avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbarea aspectului si functionalitatii proprietatii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbarea aspectului si functionalitatii proprietatii comune

In anul 2013, un presedinte de asociatie s-a considerat proprietarul blocului si a inlocuit gresia antiderpanta pusa de constructor cand noi am cumparat, cu travertin, ceva foarte alunecos pe care de cate ori ploua sau ingheata alunecam sa ne rupem gaturile, ca la patinoar e intrarea la mine acasa.
Se poate actiona in judecata sa faca la loc cum a fost pentru ca au facut asa o schimbare fara hotararea proprietarilor? Am inteles ca e o lege in constructii ca daca au trecut 3 ani nu le mai poate face nimeni nimic. Chiar cei de la disciplina in constructii mi-au spus mai demult. Nu stiu daca e asa ca nu am verificat, nici nu stiu unde sa caut in acest domeniu al constructiilor la bloc. Clar e ca au facut un mare abuz. Aveti vreo idee de ajutor va rog?
Cel mai recent răspuns: StefaniaEmerson , utilizator 17:10, 14 Mai 2018
Am precizat concret ca perioada in care eventual se pot aplica sanctiuni a fost prelungita la 3 ani,pentru ca in vechea formulare ,termenul era de 2 ani
Este clar?
ynocentta a scris:

ionica1980 a scris:

Și mai ciudat e faptul că aceste Termopane s-au montat la ultimul etaj, fără a fi folosite de toți cei 16 proprietari de pe scara noastră.

1 - Instalarea celor 3 geamuri a fost dispusă de către comitetul executiv pentru a fi montate în partea comună de imobil, atenție, la cererea a 1-2 proprietari.
Deci, geamurile au fost instalate la cererea unora dintre proprietari, în partea comună, deci în interesul general al tuturor proprietarilor de pe scara respectivă.
Comitetul Executiv nu este obligat să desfășoare procedura de obținere a acordului individual pentru executarea oricăror lucrări în partea comună de imobil.

Deja din primele două fraze vă contraziceți flagrant și încercarea dvs. de a informa greșit pe cei care vă citesc, ne pune pe gânduri.
Cum ați putut afirma că „ ... geamurile au fost instalate la cererea unora dintre proprietari (...) în interesul general al tuturor proprietarilor de pe scara respectivă.” dacă în prima frază afirmați „Instalarea celor 3 geamuri a fost dispusă de către Comitetul Executiv pentru a fi montate în partea comună de imobil, LA CEREREA A 1-2 PROPRIETARI.”
Cum poate exista „interesul general” al tuturor celor 16 proprietari, dacă dorința de a monta acele 3 ochiuri de geamuri Termopan era doar a maxim 2 proprietari ?
Interesul general era, conform legii, ca măcar 1/2 + 1 dintre proprietarii acelei scări (minim 9) să semneze acordul de aprobare a lucrării, altfel era doar interesul celor de la etajul 4.
Aici ar trebui să se aplice Legea 230/2007, art. 39. - Proprietatea comună poate fi utilizată de către terţi, persoane fizice (...) numai cu acordul majorității proprietarilor membri ai Asociației şi al proprietarilor direct afectați de vecinătate (...).
Cum puteți să afirmați că este un interes general dacă se montează ceva la etajul 4 din 4 - ce utilitate există pentru ceilalți 12 proprietari de la etajele 1-3 ?
Noi știm că orice reparație sau îmbunătățire se face din fondul de reparații, nu ni se cer direct, alți bani pe listele de plată ! CARE MAI E SCOPUL ACELUI FOND DE REPARAȚII (CUMULAT CU CEL DE PENALIZĂRI), DACĂ NU SE PLĂTESC LUCRĂRILE TERȚILOR DIN ACESTEAA ? Nu este destul de clar acest articol 45 din Legea 230/2007, care a fost încălcat de șefii Asociației ?
Art. 45. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti şi va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget Anual de Venituri şi Cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcţionării acesteia. (3) Proprietarii membri ai Asociaţiei de Proprietari au obligaţia să aprobe şi un Fond de Reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul Executiv va pregăti şi va prezenta Adunării Generale SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond. Plăţile pentru repararea şi îmbunătățirea proprietăţii comune se vor face din Fondul de Reparații.

Dar la noi, pentru orice reparație făcută pe scară sau în bloc, suntem „buzunăriți” de alți bani, cu toate că legea spune că banii se plătesc din Fondul de Reparații, pe care-l plătim doar să se înfrupte acești hoți patentați care conduc Asociațiile !
Este evident că a fost încheiat un contract abuziv, fără acordul consumatorilor, adică al nostru, majorității proprietarilor scării noastre ?
Și mai e ceva important: pe lângă faptul că de licitarea a minim 3 firme care montau Termopane s-a ocupat un fals administrator (fără atestat dat de Primărie), avem și dovada că orice fond material al Asociației este nul (nu se poate aplica), dacă nu e votat de membrii proprietari în cadrul Adunării Generale anuale, aceste venituri fiind obligatoriu votate într-un Buget de Venituri și Cheltuieli anual.
Cum la noi timp de 3-4 ani n-a existat convocată nici măcar o Adunare Generală, este clar ilegal ca șefii să ne fi calculat pe listele de plată din acei ani fiscali orice sumă pentru orice fond al Asociației. Fără a avea la bază o hotărâre a Adunării Generale care să fi aprobat acele sume, totul ar trebui stornat !

PENTRU A CLARIFICA TOT CE AM COMENTAT MAI ÎNAINTE, VOI CITA DIN ACEST ARTICOL SUGESTIV:
Guvernul a aprobat Legea nr. 230/2007, prin care fondul de rulment, odată obligatoriu, a devenit doar un fond opțional. Locul acestuia a fost luat de fondul de reparații.
După ce a fost aprobat de proprietari în cadrul Adunării Generale, fondul de reparații este obligatoriu și nu va putea fi folosit decât cu acordul acestei Adunări Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli.
În cazul în care ai întârziat cu plata fondului de reparații, există un sistem propriu de penalizări al fiecărei Asociații de Proprietari, care se aplică numai dacă acesta a fost aprobat de Adunarea Generala și consemnat într-un proces verbal.

[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 3 Iulie 2017
ionica1980, utilizator
Dacă vreun proprietar din Asociație hotărăște să facă o piscină în fața blocului, noi toți trebuie să ne conformăm, după cum gândește Ynocentta ?
Chiar și Protecția Consumatorului poate anula acel contract abuziv, făcut fără aprobarea ... consumatorului, adică a 1/2 +1 dintre cei 16 proprietari (minim 9 semnături).
Pentru a observa ceilalți forumiști penibilitatea afirmațiilor lui Ynocentta, o citez spunând ceva care e total aberant: „Comitetul Executiv nu este obligat să desfășoare procedura de obținere acord individual pentru executarea oricăror lucrări în partea comună de imobil”. CUM E POSIBIL SĂ AFIRMAȚI CĂ NU E NEVOIE DE ACORDUL PROPRIETARILOR DIN SCARA RESPECTIVĂ ? De parcă n-ar fi în în proprietatea comună a lor și ei nu trebuie întrebați ce lucrări se fac, mai ales că montarea acelor Termopane nu era ceva urgent !
Pentru a întări afirmațiile mele precum că Ynocentta induce în eroare pe cei care intră pe avocatnet.ro, e bine să se citească realitatea din declarațiile unor specialiști din domeniu, de pe această pagină: [ link extern ] /
* CITEZ DIN ARTICOL, SPECIAL PENTRU YNOCENTTA:
Având în vedere costurile mari ale unei modernizări a acoperișului sau instalației de căldură și apă, decizia execuției unor astfel de lucrări se ia de către participanții la Adunarea Generală a proprietarilor. Dacă Adunarea a avut loc deja, se face o ședință în blocul sau pe scara respectivă, ca să obțineți acordul proprietarilor din condominiu pentru desfășurarea lucrărilor. „Legea nu distinge, dar noi știm că la nivelul unei Asociații deciziile se iau cu acordul a jumătate plus unu.
În primul rând, să lămurim care sunt pașii de urmat pentru alegerea unei firme. Este nevoie de o selecție de oferte și este bine să se aibă în vedere ce se lucrează. De exemplu, dacă se face un acoperiș la un bloc, Comitetul Executiv care are ca sarcină să se ocupe de părțile comune acționează atunci când proprietarii fac o cerere și informează că sunt probleme. În baza acelei cereri merg pe scara respectivă, țin o adunare și, totodată, trebuie să obțină un tabel cu semnăturile a jumătate plus unu dintre proprietari. Deci, se obține acordul proprietarilor și se întocmește un tabel pe care se specifică pentru ce se iau acele semnături. În lege nu se prevede expres, dar în H.C.L. nr. 363/2013 s-a inserat acest aspect, pentru că s-a descoperit la controale că sunt probleme, fiindcă președintele împreună cu administratorul au făcut o lucrare fără știrea proprietarilor. Este cazul Asociației nr. 97 Râului, unde s-a înlocuit conducta din subsol, dar nimeni nu știa de această lucrare“, explică Ion Pătrulescu, președintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari Craiova 2012.
Următorul pas pe care îl fac reprezentanții proprietarilor ar fi să dea un anunț în presă sau să selecteze firmele care își oferă serviciile. Firmele sunt contactate și invitate să-și expună oferta în fața Comitetului și a proprietarilor. După ce se parcurg acești pași și se alege contractul cel mai bun, se încheie contractul și se emite devizul de lucrări.
Și atunci când se alege firma care se va ocupa de întreținerea și repararea liftului din bloc președintele și comitetul trebuie să țină seama de părerea majorității, adică jumătate plus unu din proprietarii din respectivul bloc.Pentru orice eventualitate, se ia acordul proprietarilor, jumătate plus unu. Prestatorul se alege în funcție de preț și de modul în care își respectă angajamentele. Dacă cineva încearcă să aducă altă firmă, acolo nu sunt lucruri curate.“, spune Ion Pătrulescu.
*** Repartizarea cheltuielilor ***
Cheltuielile pentru lucrări de întreținere, servicii, de reparații și, după caz, de consolidare la părțile de construcții și instalații aflate în proprietatea comună indiviză (subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, termoficare, energie electrică; casa scării; uscătoria; acoperiș) se repartizează proporțional cu cota-parte de proprietate indiviză a fiecărui proprietar (art. 47 din Legea 230/2007).

Este obligatoriu ca pentru orice lucrare făcută în Asociație, să se ceară acordul semnat a cel puțin 1/2 + 1 dintre proprietari, altfel acea lucrare ne-urgentă este abuzivă și ar trebui imputată celor care au luat unilateral această decizie de a se cere bani pentru ceva ce n-au fost de acord proprietarii, așa cum erau Termopanele de pe scara noastră ... NO COMMENT !
H.G. nr.1588/2007, art. 22, alin.(9) e și mai dur cu șefii Asociațiilor: „Pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ținând seama de preț, durată de execuție și calitate, supune spre analiză, selecție de oferte şi aprobare Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerințele, în vederea executării lucrărilor, conform legislației în vigoare, potrivit art.37 din Legea 230/2007. ÎN CAZ CONTRAR, CHELTUIELILE NU VOR FI ACCEPTATE LA PLATĂ.”
Astfel, știind că nu s-a respectat legea, vom cere imputarea costului Termopanelor, de 1.700 lei !
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@ionica1980

Am marea rugaminte daca se poate sa respectati Regulamentul forumului,si daca aveti posibilitatea sa nu jigniti participantii la topicuri
Daca aveti pregatirea necesara detaliati
Deja din primele două fraze vă contraziceți flagrant și încercarea dvs. de a informa greșit pe cei care vă citesc, ne pune pe gânduri.

Din topicurile pe care le-ati deschis de cand ati aparut pe forum,dovediti ca nu stapaniti dispozitiile in vigoare care guverneaza infiintarea,functionarea si organizarea asociatiilor de proprietari dar din raspunsurile primite ati inceput sa incepeti sa va erijati erudit
Nu mai amestecati problemele pe care nu reusiti sa le solutionati in asociatia dv cu topicurile in care intelegeti sa va implicati
Din patima cu care va hazardati sa generati si sa favirizati dispute ,este fara echivoc ca nu aveti tangenta cu realitatea de solutionare probleme in asociatia de proprietari
Am precizat
1 - Instalarea celor 3 geamuri a fost dispusă de către comitetul executiv pentru a fi montate în partea comună de imobil, atenție, la cererea a 1-2 proprietari.
,care reprezinta textul postat de initiatorul topicului
Am precizat
Deci, geamurile au fost instalate la cererea unora dintre proprietari, în partea comună, deci în interesul general al tuturor proprietarilor de pe scara respectivă.
,respectiv geamurile fiind instalate in partea comuna de condominiu sunt in beneficiul tuturor proprietarilor
Nu inseamna ca daca geamurile au fost instalate la cererea a 1,2 proprietari pe partea comuna inseamna ca sunt instalate cu dedicatie numai pentru uzul membrilor comitetului executiv sau al acelor 1,2 proprietari
Cum poate exista „interesul general” al tuturor celor 16 proprietari, dacă dorința de a monta acele 3 ochiuri de geamuri Termopan era doar a maxim 2 proprietari ?

Sunteti departea de a stapani ,termeni si nuantele
Una este interesul general al tuturor locatarilor pentru a beneficia de beneficiile/facilitatile
geamurilor termopan instalate in partea comuna si alta este initiatorul cererii
Daca dv noua fiind pe forum,tot ati inceput sa apostrofati utilizatorii,cum de nu reusiti sa impuneti calea legala la dv in asociatia unde locuiti ?
Cum puteți să afirmați că este un interes general dacă se montează ceva la etajul 4 din 4 - ce utilitate există pentru ceilalți 12 proprietari de la etajele 1-3 ?

Cine va opreste sa va deplasati la etajul unde sunt instalate geamurile sa le spalati,sa le inchideti sau sa le deschideti?
Interesul general este interesul pentru utilizare
Geamurile au fost instalate in beneficiul tuturor locatarilor ,nu creaza facilitati aparte numai celor 1-2 proprietari care au solicitat instalarea lor
Dupa logica dv daca locatarul de la parter pentru siguranta si securitatea sa si a bunurilor sale pentru asigurarea curateniei in scara,pentru restrictionarea accesului persoanelor straine in imobil solicita instalare de interfon,inseamna ca interfonul este instalat strict pentru solicitant ,dv apreciati ca nu deserveste si nu asigura siguranta si securitatea tuturor locatarilor
avem și dovada că
orice fond material al Asociației este nul
(nu se poate aplica), dacă nu e votat de membrii proprietari în cadrul Adunării Generale anuale, aceste venituri fiind obligatoriu votate într-un Buget de Venituri și Cheltuieli anual.

Am mai auzit o bazaconie dar daca provine de la dv ,va rog sa precizati si temeiul de drept al afirmatiei
orice fond material al Asociației este nul

Cine anuleaza fondul ,cumva dv ?
Ce dovada aveti ca fondurile asociatiei sunt nule ?
In opinia dv ce inseamna si cum se traduce in limba romana
orice fond material al Asociației este nul (nu se poate aplica
,unde intentionati sa il aplicati,in loc de hidroizolatie ?
Cum la noi timp de 3-4 ani n-a existat convocată nici măcar o Adunare Generală,

Sper ca pentru neconvocare adunare generala la dv in asociatie sa nu ma faceti tot pe mine vinovata
In schimb, daca dv cunoasteti atat de bine legea,aveati temeiul legal sa convocati adunare generala,dar probabil ca la dv in asociatie dv nu prea detineti calitatile sa va faceti inteleasa si sa atrageti restul proprietarilor
Fără a avea la bază o hotărâre a Adunării Generale care să fi aprobat acele sume, totul ar trebui stornat !

Dv cand ,va tastati opinia ,aveti responsabilitatea termenilor pe care ii utilizati ?
STORNÁ, stornez, vb. I. Tranz. A rectifica o înregistrare contabilă greșit făcută în cartea sau în jurnalul de contabilitate al unei întreprinderi, prin adăugarea sau scăderea unei sume echivalente cu cea greșită.

Cum apreciati ca se poate storna fondul de reparatii acumulat de un locatar pe parcursul a 3-4 ani in care nu a fost convocata adunare generala ?
Probabil ca dv ati rectifica suma ,stergand-o din registru
Cum stornati dv penalitatile ?
Cunoasteti cate feluri de penalitati exista intr-o asociatie de proprietari ?
Ma refer in special la penalitatile posibil aplicate de catre asociatia de proprietari,in cazul in care exista restantieri
Dv va hazardati sa afirmati
este clar ilegal ca șefii să ne fi calculat pe listele de plată din acei ani fiscali orice sumă pentru orice fond al Asociației. Fără a avea la bază o hotărâre a Adunării Generale care să fi aprobat acele sume, totul ar trebui stornat !

Incercati sa va treziti la realitate ,sa recunoasteti ca la adunarea generala care de regula se convoaca in primul trimestru al anului ,participantii nu sunt clarvazatori ca sa poata prevada daca in acel an calendaristic vor exista restantieri carora asociatia de proprietari sa le aplice in temeiul disp art 49 L nr 230/2007 penalitati
In ianuarie-martie 2017,participantii la adunarea generala nu au cum sa prevada daca in cursul anului vor exista restantieri,cati restantieri carora sa li se aplice penalitati-penalitati a caror valoare sa fie votata in adunarea generala
In opinia dv daca adunarea generala nu voteaza penalitati,in cazul existentei de restantieri carora asociatia le aplica penalitati,sumele rezultate sunt nule,trebuiesc stornate...
VOI CITA DIN ACEST ARTICOL SUGESTIV:
Guvernul a aprobat Legea nr. 230/2007, prin care fondul de rulment, odată obligatoriu, a devenit doar un fond opțional. Locul acestuia a fost luat de fondul de reparații.

Chiar daca dv sunteti fan cotidian Eva,pentru a nu va stirbi credibilitatea ,incercati sa lecturati cu atentie dispozitiile in vigoare si cu surprindere veti afla ca fondurile asociatiei de proprietari nu sunt prevazute de Legea nr 230/2007 ci de disp HG nr 1588/2007 pe care inca nu ati reusit sa o declarati nula sau sa o stornati
HG nr 1588/2007Art. 24. - (1) In scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociaţiei de proprietari eliberează chitanţă personalizată separată.
(3) In situaţiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriaşul se obligă să participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieşte, acesta va participa şi la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
(5) Asociaţia de proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcţii/instalaţii aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ei, dar nu trebuie sa va enervati ca eu nu aveam de unde sa stiu de vechea prevedere,
am si spus ca nu cunosc aceste legi ale constructiilor. Am crezut ca de la ce stiam eu de 3 ani, cum am si scris de fapt in postare, s-a prelungit cu 3 ani. Daca eu am zis ca e de 3 ani si dvs., ati spus ca s-a prelungit cu 3 ani era logic ca asa se intelege. Eu stiam de 3 ani, nu era nou asta pentru mine. Multumesc, oricum, m-am bucurat si eu cateva ore ca se mai poate face ceva.
Deci, nu ma mai ajuta ca s-a prelungit cu un an, tot prescrisa e.
Este incredibil ce lege proasta, daca un nebun face ceva in neregula, apoi fapta se sterge dupa 3 ani si ramanem cu paguba.


ynocentta a scris:

Am precizat concret ca perioada in care eventual se pot aplica sanctiuni a fost prelungita la 3 ani,pentru ca in vechea formulare ,termenul era de 2 ani
Este clar?


Alte discuții în legătură

Lucrari bloc fotbalistul fotbalistul Buna ziua, Lucrarile in bloc, de genul, repararea terasei, inlocuirea coloanelor de apa, reparatia liftului, sunt lucrari ce necesita sume de ... (vezi toată discuția)
Schimbare usa intrare bloc rrocambole rrocambole Presedintele unei asociatii de proprietari a hotarat schimbarea usii de la intrarea unei scari de bloc cu una termopan, fara sa-i intreba pe toti proprietarii ... (vezi toată discuția)
Reabilitarea termica a blocului din fonduri europene Carmeno Carmeno Buna ziua. In urma cu 3 ani, asociatia de proprietari a facut demersuri pentru obtinerea de fonduri europene pentru reabilitarea termica a blocului. Din ... (vezi toată discuția)