Am o dilema legata calcularea indemnizatiei de crestere copil. Pe scurt: sunt profesor si mi-am schimbat orasul de resedinta in urma cu cateva luni. Am lucrat neintrerup in invatamant timp de 3 ani, iar acum am luat un post in Bucuresti care expira pe 8 ianuarie. Copilul se va naste la jumatatea lunii februarie ceea ce inseamna ca voi avea o luna in minus in cartea de munca.
Ce posibilitati am sa acopar acea luna? (somaj, o angajare la firma unui prieten etc)
In plus, am mai realizat si alte venituri si despre asta am mai scris pe acest forum. Am lucrat in firma unui deputat si am avut un contract de cesiune drept de autor. Acum ceva vreme am aflat ca de fapt nu a mai declarat acest contract, eu lucrand la negru.IN aceasta activitate am 3 ani neintrerupti pana acum 2 sapt cand mi-am dat demisia. Conteaza acest contract in vreun fel chiar daca nu a fost declarat in ultimul an - eu incasand banii ca si inainte cand a fost declarat - ?
Pot forta mana angajatorului respectiv pt ceea ce a facut?
O alta intrebare este legata de aocatia copilului. Daca nu se rezolva nimic cu acest contract de cesiune drept de autor, pot opta pt 85% din salariul de profesor (asta ar insemna circa 800 lei). As vrea sa stiu daca la aceasta suma se mai adauga si cei 200 lei sau stimulentul de crestere copil?
Pt a putea beneficia de indemnizatie pt CCIC trebuie sa aveti stagiu de 12 luni inainte sa se nasca copilul.
Daca postul expira in 8 ianuarie, inteleg ca e pe perioada determinata, iar in aceste conditii puteti beneficia de somaj.
Chiar daca sunteti in somaj, puteti prezenta la agentia de somaj concediu medical pentru sarcina si lehuzie care va fi calculat si platit de catre agentia de somaj.
Toate veniturile realizate de dumneavoastra pot intra in calculul celor 85%, cu conditia sa se poata prezenta dovezi in acest sens( adeverinta eliberata de angajator).