multe discutii. Cititi mesajele....aveti ce invata....:)
Da elga useri au ce invata,dar ce te faci cu "gica p-contra" care desfac cuvantul in 100...
Un om inteligent are de invatat de la toti!
Petre Daniel a scris:

1. Daca administratorul este demis cine prea activitatea lui pana la gasirea unui nou administrator ? Se poate ocupa comintetul sau altcineva din cadrul asociatiei ?
2. Activitatea de administrare in cazul in care unul dintre locatari doreste acest lucru insa nu are acel curs de administrator si atestatul poate fi facuta ?
Durata de la ziua x cand se face instrierea si pana la ziua y cand se elibereaza atestatul poate fi si de 2 luni , in acest periaoda asociatia are vreo portita sa functioneze fara a angaja un alt administrator pentru doua luni dupa care sa angajeze si pe "doritorul" din cadrul asociatiei ! ?

Va rog sa imi spuneti si in ce temei legal sunt solutiile date de dvs. !

Raspunsul este prezentat in Norma metodologică din 19/12/2007, publicate în Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008
Art. 17. -
(8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

Asociatia poate ramane fara administrator daca acesta-si da demisia, este demis, pleaca, se imbolnaveste si renunta, este ales in parlament sau numit ministru si nu mai are timp sa se ocupe si de asociatie, adica , asa cum spune legea "indiferent de cauze", iar atributiunile se preiau de membrii comitetului executiv.
Nu cere nimeni atestat si nu se specifica in lege vreun termen pentru obtinerea atestatului de catre un membru al comitetului care preia functia de administrator.
Important este sa-si faca treaba.

Alte discuții în legătură

Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Administrator asociatie proprietari insresuma insresuma Poate functiona legal o Asociatie de proprietari (cu mai mult de 10 apartamente) fara administrator, doar cu presedinte, contabil, casier, personal ... (vezi toată discuția)
Cit poate fi suplinit administratorul demisionar ? ContSters61266 ContSters61266 in urma demisiei administratorului, incasarile sint facute de catre unul dintre membrii comitetului executiv. 1. cit timp poate fi mentinuta legal aceasta ... (vezi toată discuția)