avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 477 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Cumparare masina de la o companie
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Cumparare masina de la o companie

Buna ziua,

In luna 05.2016, am cumparat de la o firma o masina cu plata prin virament bancar, factura, contract, cu promisiunea de a obtine certificatul fiscal cat mai curand. In luna a 6-a, un reprezentant al firmei a platit impozitul pentru respectiva masina pentru intregul an, iar firma avea si alte masini pentru care impozitul nu a fost platit.
Firma a intrat in insolventa in luna noiembrie.
De atunci incerc sa trec masina pe numele meu discutand cu firma de insolventa si DTIL. DTIL refuza eliberarea certificatului fiscal deoarece in luna 05.2016, nu erau TOATE impozitele la zi. Impozitele nu se mai pot plati pentru restul masinilor deoarece firma este in insolventa..
Ce.. pot face?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 15:49, 3 Aprilie 2017
Actele de cumparare sunt nule de drept, de aceea nu puteti inmatricula masina:


Cod Proc fiscala:

ART. 159 Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal local

(5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepția cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.

(6) Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (5), sunt nule de drept.
Multumesc pentru raspuns, dar care ar fi rezolvarea?
Nu stiu sa va spun, mai bine ati apela la un avocat, mai ales daca valoarea masinii e mare.
cei de la DTIL au spus ca rezolvarea ar fi sa se reface factura cu o data dupa intrarea in insolventa, dar administratorul judiciar spune ca acest lucru este ilegal..
Eu inteleg ca la data vanzarii trebuia sa existe acel certificat fiscal.

Refacerii facturii este ilegala, si oricum societatea a depus deconturi de TVA, pe perioada repectiva, si se poate demonstra usor ca s-a refacut.
Ultima modificare: Luni, 3 Aprilie 2017
Ioan Petru Butariu, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Certificat fiscal anaf si/sau factura WStefan WStefan Este o firma care are o masina de vanzare. Conform celor spuse, persoana de la firma cu care am vorbit, masina a fost cumparata de noua, in Germania, in ... (vezi toată discuția)
Radiere auto de la primarie Aurel.207 Aurel.207 Buna ziua! As dori si eu ajutor (sfaturi) in urmatoarea situatie: Am vandut un autoturism si cei de la primarie nu vor sa mi l scoata de la impozit cum ca as ... (vezi toată discuția)
Nulitate de drept a contractului de vanzare cumparare Flori14 Flori14 Buna ziua, As dori cateva lamuriri referitoare la legalitatea contractului de vanzare a unui imobil, teren extravilan in suprafata de 5000 mp. Pentru ... (vezi toată discuția)