avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 438 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorul Asociației care nu are atestat poate ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorul Asociației care nu are atestat poate semna acte în numele acelei Asociații ?

Așa-zisul administrator al Asociației noastre n-a fost niciodată atestat (autorizat) de Primărie, conform Legii 230/2007, art.54. Cum în 2014 acest fals administrator a fost angajat de șefii Asociației fără a-i cere documentele legale care să-i ateste profesionalismul (și nici garanțiile materiale), acesta a încălcat, în solidar cu membrii Comitetului Executiv, Legea 230/2007, art.35, alin.3.
ÎNTREBARE: acest fals administrator angajat ilegal în 2014 avea dreptul legal să semneze acte în numele Asociației dacă nu era atestat ?
Cine are obligația semnării contractelor cu firmele care fac reparații sau îmbunătățesc proprietatea comună a Asociației (Termopane, Interfoane, reparații de conducte comune, etc.) ?
Logic și legal, actele ar trebui să le semneze administratorul, dar ce facem dacă în Asociația noastră avem angajat din 2014 un fals Administrator ne-atestat și care ne tot repetă că el e doar ... Administrator Tehnic, și că el nu semnează listele de plată și alte acte contabile ! Auziți ce aberații a putut spune acest individ care din 2014 a luat salariu ilegal și care cred că a semnat contracte în numele nostru, ca proprietari, cu toate că el n-avea atestatul dat de Primărie și astfel contractul lui de muncă e(ra) ilegal: [ link extern ]
Apropo de cazul nostru, sigur nu ați mai auzit ca într-o Asociație de Proprietari să existe funcția de Administrator ... Tehnic, fără a întocmi și semna listele de plată a Întreținerii, conform H.G. 1588/2007, art.32, alin.(2): „Repartizarea cheltuielilor sau a obligațiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine Administratorului. Lista de plată se semnează de Administrator și de cenzor și se aprobă de președinte prin semnătură și aplicarea ștampilei Asociației, persoanele semnatare certificând și răspunzând de corectitudinea listei de plată. ► Aceasta este o atribuție clară a Administratorului, care s-a încălcat mereu în Asociația noastră !
Simțind pericolul de amenzi date de Primărie, Contabila Asociației noastre ne-a zis că l-a angajat acum un an pe falsul administrator la firma sa de administrare imobile, dar și aceasta, pentru a fi autorizată, avea obligația legală de a avea angajați numai administratori atestați de Primărie, astfel încălcând clar H.G. 1588/2007, art.22, alin.(3): „Pentru a fi autorizate de către autoritățile Administrației Publice Locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
b) SĂ AIBĂ ANGAJATE PERSOANE ATESTATE ÎN CONDIȚIILE PREZENTELOR NORME METODOLOGICE; c) să dovedească că au bonitate financiară.”
În orice situație, acel fals administrator nu avea ce căuta în Asociația noastră, nici măcar salariul nu avea voie să-l ia, dacă nu prezenta șefilor A.P. înainte de angajare, actele care să arate că e atestat de Primărie, obligație pe care o avea conform Legii 230/2007, art.35, alin.(3): „Candidații pentru funcția de Administrator de Imobile trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari documentele solicitate, garanțiile profesionale și materiale prevăzute de lege” !
În acest caz expus de mine, culpa este comună (Administrator + șefii Asociației), aceștia fiind obligați să răspundă în solidar în fața legii, deoarece au angajat ilegal o persoană care a stat în A.P. aproape 3 ani fără să răspundă cineva, inclusiv de faptul că a luat salariu ilegal, ca o persoană ne-autorizată (ne-atestată) de Primărie, pentru a avea calitatea să poată administra o Asociație imensă, cu 500 de proprietari și de a semna ilegal contracte în numele nostru !
Cred că Primăria s-a speriat abia acum, după ce au apărut plângerile en-gros împotriva șefilor Asociației către autorități, și l-au forțat pe acest fals Administrator să-și dea demisia - acum e în pre-aviz până pe 25.06.2017. Din această cauză trebuie să ne grăbim să anulăm orice act semnat de acest intrus, inclusiv contractul de muncă ilegal semnat de o persoană care n-avea calitatea de administrator, știind că și falsul președinte nu e(ra) proprietar în Asociație și n-avea dreptul să semneze acte în numele nostru, ca proprietari - la fel, nu avea calitatea de a da pe cineva în judecată, pentru niciun motiv, deoarece nu avea drept de reprezentare !
Eu zic că ar trebui să-i facem o plângere penală acelui administrator (inclusiv șefilor Asociației, mai ales falsului președinte ne-proprietar) invocând N.C.P., Art. 348: „Exercitarea fără drept a unei profesii sau activități. Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activități pentru care legea cere autorizație ori exercitarea acestora în alte condiții decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârșirea unor astfel de fapte se sancționează potrivit legii penale, se pedepsește ...”.
Ultima modificare: Luni, 12 Iunie 2017
ionica1980, utilizator
exagerati ...
Comitetul poate sa angajeze si un administrator neatestat; important e sa-si faca treaba bine.
Plangerile penale vad ca au devenit sport national !
Exercitarea responsabilitatii de administrare a unui imobil de locuit in comun,legal se poate realiza numai de catre persoana care detine atestat profesional,care depune garantii morale si materiale
1-
acest fals administrator angajat ilegal în 2014 avea dreptul legal să semneze acte în numele Asociației dacă nu era atestat ?

Nu este vorba despre angajare ilegala,deoarece raportul juridic de munca incheiat de beneficiar=asociatia de proprietari este un document legal
Este vorba despre angajarea unui administrator de imobil care nu intruneste conditiile legal prevazute si nu detine atestat profesional
2-Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele asociatiei care reprezinta si apara interesele asociatiei si ale membrilor proprietari in relatiile cu tertii-inclusiv in instanta
3-Conform dispozitii in vigoare asociatia este reprezentata de catre presedinte care semneaza acte in numele asociatiei de proprietari
Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale ,decizii dispuse de catre comitetul executiv si presedintele de asociatie
4-Inainte de a demite administratorul de imobil,asigurati-va ca detineti probe concludente asupra eventualei sale culpe,vedeti daca a cauzat prejudiciu in dauna asociatiei si a ,membrilor proprietari
5-Nu va hazardati sa demarati acte si actiuni fara a avea temei legal,fara a detine probe rezonabile care sa ateste savarsirea unei fapte sub incidenta penala
@ionica1980,
Stiti ce am observat eu? Ca dvs. puneti intrebarea si tot dvs. raspundeti - da' nu asa, ci de-a dreptul f. documentat, la punct si virgula...
Incercati sa clarificati o anumita problema pe forum, una care v-ar depasi imaginatia dvs. si lasati pe altii sa va raspunda, nu de alta, dar cunosc deja cativa useri care cand observa postarea dvs., deja nu se mai deranjeaza sa le citeasca (inclusiv subsemnatul)... Nu va suparati!
Succes!
amvirdan a scris:

Exagerați ...
Comitetul poate să angajeze și un administrator neatestat; important e să-și facă treaba bine.
Plângerile penale văd că au devenit sport național !

Eu am pus 1-2 întrebări, dar văd că nu mi s-a răspuns, domnule Adam Grecu. REPET: acest fals administrator angajat ilegal de Comitetul Executiv în 2014, avea dreptul legal să semneze acte în numele Asociației, dacă nu era atestat, deci nu avea nici o dovadă a funcției sale, nici o calitate aferentă ? Cine are obligația semnării contractelor cu firmele care fac reparații sau îmbunătățesc proprietatea comună a Asociației (montare Termopane, Service Interfoane, reparații de instalații comune, etc.) ? Dacă această obligație este a unui administrator (să fie obligatoriu atestat), nu am putea cere Nulitatea Absolută a oricărui act semnat de acesta, inclusiv a Contractului de Muncă ? Sunt niște întrebări destul de clar puse și care poate sunt mai rar întâlnite, dar sunt puse datorită faptului că în Asociația noastră mai totul e ilegal și deja nu mai suportăm, știind că nici Magistrații nu vor să ia măsuri de stopare a acestor abuzuri și ilegalități permanente, și vrem pe această cale să primim sfaturi pentru a se intra în legalitate și pentru a-i opri pe șefi de la a ne mai păgubi.
Având în vedere că este un forum în care se discută probleme juridice, bazate pe legislație, eu zic că ar trebui să lăsăm exagerările și părerile personale deoparte și să discutăm doar pe baza articolelor de legi din domeniul Asociațiilor de Proprietari (și cele conexe), nu pe bază de teorii și pe dorințe personale, subiective. Toți cetățenii României sunt obligați să respecte legile și de aceea, nu sunt exceptați nici șefii sau angajații oricărei Asociații de orice fel din România, să respecte aceleași legi pe baza cărora ei dau în judecată proprietarii fără remușcări.
Vă rog, lăsați subiectivismul și poate interesul personal (dacă lucrați în cadrul unei Asociații de Proprietari și aveți legătură cu această entitate juridică) și să discutăm subiectul, combătându-l doar prin prisma respectării și aplicării legilor.
Eu am cerut să se discute cazul relatat de mine (sau orice alt caz identic) doar pe baza legislației în vigoare ... eu cred că doar așa ar trebui să avem o discuție pe un forum respectabil din domeniul juridic.
Revenind la speță, eu cred că sunt extrem de clare articolele de legi care arată că nu poți fi angajat ca și Administrator de către Comitetul Executiv dacă nu prezinți atestatul dat de Primărie în urma unui examen (la noi în oraș, e obligatoriu să iei minim nota 7, după ce vei fi testat la aptitudini pentru lucrul la P.C., dar și pentru cunoștințe juridice și tehnice din domeniul Asociațiilor, funcția fiind extrem de delicată și care impune o responsabilitate extremă, deoarece sunt în joc sume impresionante, poate de ordinul sutelor de mii de lei noi, lunar. E extrem de clară definiția atestatului dată de Legea 230/2007, art.3, litera k) „atestat = actul care dovedește calitatea de administrator de imobil. La fel, e extrem de clar Art. 54: „(1) Persoanele fizice care au calitatea de Administrator de Imobile sunt atestate de către Primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorității Administrației Publice Locale, în baza unei Hotărâri a Consiliului Local. (2) Atestatul are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la Asociațiile de Proprietari.”
Văzând că dvs. ați scris, acuzându-mă că aberez „Exagerați ... Comitetul Executiv poate să angajeze și un administrator neatestat ...”, am obligația să vă repet ce spune Legea 230/2007, art.35, alin.(3): „Candidații pentru funcția de Administrator de Imobile trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari documentele solicitate, garanțiile profesionale și materiale prevăzute de lege”.
Dacă nu s-a conformat legilor din domeniu, dvs. ați fi de acord cu încălcarea lor și cu angajarea unui incompetent, care în cazul în care ar fi dat în judecată de unul dintre proprietari, ar pierde cu brio, pentru că la angajare n-a prezentat dovada că a fost autorizat să presteze această meserie („unde-i lege, nu-i tocmeală”) ?
Vă rog eu, nu combateți o idee decât dacă aduceți argumentele articolelor de legi, în spiritul și textul acestora.
Pentru a fi și mai clar în privința ilegalității angajării unui administrator ne-atestat și împotriva căruia Primăriile sunt obligate de Legea 230/2007, art.56, să dea amenzi mari dacă există asemenea persoane angajate ilegal în Asociațiile din România, voi cita din ziarul Adevărul un articol scris chiar în 2005, dar actual: „Asociațiile de Proprietari plătesc amenzi dacă angajează administratori fără atestat: [ link extern ]
CITEZ:
„În sectorul 6 al Capitalei există peste 1.800 de Asociații de Proprietari. Dintre acestea, multe nu au administratori atestați conform legii. Asociațiile de Proprietari prin reprezentanții legali (Comitetul Executiv), au ca obligație angajarea, pentru funcția de administrator, a unei persoane fizice, atestată în condițiile prevăzute de lege. Angajatorul e obligat să verifice dacă la dosarul de angajare, acesta a prezentat atestatul eliberat de Comisia de Atestare constituită la nivelul Consiliului Local. În cazul în care administratorii angajați nu au atestat dat de Primărie, reprezentanții legali ai Asociației sunt pasibili de amendă contravențională, a anunțat Primăria Sectorului 6. Conform art.1, alin.1 din Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 37/2004, modificată și completată prin Hotărârea Consiliului Local sector 6 nr. 102/2004, „menținerea, respectiv angajarea, după 31.03.2004, de către Asociațiile de Proprietari a unui administrator care nu deține atestat obținut în condițiile legii, se sancționează cu amendă de la 15 milioane lei la 25 milioane lei".

LA FEL, ȘI SECTORUL 1, DAR ȘI ALTE PRIMĂRII DAU AMENZI „FĂRĂ NUMĂR” ASOCIAȚIILOR CARE NU AU ADMINISTRATOR ATESTAT - [ link extern ]
Comunicat - Amenzi aplicate de Serviciul de Relații cu Asociațiile de Proprietari în Sectorul 1
În data de 30.09.2005, în urma unui control efectuat de inspectorii din cadrul Serviciului de Relații cu Asociaţiile de Proprietari la Asociaţia din str. Smaranda Brăescu, nr.15, bl.10G, au constatat că preşedintele Asociaţiei a angajat un administrator neatestat de Primăria Sectorului 1, amenda fiind de 2.500 RON. Menționăm că atestatul de administrator se eliberează în baza susținerii unui examen la Primărie, iar în cazul promovării lui, atestatul e eliberat de către Consiliul Local al Sectorului 1 şi e valabil doar pe raza sectorului.
Această amendă se datorează aplicării Hotărârii Consiliului Local nr. 14/2004 privind sancționarea prin contravenţii în rândul Asociaţiilor de pe raza Sectorului. Potrivit acestei hotărâri, constituie contravenţie fapta organelor de conducere alese în cadrul asociaţiei - preşedinte, membrii Comitetului Executiv, membrii comisiei de cenzori - de a nu-şi îndeplini obligaţiile prevăzute de lege, contravenţie ce se sancţionează cu amendă între 700 RON și 1.500 RON. Contravenţii sunt considerate şi următoarele fapte: cheltuirea fondurilor Asociației în alte scopuri, nerespectarea obligaţiei de a afișa lista de plată a cotelor de întreținere, menținerea şi/sau angajarea unui administrator care nu are atestat, refuzul administratorului angajat de a se prezenta la invitația scrisă a inspectorilor din cadrul Serviciului de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari.
Serviciul de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Sectorului 1 adresează tuturor cetățenilor din sector rugămintea de a colabora cu inspectorii Primăriei şi de a semnala toate neregulile observate în cadrul Asociaţiilor de Proprietari de pe raza Sectorului 1. *** Biroul de Presă, 25.10.2005 ***

Cum orice amendă se poate proba în Justiție ca fiind o ilegalitate (un abuz), e clar că Instanțele sunt obligate să-i penalizeze pe cei vinovați, respectiv pe șefii Asociației, în solidar cu Administratorul care se dovedește că a eludat legile !
Cunoscând legislația din domeniu cu privire la faptul că e un abuz angajarea unui administrator ne-atestat, sper că-mi poate răspunde cineva la întrebarea mea pusă inițial: acest fals administrator angajat ilegal de Comitetul Executiv în 2014, avea dreptul legal să semneze acte în numele Asociației, dacă nu era atestat, deci nu avea nici o dovadă a funcție sale, nici o calitate aferentă ? Cine are obligația semnării contractelor cu firmele care fac reparații sau îmbunătățesc proprietatea comună a Asociației (montare Termopane, Service Interfoane, reparații de instalații comune, etc.) ? Dacă această obligație este a unui administrator (să fie obligatoriu atestat), nu s-a putea cere Nulitatea Absolută a oricărui act semnat de acesta, inclusiv a Contractului de Muncă ?
Mulțumesc anticipat pentru eventualele sfaturi, dar vreau ca ele să fie date doar pe baza legilor din domeniu și a celor conexe, nu pe părerile subiective ale cuiva.

POST SCRIPTUM: Tot ca probă pentru stabilirea adevărului din speța noastră, invocăm și o lege locală ce trebuie aplicată imperativ de către șefii oricărei Asociații, așa cum este Hotărârea Consiliului Local nr.302/2011 („Aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea examenului de atestare a persoanelor fizice în vederea îndeplinirii funcției de Administrator de Imobile.”), votată în unanimitate de aleșii locali:
„ * ... în conformitate cu prevederile art. 54, alin.(1), din Legea 230/2007, a art. 58, alin. (1) din H.G. 1588/2007, coroborate cu prevederile Legii 52/2003, privind transparența decizională în administrația publică;
* în baza art. 36 alin. (1) şi (2) lit. d), alin. (6) lit. a) pct.16 din Legea 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
* în temeiul art. 45 alin. (1), coroborat cu art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
... CONSILIUL LOCAL HOTĂRĂȘTE: ★ Art.2 ★ Atestarea persoanelor fizice care intenționează să ocupe funcţia de Administrator Imobil SE FACE DE CĂTRE PRIMAR, conform prevederilor art. 54 din Legea nr.230/2007. ATESTATUL REPREZINTĂ ACTUL CARE DOVEDEȘTE CALITATEA DE ADMINISTRATOR DE IMOBILE. ★ Art.3 ★ CADRUL LEGAL DE REFERINȚĂ. (2) Atestatul are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la Asociațiile de Proprietari”. * În baza art.22 şi art.58 din H.G. nr.1588 din 19.12.2007: (3) Pentru a fi autorizate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: (...) b) Să aibă angajate persoane atestate în condiţiile prezentelor Norme Metodologice ... ★ Art.23 ★ (ARTICOL IMPORTANT !) Serviciul de Investiții și Îndrumare Asociaţii de Proprietari din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei ARE OBLIGAŢIA DE A ANUNȚA ÎN SCRIS CONDUCEREA ASOCIAŢIEI ÎN CAZUL NE-ATESTĂRII ADMINISTRATORULUI CARE DEJA ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA ÎN CADRUL RESPECTIVEI ASOCIAȚII. PREŞEDINTELE ARE OBLIGAŢIA DE A CONVOCA ÎN ŞEDINŢĂ DE URGENŢĂ COMITETUL EXECUTIV AL ASOCIAŢIEI ÎN VEDEREA EFECTUĂRII PROCEDURILOR LEGALE DE ANGAJARE A UNUI ADMINISTRATOR ATESTAT CONFORM LEGII, în maxim 30 zile de la data înștiințării. ★ Art.29 ★ „Menținerea în funcție a unui Administrator neatestat sau angajarea de către Comitetul Executiv sau de către președintele Asociației de Proprietari a unui Administrator neatestat atrage după sine aplicarea de sancțiuni contravenționale conform art. 56, alin. 1, litera b) din Legea 230/2007. ★ Art.15, alin.(2) ★ Examenul pentru atestare constă în: a) Proba de testare abilități utilizare P.C. - verificarea cunoștințelor de operare Microsoft Office și utilizare a Internetului. În urma probei, membrii comisiei decid calificativul de admis sau respins, după caz. b) Proba scrisă va conţine subiecte din legislaţia specifică domeniului de organizare și funcţionare a Asociaţiilor de Proprietari, legislaţia muncii, contabilitate, cunoştinţe tehnice de bază (construcții locuinţe, instalaţii sanitare de alimentare cu apă, agent termic, gaze naturale, etc.), cunoştinţe juridice de bază. Lucrările scrise vor fi notate cu puncte de la 1 la 100 de către fiecare membru al comisiei), nota finală fiind media aritmetică a notelor date de către fiecare membru al comisiei. Nota minimă de trecere va fi de 70 puncte. c) Proba orală - interviul se va susţine și se va axa pe întrebări şi răspunsuri privind relaţia cu furnizorii de servicii publice şi Utilităţi, precum şi pe modul de colaborare cu conducerea Asociaţiei de Proprietari și cu membrii acesteia. ★ Art.25 ★ (3) Certificatul de atestare poate fi retras de către autoritatea administraţiei publice locale emitentă, la propunerea motivată a Serviciului de Investirii și Îndrumare Asociaţii de Proprietari, din cadrul Direcţiei Tehnice, sesizat din oficiu sau la cererea Asociațiilor de Proprietari, dacă nu sunt respectate atribuțiile prevăzute în art. 22 din H.G. nr.1588/2007 sau dacă nu mai sunt îndeplinite condițiile pentru care a fost emis.”

Invocăm și încălcarea de către șefii Asociației noastre a multor articole din Hotărârea Consiliului Local nr.77 din 27.03.2014 - Regulamentul local de Înființare, Organizare și Funcționare a Asociațiilor de Proprietari:
Art.2. Asociația de Proprietari este forma de asociere autonomă non-profit a majorității proprietarilor dintr-un condominiu, condusă de Adunarea Generală a proprietarilor, care este alcătuită din toți proprietarii membri ai Asociației. ➤ Timp de 3 ani la rând șefii Asociației noastre au refuzat convocarea vreunei Adunări Generale anuale obligatorii, deci orice decizie luată în acei ani fiscali e juridic nulă !
Art.11. (1) Adunarea Generală a proprietarilor alege dintre membrii săi Comitetul Executiv al Asociației de Proprietari, format dintr-un număr impar de membri, dintre care unul va fi desemnat ca președinte al Asociației de Proprietari prin voința sa și a majorității proprietarilor din cadrul Adunării Generale. ➤ 3 ani la rând n-a fost ales legal niciun președinte prin votul proprietarilor în Adunarea Generală anuală obligatorie, deci orice decizie luată atunci e juridic nulă !
Art.16. (1) Activitatea de administrare a condominiului include activități de administrare tehnică, de contabilitate și casierie.
(2) Asociația de Proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcția de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate și autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreținerii, investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune.
Pentru angajare sunt necesare următoarele acte obligatorii:
- atestat administrator emis de către Primărie;

- recomandare de la ultimul loc de muncă/ultima formă de învățământ;
- garanție materială la nivelul stabilit de Adunarea Generală a membrilor Asociaţiei de Proprietari ...
ART.30. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE INSPECTORILOR DIN CADRUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE ÎN SPRIJINIREA ŞI ÎNDRUMAREA ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI.
* Întocmirea şi actualizarea la zi a bazei de date a tuturor Asociațiilor de Proprietari, cu toate datele de identificare;
* Sesizarea organelor competente în cazul în care comisia de cenzori din cadrul Asociațiilor de Proprietari descoperă fraude și/sau lipsuri în gestiune și îndrumă Comitetul Executiv al Asociației de Proprietari să folosească căile legale pentru recuperarea prejudiciului;
* Punerea la dispoziția persoanelor interesate a listei cu administratorii atestați de către Primăria Municipiului;
* EFECTUAREA CONTROLULUI ÎN URMA SESIZĂRILOR (UNA SAU MAI MULTE) ÎNREGISTRATE LA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SAU CONFORM PROGRAMĂRII, SE VA FACE CU ÎNŞTIINŢAREA ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI CU 24 DE ORE ÎN PREALABIL, IAR DACĂ SUNT CONSTATATE ABATERI DE LA PREZENTUL REGULAMENT, SE VOR APLICA CONTRAVENȚIILE DE LA CAPITOLUL V.
CAP. V. CONTRAVENȚII.
Art.31. (1) Nerespectarea prezentului regulament se sancționează conform prevederilor următoarelor acte normative: Legea 230/2007, Legea Contabilității nr. 82/1991, republicată.
Ultima modificare: Luni, 12 Iunie 2017
ionica1980, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dr. Virgil Dan Amza a scris:

Exagerați ...
Comitetul poate să angajeze și un administrator neatestat; important e să-și facă treaba bine.
Plângerile penale văd că au devenit sport național !


Persoana care vrea să se angajeze pentru funcția de administrator este obligată să aducă dovezi că a respectat Legea nr. 196/2018, articolele 53 literele g, h și k, dar și articolele 63-66 (FĂRĂ ATESTAT DAT DE PRIMĂRIE, NICIUN ADMINISTRATOR NU POATE FI ANGAJAT, ÎN NICIO ASOCIAȚIE DE PROPRIETARI) !!! Dacă nu are atestat, acesta încalcă grav art. 102 din Legea 196/2018 și va primi o amendă de maxim 10.000 de lei.
Mai vinovați pentru angajări ilegale sunt președintele și membrii Comitetului Executiv ai Asociației respective, deoarece n-au respectat niciuna din următoarele obligații extrem de clare, aflate în Legea nr. 196/2018:

♦ Art. 53. - Adunarea Generală a proprietarilor MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele ATRIBUȚII:
a) ALEGE ȘI REVOCĂ DIN FUNCȚIE președintele, membrii Comitetului Executiv și cenzorul;
g) ADOPTĂ HOTĂRÂRI ASUPRA FONDULUI ANUAL DE SALARII ȘI INDEMNIZAȚII;
h) ADOPTĂ HOTĂRÂRI ASUPRA CUANTUMULUI INDEMNIZAȚIILOR, precum și asupra NUMĂRULUI ȘI FUNCȚIILOR PERSONALULUI ÎNCADRAT CU CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ SAU CU CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII ÎN CADRUL ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI (...), dar și asupra VALORII și a modalităților de contractare, ÎN LIMITA BUGETULUI DE VENITURI ȘI CHELTUIELI;
k) MANDATEAZĂ președintele și Comitetul Executiv pentru ANGAJAREA ȘI ELIBERAREA DIN FUNCȚIE A ADMINISTRATORULUI, CENZORULUI sau a altor angajați ori prestatori, în scopul administrării și bunei funcționări a CONDOMINIULUI; Art. 63. - (3) Desemnarea administratorului și încheierea Contractului de Administrare se fac de către Comitetul Executiv reprezentat de președintele Asociației de Proprietari, ÎN BAZA MANDATULUI ACORDAT DE ADUNAREA GENERALĂ, ȘI DECIZIA SE COMUNICĂ TUTUROR PROPRIETARILOR.
Art. 64. - (5) Candidații pentru funcția de administrator trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari documentele prevăzute de lege, precum şi alte documente solicitate printre care, OBLIGATORIU:
a) ATESTATUL prevăzut la art. 2 lit. e);
b) CAZIERUL JUDICIAR care să ateste că nu a suferit nicio condamnare.
(7) În vederea îndeplinirii obiectului principal de activitate, persoanele juridice prevăzute la alin. (6) au obligația obținerii atestatului în condițiile legii, PENTRU TOȚI ANGAJAȚII acestora care prestează activitatea de administrare a Condominiilor.
(8) ATESTATUL SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER, PRIN GRIJA ADMINISTRATORULUI, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
(11) Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat IMPOSIBILITATEA EXERCITĂRII ACTIVITĂȚII DE ADMINISTRARE A CONDOMINIILOR.
Art. 65. - CA URMARE A HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, administratorul, conform contractului de administrare şi ÎN BAZA ÎMPUTERNICIRII ACORDATE DE ADUNAREA GENERALĂ A ASOCIAȚIEI, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori şi Asociația de Proprietari.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele ATRIBUȚII:
a) administrează IMOBILUL, propune şi supraveghează lucrări având ca scop conservarea şi întreținerea acestui IMOBIL; ♦ NOTĂ: Este evident că acest paragraf de lege obligă administratorul să administreze DOAR UN IMOBIL (un singur bloc, nu mai multe), așa cum trebuie să se constituie și să funcționeze legal orice Asociație de Proprietari, doar pentru un Condominiu (pentru un bloc, pentru o clădire) care trebuie să aibă obligatoriu proprietăți comune bine delimitate - o Asociație de Proprietari nu funcționează legal dacă este constituită pentru mai mult de un singur Condominiu (un singur bloc, o singură clădire), conform art. 2 literele h, k, l, p, q, s, t, v, coroborate cu art. 11, 12 și 13 (toate aceste articole se referă la existența unei Asociații NUMAI PENTRU UN CONDOMINIU, în caz contrar, aceasta funcționează ilegal) - de citit și articolele 84-86, art. 94-96 din Legea nr. 196/2018, care se referă la cheltuieli comune făcute pentru PROPRIETATEA COMUNĂ DINTR-UN CONDOMINIU (dintr-o clădire, un bloc, un imobil), pe Cota-Parte Indiviză.
c) în caz de urgență, cu acordul Comitetului Executiv, inițiază executarea tuturor lucrărilor necesare protejării IMOBILULUI; ♦ NOTĂ: La fel ca la art. 66 alin. 1 litera a, ADMINISTRATORUL ESTE OBLIGAT SĂ ADMINISTREZE CÂTE UN IMOBIL (un singur Condominiu, un singur bloc), nu mai multe blocuri.
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului şi conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile bănești ale Asociației, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE (...), CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE;
k) LA SOLICITAREA ORICĂRUI PROPRIETAR ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA PREZENTĂRII TUTUROR DATELOR, DOCUMENTELOR ȘI INFORMAȚIILOR PRIVIND CONȚINUTUL ȘI RESPECTAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE, precum și a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestațiilor convenite;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE (...) Fondul de Rulment şi Fondul de Reparații constituite la dispoziția Asociației de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmește, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afișează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmește lunar şi depune semestrial la Compartimentul specializat în sprijinirea, îndrumarea și CONTROLUL Asociațiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, SITUAȚIA SOLDURILOR elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afișează lunar, la Avizier, LISTA DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE ASOCIAȚIEI, care cuprinde inclusiv veniturile obținute din exploatarea proprietății comune;
q) îndeplinește orice alte atribuții STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociației de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) ADMINISTRATORUL NU POATE UTILIZA ÎN NICIUN FEL FONDURILE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE (...).
(3) ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA DE A ȚINE EVIDENȚE CONTABILE SEPARATE PENTRU FIECARE CONDOMINIU ÎN PARTE, pe care îl are în administrare.
Art. 102. - (1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să constituie, potrivit legii penale, infracțiuni:
e) NERESPECTAREA STATUTULUI, A ACORDULUI DE ASOCIERE, precum și NEÎNDEPLINIREA SAU DEPĂȘIREA ATRIBUȚIILOR de către președinte, membrii Comitetului Executiv, cenzor sau DE CĂTRE ADMINISTRATOR;
k) ne-încheierea de către administrator a asigurării pentru răspunderea civilă profesională a administratorului;
l) utilizarea cu altă destinație a Fondului de Rulment sau a Fondului de Reparații, altfel decât este prevăzut la art. 71 și 72;
m) utilizarea și gestionarea veniturilor Asociației de Proprietari, altfel decât este prevăzut la art. 20, 70 și 74;
q) desfășurarea de către persoane fizice sau juridice a activității de administrare a Condominiilor fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 64;
(2) Contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:
a) faptele prevăzute la alin. (1) lit. d), f) și k), cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei;
c) faptele prevăzute la alin. (1) lit. e) și j), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei;
d) faptele prevăzute la alin. (1) lit. g), h), i), m), p) și q), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
e) faptele prevăzute la alin. (1) lit. l), n), și o), cu amendă de la 4.000 lei la 9.000 lei.
(3) SANCȚIUNILE PENTRU CONTRAVENȚIILE PREVĂZUTE LA ALIN. (1) SE APLICĂ PERSOANELOR FIZICE (...) VINOVATE.
(4) Constatarea contravențiilor prevăzute la alin. (1), FĂCUTĂ LA SESIZAREA ORICĂREI PERSOANE INTERESATE SAU DIN OFICIU, precum și aplicarea sancțiunilor corespunzătoare se fac după cum urmează: (...) b) de către primari sau de împuterniciții acestora sau de către Poliția Locală în cazul faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a-e, i-m și o-s (...).

♣ Detalii despre faptul că orice administrator de Condominiu ESTE OBLIGAT SĂ AIBĂ UN ATESTAT DAT DE PRIMĂRIA LOCALĂ, pentru a dovedi că are pregătirea necesară de a administra o Asociație de Proprietari: [ link extern ]

- Editat de admin: Sunteți imposibil de urmărit din cauza majusculelor, sublinierilor, bold, italic și celelate artificii. Renunțați la ele, e neregulamentar! Plus că nimeni nu citește dacă scrieți în asemenea hal. -
Ultima modificare: Vineri, 8 Mai 2020
Manuela Rășină, administrator

Alte discuții în legătură

Administratorul asociației are obligația semnării contractelor cu terții care efectuează lucrări de reparații sau de service în condominiu ? ionica1980 ionica1980 [b]ÎNTREBARE:[/b] Cine se ocupă și cine încheie contractele de lucrări de reparaţii, întreținere, service, efectuate de terți prestatori în cadrul ... (vezi toată discuția)
E legal să fie membri ai comitetului executiv al asociației, cenzorul, administratorul și contabila ? ionica1980 ionica1980 Este legal ca într-o Asociație de Proprietari să facă parte din Comitetul Executiv următoarele persoane: Cenzorul, Administratorul și Contabila ? În ... (vezi toată discuția)
Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)