Avem o problema generala pe casa scarii din cauza unor locatari care in timp si-au depozitat toate gunoaiele din casa in uscatorii si nu le elibereaza. Intradevar nu se refuza accesul nimanui, se pot intinde rufe daca e necesar, dar lucrul acesta se poate face printre flori uscate cu ghivece murdare canapele si tot felul de mobilier stricat, dezmembrat si depozitat, frigidere stricate si biciclete atarnate pana si pe pereti, etc.
Administratorul blocului (care e si presedinte de asociatie) sustine ca le-a cerut proprietarilor sa elibereze uscatoriile, dar fara succes.
Sedinte de bloc nu se fac, in ultimii 11 ani au fost 2, si acelea vai de mama lor.
As vrea sa imi spuneti de unde as putea incepe rezolvarea situatiei? Cum si de unde as putea obtine o notificare prin care sa se ceara oficial eliberarea uscatoriilor intr-un anumit timp si care sunt pasii care trebuie parcursi in cazul in care acest lucru nu se intampla?
Unii din noi chiar avem nevoie sa ne intindem rufele acolo neavand balcon, dar de multe ori le gasim murdarite si imputite deoarece mai nou pe unii ii deranjeaza si daca e geamul deschis ca sa se aeriseasca uscatoria....
Va multumesc!!!
Conform ierarhiei normelor interne legile au prioritate fata de normele de aplicare.
Astfel ca prevederile legii 230/2007 sunt prioritare fata de cele ale HG 1588/2007.
Art 27-L230/2007
Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
d) mandateaza comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari pentru angajarea si eliberarea din functie a persoanei care ocupa functia de administrator imobile sau a altor angajati ori prestatori, in scopul administrarii si bunei functionari a cladirii;
Art 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
Art 30
(1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
Avand in vedere cele de mai sus se intelege ca prevederea de la art. 17 alin. 8 din HG 1588 nu ar avea termen de valabilitate infinit sau nedefinit.
Comitetul executiv are obligatia prevazuta in lege sa angajeze administrator atestat pentru administrarea condominiului intrucat este mandat pentru angajarea administratorului.
Ca orice lege imperfecta care lasa loc la interpretari, sintagmele "poate angaja" si "fie poate incheia" ar lasa loc de inteles ca angajarea unui administrator nu ar fi obligatorie ci optionala, un text care nu ar fi lasat loc de interpretari ar fi fost " asociatia angajeaza persoane fizice(...). fie incheie contract(...)". Iar in HG 1588 s-ar fi putut impune un termen de 60 sau maximum 90 zile cum este in cazul presedintelui.