avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Anularea unui document
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Anularea unui document

Buna ziua. In urma cu 90 de zile am intocmit acte (la un cabinet de avocatura)pentru cesionarea de parti sociale dintr o societate comerciala si preluarea functiei de administrator de catre o alta persoana. Cu alte cuvinte am vrut sa ies dintr o firma . Cu stupoare am aflat ca pana la aceasta data actul nu a fost inregistrat. In acest moment firma este utilizata de catre o alta persoana ( in numele meu) acesta neavand nici o procura. Trebuie anulat cumva actul ? ( nu mai exista intelegere intre noi si firma ori ramane la el ori la mine) Nu pot sa l chem la discutii pentru ca nu este de gasit. Sau actul in sine isi pierde valoarea daca trece o perioada de timp si nu a fost depus. Multumesc
Cel mai recent răspuns: dgd1978 , utilizator 20:05, 15 Iunie 2017
~ Conținut șters la cerere ~
stefan.g a scris:

Bună ziua!

Actul nu își pierde valoarea. Acesta își va produce efectele față de terți de la data înregistrării la ORC. Dacă aveți și dvs. un exemplar al documentelor (ar trebui să aveți), mergeți și înregistrați-le dvs. la ORC.

Din cât înțeleg eu nu prea aveți motiv de nulitate.


Daca nu are declaratia de acceptare a administratorului pe care unele ORC-uri o cer precum si declaratia ca indeplineste toate cerintele legale pentru a fi administrator, nu poate inregistra hotararea. Daca cesiunea e catre terti straiini de societate, se inregistreaza intai hotararea spre publicare si dupa publicarea in MO se inregistreaza mentiunea propriu-zisa. Dureaza mult insa conditiile sunt aceleasi.
Cu alte cuvinte, simpla detinere a hotararii nu il ajuta sa o si inregistreze in RC
Zic sa verifice intai daca a fost trimisa hot spre publicare fiindca acest lucru dureaza destul de mult. Mai ales in Bucuresti. Abia la 30 de zile de la publicare, cu copie dupa MO, se inregistreaza mentiunea in RC
Ultima modificare: Miercuri, 14 Iunie 2017
Irina Pricop, Consilier juridic
Mai avem cel putin o necunoscuta in cazul dvs, si anume: ati mandatat un avocat sa faca demersul in fara ONRC? Pentru ca daca nu ati facut acest lucru, doar dvs ( in calitate de asociat si administrator ) puteati face acest demers si atunci nu poate fi nimeni vinovat petru aceasta situatie. De asemenea, este de neinteles cum poate o persoana straina de societate sa faca acte in numele dvs, fara sa aiba actele originale ale societatii, un contract cu o firma de contabilitate si exemplele pot continua.
Daca m am razgandit , cum pot anula acel act care momentan ma blocheaza.? Ideea era sa dau firma atunci . Acum daca tot nu e data as vrea sa o ridic. Dar daca o ridic si sunt depuse actele dupa pierd tot .
Daca m am razgandit , cum pot anula acel act care momentan ma blocheaza.? Ideea era sa dau firma atunci . Acum daca tot nu e data as vrea sa o ridic. Dar daca o ridic si sunt depuse actele dupa pierd tot .

Alte discuții în legătură

Cesiune parti sociale firma si calitate administrator valigogs valigogs Am avut o firma deschisa in 2002 iar anul trecut (octombrie 2008) am cesionat partile sociale detinute (5 in val. de 100 fiecare) si am renuntat la calitatea ... (vezi toată discuția)
Cesionarea partilor sociale dragos1979 dragos1979 Buna ziua, am o intrebare la dvs. Este vorba de o societate comerciala cu raspundere limitata. Soc. are un singur asociat care este si administrator. La un ... (vezi toată discuția)
Cesiune parti sociale srl vistarom vistarom Buna ziua, Am urmatoarea problema: am semnat un contract de cesiune parti sociale, decizia asociatului unic si proces verbal de predare-primire prin care am ... (vezi toată discuția)