avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorul Asociației care nu are atestat poate ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorul Asociației care nu are atestat poate semna acte în numele acelei Asociații ?

Așa-zisul administrator al Asociației noastre n-a fost niciodată atestat (autorizat) de Primărie, conform Legii 230/2007, art.54. Cum în 2014 acest fals administrator a fost angajat de șefii Asociației fără a-i cere documentele legale care să-i ateste profesionalismul (și nici garanțiile materiale), acesta a încălcat, în solidar cu membrii Comitetului Executiv, Legea 230/2007, art.35, alin.3.
ÎNTREBARE: acest fals administrator angajat ilegal în 2014 avea dreptul legal să semneze acte în numele Asociației dacă nu era atestat ?
Cine are obligația semnării contractelor cu firmele care fac reparații sau îmbunătățesc proprietatea comună a Asociației (Termopane, Interfoane, reparații de conducte comune, etc.) ?
Logic și legal, actele ar trebui să le semneze administratorul, dar ce facem dacă în Asociația noastră avem angajat din 2014 un fals Administrator ne-atestat și care ne tot repetă că el e doar ... Administrator Tehnic, și că el nu semnează listele de plată și alte acte contabile ! Auziți ce aberații a putut spune acest individ care din 2014 a luat salariu ilegal și care cred că a semnat contracte în numele nostru, ca proprietari, cu toate că el n-avea atestatul dat de Primărie și astfel contractul lui de muncă e(ra) ilegal: [ link extern ]
Apropo de cazul nostru, sigur nu ați mai auzit ca într-o Asociație de Proprietari să existe funcția de Administrator ... Tehnic, fără a întocmi și semna listele de plată a Întreținerii, conform H.G. 1588/2007, art.32, alin.(2): „Repartizarea cheltuielilor sau a obligațiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine Administratorului. Lista de plată se semnează de Administrator și de cenzor și se aprobă de președinte prin semnătură și aplicarea ștampilei Asociației, persoanele semnatare certificând și răspunzând de corectitudinea listei de plată. ► Aceasta este o atribuție clară a Administratorului, care s-a încălcat mereu în Asociația noastră !
Simțind pericolul de amenzi date de Primărie, Contabila Asociației noastre ne-a zis că l-a angajat acum un an pe falsul administrator la firma sa de administrare imobile, dar și aceasta, pentru a fi autorizată, avea obligația legală de a avea angajați numai administratori atestați de Primărie, astfel încălcând clar H.G. 1588/2007, art.22, alin.(3): „Pentru a fi autorizate de către autoritățile Administrației Publice Locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
b) SĂ AIBĂ ANGAJATE PERSOANE ATESTATE ÎN CONDIȚIILE PREZENTELOR NORME METODOLOGICE; c) să dovedească că au bonitate financiară.”
În orice situație, acel fals administrator nu avea ce căuta în Asociația noastră, nici măcar salariul nu avea voie să-l ia, dacă nu prezenta șefilor A.P. înainte de angajare, actele care să arate că e atestat de Primărie, obligație pe care o avea conform Legii 230/2007, art.35, alin.(3): „Candidații pentru funcția de Administrator de Imobile trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari documentele solicitate, garanțiile profesionale și materiale prevăzute de lege” !
În acest caz expus de mine, culpa este comună (Administrator + șefii Asociației), aceștia fiind obligați să răspundă în solidar în fața legii, deoarece au angajat ilegal o persoană care a stat în A.P. aproape 3 ani fără să răspundă cineva, inclusiv de faptul că a luat salariu ilegal, ca o persoană ne-autorizată (ne-atestată) de Primărie, pentru a avea calitatea să poată administra o Asociație imensă, cu 500 de proprietari și de a semna ilegal contracte în numele nostru !
Cred că Primăria s-a speriat abia acum, după ce au apărut plângerile en-gros împotriva șefilor Asociației către autorități, și l-au forțat pe acest fals Administrator să-și dea demisia - acum e în pre-aviz până pe 25.06.2017. Din această cauză trebuie să ne grăbim să anulăm orice act semnat de acest intrus, inclusiv contractul de muncă ilegal semnat de o persoană care n-avea calitatea de administrator, știind că și falsul președinte nu e(ra) proprietar în Asociație și n-avea dreptul să semneze acte în numele nostru, ca proprietari - la fel, nu avea calitatea de a da pe cineva în judecată, pentru niciun motiv, deoarece nu avea drept de reprezentare !
Eu zic că ar trebui să-i facem o plângere penală acelui administrator (inclusiv șefilor Asociației, mai ales falsului președinte ne-proprietar) invocând N.C.P., Art. 348: „Exercitarea fără drept a unei profesii sau activități. Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activități pentru care legea cere autorizație ori exercitarea acestora în alte condiții decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârșirea unor astfel de fapte se sancționează potrivit legii penale, se pedepsește ...”.
Ultima modificare: Luni, 12 Iunie 2017
ionica1980, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
NU va confund cu nimeni si nimic domnule Grecu.
vreau doar sa va aduc cu picioarele pe pamant si sa incerc sa va fac sa intelegeti ca adaptarea blocurilor vechi astfel incat sa creem o independenta a serviciilor este doar teorie pura ! Practic si tehnic este imposibila si nu se va intampla niciodata ! Ce e asa greu sa recunoastem ?
PS 1 - faza cu scutecele cade , am trecut demult de varsta de miujloc
PS2 - noi avem camera pt femeia de serviciu si incapere pt incasari la parterul blocului
Sanatate si noroc !
Ultima modificare: Miercuri, 6 Mai 2020
rain4est, utilizator
Stimate domn,
1. Nu eu sunt acel sustinator al independentei dpdv furnizori, la blocurile vechi, NU am initiat eu discutia. Dar sa stiti ca, pe la noi, partial, lucrari s-au mai facut, atat la apa, cat si la energie termica Este drept, locuintele arata ca naiba, parca ai intrat intr-un submarin. La gaze naturale, intreaga noastra asociatie (504 apt), este "independenta", de aprox. 15 ani.

2. Ceea ce ziceti ca aveti spatii speciale pentru femeia de serviciu si birou pentru incasari - nu le-ati avut din proiectare / constructie, ci ati transformat un uscator - ceea ce este altceva, v-ati mobilizat si ati gandit corect. As vrea sa-mi spuneti daca la noile blocuri, constuite ieri-alaltaieri, se mai poate discuta despre astfel de spatii !
Credeti-ma ca stiu ce vorbesc.
3. Faza cu scutecul - ramane, depinde la cat de mijloc va aflati. Eu am copii de 45 de ani...
Sanatate!
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adam Grecu a scris:

Da domnule, se pot încheia si astfel de contracte.
Dacă vă uitați un pic mai sus, la postările lui @ cerban, care ne îndeamnă de câțiva ani să desființăm asociațiile de proprietari, dar trebuie sa țineți cont ca mai sunt destule cheltuieli proporționale cu cota-parte indiviza de proprietate care trebuie achitate de către proprietari. Vreți sa va dau câteva exemple: repararea terasei superioare, reparații pe casa scării, a unui termo-sistem sau a subsolului, a țevilor și alte fitinguri, etc. Ei, dacă lăsăm la latitudinea proprietarilor, majoritatea dintre dânșii înțeleg și sunt de acord cu repartizarea acestor cheltuieli, dar o sa întâlniți cazuri în care unii dintre dânșii ori nu înțeleg că au și aceste obligații, ori pur și simplu, spun că nu-i intereseaza aspectul, da?
Desființarea asociațiilor de proprietari ? Greu de realizat fără o legislație specifica, însă mai este mult până departe.

Rar am întâlnit ca o postare a cuiva să supere atât de mulți forumiști de pe avocatnet.ro.
Adam Grecu, ai primit „cadou” 4 dislike-uri (patru aprecieri negative), deoarece proprietarii s-au săturat ca voi să-i „buzunăriți” (mulți falși administratori ne-având atestat), impunând cheltuieli comune ilegale, știind că Asociația mea și Asociația ta, cu aproximativ 500 de proprietari, funcționează total ilegal, dacă nu s-au constituit doar pentru un singur bloc (pentru un singur Condominiu, imobil, clădire).
Art. 104 alin. 2 - Asociațiile de Proprietari înființate anterior intrării în vigoare a prezentei legi își păstrează Statutul Juridic obținut la data înființării acestora, DAR SE VOR ORGANIZA ȘI VOR FUNCȚIONA ÎN CONFORMITATE CU PREVEDERILE LEGII NR. 196/2018.
Art. 107. - În termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi (începând cu data de 28.09.2019): c) PREȘEDINȚII ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI SUNT OBLIGAȚI SĂ ACTUALIZEZE, în baza actelor de proprietate asupra locuințelor și/sau spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință din Condominiu, TOATE INFORMAȚIILE PRIVIND PROPRIETĂȚILE, SUPRAFEȚELE ȘI COTELE-PĂRȚI INDIVIZE AFERENTE ACESTORA, ÎN VEDEREA CALCULULUI COTELOR DE CONTRIBUȚIE LA CHELTUIELILE ASOCIAȚIEI PENTRU RESPECTIVA LOCUINȚĂ.
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prietene, bati campii, ca de obicei.
Cele aratate de dumneata :
... deoarece proprietarii s-au săturat ca voi să-i „buzunăriți” (mulți falși administratori ne-având atestat), impunând cheltuieli comune ilegale, știind că Asociația mea și Asociația ta, cu aproximativ 500 de proprietari, funcționează total ilegal, dacă nu s-au constituit doar pentru un singur bloc (pentru un singur Condominiu, imobil, clădire).
O sa mori de-atata ilegalitate, pe care o vezi peste tot. Probabil ca acesta iti consuma multa energie si stres - ceea ce s-a dovedit ca este daunatoare sanatatii !
Ai primit o multime de sfaturi - plecati domnule din acea asociatie, constituiti-va o asociatie pe scara si terminati cu toate aceste amenintari.
Daca discutam despre asociatia pe care o administrez: sa-ti intre bine in cap ca eu sunt doar un prestator de servicii, nu este asociatia mea, nu eu o buzunaresc, dar nici altii, avem o conducere si o comisie de cenzori profesionista. Ca la voi este harababura, ai demonstrat, cu nenumaratele procese care nu se mai termina si nici nu ne-ai comunicat nici rezultate partiale...
Repet, daca admin-ul buzunareste, o face ca sunteti slabi, nu aveti conducere buna, nu aveti cenzori care sa-si faca treaba ca lumea. Eu nu va pot intelege de ce va plangeti, pe bune, probabil ca va meritati soarta. Dar ce s-a intamplat acolo, nu mai sunt oameni cinstiti care sa ocupe functii in comitetul executiv, nu aveti / nu gasiti o comisie de cenzori corecta care sa va informeze de anumite derapaje ale administratorului (si acesta este hot ?).
In legatura cu acele dislike-uri, asa-i in viata frate, nu ai cum sa multumesti pe toata lumea. Urmareste un pic topicurile si ai sa observi ca raspunsurile mele sunt absolut corecte in legatura cu acea tema de individualizare a consumurilor de servicii si utilitati.
Chiar imi pare rau pentru anumiti useri care in loc sa incerce clarificarea problemei, incep sa divagheze, dau cu presupusu' , in fine, se ajunge la alte discutii care nu au legatura cu topicul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administratorul asociației are obligația semnării contractelor cu terții care efectuează lucrări de reparații sau de service în condominiu ? ionica1980 ionica1980 [b]ÎNTREBARE:[/b] Cine se ocupă și cine încheie contractele de lucrări de reparaţii, întreținere, service, efectuate de terți prestatori în cadrul ... (vezi toată discuția)
E legal să fie membri ai comitetului executiv al asociației, cenzorul, administratorul și contabila ? ionica1980 ionica1980 Este legal ca într-o Asociație de Proprietari să facă parte din Comitetul Executiv următoarele persoane: Cenzorul, Administratorul și Contabila ? În ... (vezi toată discuția)
Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)