Prin postarea mea am întrebat despre modalitatea prin care putem acționa în Justiție în cazul în care Primăria refuză să facă măcar un control, făcut mai ales la somația Prefecturii, cu toate că această obligație e prevăzută clar în Legea 230/2007, art.55: <<< Consiliile Locale, cu sprijinul aparatului propriu al Consiliilor Județene, exercită controlul asupra activității financiar-contabile din cadrul Asociațiilor de Proprietari, DIN OFICIU ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai Asociației. >>> !
La fel, controlul în Asociațiile reclamate (mai ales DIN OFICIU) revine tot Autorităților Locale, obligație regăsită în minim două hotărâri ale Consiliului Local (au putere de legi locale), care au fost votate în unanimitate, dar ne-aplicate vreodată.
Aceștia au fost informați că încă din 2014 avem în Asociație un fals administrator, ne-atestat, care nici măcar nu semnează listele de plată ! Dar șefii Primăriei au făcut orice să nu rezolve problema, cel puțin prin amenzi, favorizându-i pe șefii Asociației care au încălcat legea prin angajarea unei persoane fără nici o calitate în Asociație, ne-fiind autorizat de către Primărie !
Dacă nu e(ra) atestat de Primărie, conform art.54 din Legea 230/2007, acel individ nu avea voie să profeseze ! CITEZ DIN OBLIGAȚIILE PRIMĂRIEI, STIPULATE CLAR ÎN H.C.L.M. nr.77/2014:
⋘ ★ Art. 23 (ARTICOLUL CEL MAI IMPORTANT): Serviciul de Investiții și Îndrumare Asociaţii de Proprietari din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei are obligația de a anunța în scris conducerea Asociaţiei de Proprietari în cazul ne-atestării Administratorului care deja îşi desfășoară activitatea în cadrul respectivei Asociații. În această situaţie, preşedintele are obligaţia de a convoca în şedinţă de urgenţă Comitetul Executiv al Asociaţiei în vederea efectuării procedurilor legale de angajare a unui Administrator atestat conform legii, în termen de 30 zile de la data înștiințării.
CAPITOLUL III. RETRAGEREA CERTIFICATULUI DE ATESTARE.
Art. 25. (3) Certificatul de atestare poate fi retras de către autoritatea administrației publice locale emitentă, la propunerea motivată a Serviciului de Investirii și Îndrumare Asociaţii de Proprietari, din cadrul Direcţiei Tehnice, sesizat din oficiu sau la cererea Asociaţiilor de Proprietari, dacă nu sunt respectate atribuțiile prevăzute în art. 22 din H.G.1588/2007 sau dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru care a fost emis.
★ Art. 29. (ARTICOL FOARTE IMPORTANT). Menţinerea în funcţie a unui administrator neatestat sau angajarea de către Comitetul Executiv (președinte) al Asociaţiei de Proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea de sancţiuni contravenționale conform articolului 56 alin. 1 lit, b) din Legea nr. 230/2007. ⋙
N-au dat amenzi Autoritățile Locale nici în urma petiţiilor proprietarilor Asociației noastre, precum că avem de mulţi ani angajați plătiți de noi ca falși administratori, care nici măcar nu vor să întocmească şi să semneze listele de plată a Întreținerii, încălcând astfel și H.G. nr.1588/2007, art. 32, alin.(2) !
✪ De ce refuză Primăria să-și aplice propriile legi, pentru că nu mai suportăm hoția și abuzurile șefilor de Asociații din oraș ?!
VĂ RUGĂM SĂ NE DAȚI RELAȚII DESPRE MODUL ÎN CARE PUTEM OBLIGA PRIMARUL SĂ-ȘI RESPECTE PROPRIILE LEGI LOCALE, INIȚIATE CHIAR DE ACESTA ! Se știe că primarii ar putea primi și amenzi ca și înalți Funcționari Publici, conform Legii Administrației Publice Locale nr. 215/2001, privitor la faptul că primarul refuză să aplice mai ales hotărârea Consiliului Local nr. 77 din 2014, referitoare la Regulamentul Asociațiilor de Proprietari din Municipiu, pe care acesta refuză să-l aplice:
CAPITOLUL XI. Contravenții și sancțiuni:
► Art. 118. (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei următoarele fapte:
a) ne-punerea în aplicare, cu rea-credință, a hotărârilor Consiliului Local de către primar;
e) ne-luarea măsurilor necesare, stabilite de lege, de către primar sau președintele Consiliului Județean, în calitatea acestora de reprezentanți ai statului în unitățile administrativ-teritoriale.
(2) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către Prefect, în calitatea sa de autoritate publică, reprezentant al Guvernului pe plan local.
[ link extern ] >