Buna ziua, recent m-a contactat o institutie de stat in vederea unei,,angajari" care dupa interviu mi s-a propus sa imi fac pfa..eu nu am mai avut pana acuma asa ceva. Mentionez ca ma intereseaza oferta lor si vreau sa demisionez de la actualul loc de munca. M-am inteles cu directorul principal la o suma neta lunara. Mi-a spus ca pe mine nu ma afecteaza cu nimic daca imi fac pfa ca oricum netu care l-am negociat o sa mi-l primesc si ca nu o sa trebuiasca sa mai platesc nimic si ca de restu se ocupa ei ca mai au angajati pfa-uri . Gen contriubutii la stat cas pensii etc impozit pe venit. Pot sa am incredere in aceste promisiuni? Mi s-a spus ca la semnarea contractului o sa stipuleze ca imi genereaza ei un venit brut lunar din care se platesc darile catre stat prin ceva contabil al lor si ca eu nu trebuie sa ma mai deplasez sa duc bani nicaieri pt contributii. Munca mea ar fi de inginer electric energetic sau automatizari pe mentenanta la ei si la clientii lor care mai au centrale termice. programul va fi pe ture de 12/24 si 12/48. Care ar fi riscurile asumate pentru semnarea unu astfel de contract si la ce activitate se incadreaza? Dependenta sau independenta? Daca sa zicem gresesc ceva la lucru si de defecteaza ceva aparatura sau se strica, suport eu costul bunului? Multumesc!
Activitatea pe pfa o veti desfasura in baza unui contracte de prestari servicii semnate cu beneficiarii. Veti face o lucrare, la final semnati impreuna cu beneficiarul respectiv un raport de activitate si deviz de lucrari si materiale (daca este cazul) si in baza lor veti intocmi facturile. Piesele pe care va trebui sa le inlocuiti ca fiind defecte, daca este cazul, le achizitionati pe pfa cu factura. Da, va trebui sa va asumati ca lucrarile efectuate sunt conform standardelor. Veti da garantie la lucrari (nu stiu exact cam ce veti presta efectiv dar in general cam asa se practica). Trebuie sa aveti acte de studii sau calificare in domeniul pentru care urmeaza sa va autorizati ca pfa la registrul comertului.
Partea de impozitare: factura emisa de dumneavoastra va contine contravaloarea manoperei (veti avea un tarif orar sau tarif pe operatie) si contravaloarea pieselor inlocuite. Veti tine contabilitate pe registrul jurnal de incasari si plati. Veti opta pentru impozitarea pe venitul realizat (nu pe norma de venit). Depuneti la infiintare si apoi la inceput de fiecare an declaratia 220 cu un venit estimat a-l realiza in anul curent iar apoi in timpul anului faceti trimestrial plati anticipate in contul impozitului pe venit si contributiilor sociale de sanatate si pensie calculate la venitul estimat declarat in d220. Anul urmator, pentru anul precedent, veti depune declaratia 200 cu situatia realizata in anul incheiat si apoi se vor face regularizarile fata de ce ati platit anticipat. Astea sunt etapele. Ca va intelegeti cu ei, e alta treaba.
Detalii pfa
PfaDiana
Buna ziua, va rog frumos sa ma ajutati, pentru ca am descoperit ca nu stiu mai nimic.
1. Cum schimb sediul social la un pfa? Cum adaug un punct de lucru? ... (vezi toată discuția)