avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... PFA cand se poate suspenda? - concediu maternitate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

PFA cand se poate suspenda? - concediu maternitate

Buna ziua,

Am un PFA de traducator autorizat si sunt insarcinata, urmand sa nasc in luna iulie. As avea urmatoarele intrebari:

- momentan sunt in concediu medical (de maternitate prenatal) - pot sa suspend deja PFAul intrucat nu mai emit facturi? Sau trebuie sa astept nasterea copilului pt a-l suspenda? Sau doar cand expira tot concediul de maternitate si cand doresc sa intru in CIC se suspenda? Am primit informatii contradictorii de la diverse birouri (Sanatate, Finante, ASCO)

- pentru PFA sunt obligatorii cele 42 de zile de concediu medical postnatale sau pot cere imediat indemnizatia dupa nasterea copilului? Mentionez ca SUNT asigurata cu cei 0.85%, deci am dreptul la concediu medical, intrebarea e daca am obligativitatea de a-l lua cele 42 de zile dupa nastere :) Si aici am gasit si primit informatii diferite

- legat de calcularea indemnizatiei: cum se va calcula aceasta daca am realizat venituri din PFA in primele 5 luni ale anului 2017 (si in 2016) dar apoi am o luna sau mai multe de concediu medical (de maternitate)? In cazul in care PFAul nu poate fi suspendat pana la nasterea copilului sau pana la expirarea concediului medical, asta inseamna ca venitul meu lunar mediu va descreste considerabil datorita lunilor in care nu am emis facturi. Se iau in calcul pt indemnizatie si sumele incasate din concediul de maternitate (medical)?

Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Miercuri, 14 Iunie 2017
ili_uca, utilizator
Cel mai recent răspuns: ili_uca , utilizator 21:14, 12 Martie 2018