Am infiintat anul trecut o asociatie non-guvernamentala si detin functia de presedinte. In anul acesta au aparut diferite schimbari si doresc sa ma retrag din asociatie sau cel putin din functia de presedinte, pentru a nu avea intreaga responsabilitate pe spatele meu.
As avea 2 posibilitati, dar nu stiu care este forma legala cea mai usor aplicabila:
1. Sa ma retrag de tot din asociatie, fara a mai avea nicio functie (cu toate ca sunt unul din membrii fondatori)
2. Sa fac schimb de functie cu unul dintre ceilalti membrii fondatori (eu sa devin secretar, iar secretarul sa devina presedinte)
Si as dori sa stiu si care sunt pasii pentru cele de mai sus.
Depuneti in scris o instiintare catre membrii comitetului de conducere prin care renuntati la functia detinuta (si la calitatea de membru daca doriti dar veti ramane acolo in acte ca membru fondator caci asa ati fost la inceput) in asociatie incepand cu data... Comitetul numeste un presedinte interimar si in acelasi timp convoaca adunarea generala extraordinara in care se fac alegeri pentru noua structura de conducere. Dupa adunare se depune procesul verbal al adunarii generale si alte acte, la judecatorie pentru inregistrarea in registrul asociatiilor si fundatiilor a noilor schimbari aduse in conducerea asociatiei.
Asa cum s-a precizat, daca doriti sa mai ramaneti membru in asociatie si sa fiti si in consiliul director dar nu pe functia de presedinte, si ceilalti sunt de acord cu ideea unei rocade, demisionati din functia de presedinte si secretarul din functia de secretar, se face sedinta de AG pentru completarea celor doua locuri vacante, candidati pe cea de secretar si veti fi ales daca sunt de acord membrii in cadrul sedintei AG. Nu e valid vreun angajament prealanbil de genul ca sigur nu mai candideaza si altii sau ca veti fi sigur ales...