In luna 05.2016, am cumparat de la o firma o masina cu plata prin virament bancar, factura, contract, cu promisiunea de a obtine certificatul fiscal cat mai curand. In luna a 6-a, un reprezentant al firmei a platit impozitul pentru respectiva masina pentru intregul an, iar firma avea si alte masini pentru care impozitul nu a fost platit.
Firma a intrat in insolventa in luna noiembrie.
De atunci incerc sa trec masina pe numele meu discutand cu firma de insolventa si DTIL. DTIL refuza eliberarea certificatului fiscal deoarece in luna 05.2016, nu erau TOATE impozitele la zi. Impozitele nu se mai pot plati pentru restul masinilor deoarece firma este in insolventa..
Ce.. pot face?
Actele de cumparare sunt nule de drept, de aceea nu puteti inmatricula masina:
Cod Proc fiscala:
ART. 159 Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal local
(5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepția cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.
(6) Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (5), sunt nule de drept.
cei de la DTIL au spus ca rezolvarea ar fi sa se reface factura cu o data dupa intrarea in insolventa, dar administratorul judiciar spune ca acest lucru este ilegal..