Va rog sa ma lamuriti si sa-mi explicati
La o asociatie de proprietari presedintele doreste sa semneze in contract de mandat si sa primeasca 100 lei pe luna(net).Contabilul care urmeaza sa se ocupe de declaratia 112 sustine ca(chiar daca este vorba de un contract de mandat care nu se inregistreaza la itm) cel mai bine este sa tinem cont de salariul minim pe economie si sa-i dam lunar 129 lei pe luna.Mi-a calculat in felul urmator....a zis ca se incadreaza la o ora pe zi si 1450 lei /8 ore =182 lei brut si 129 lei net.Si taxele pe care le achita asociatia in calitate de angajator 41 lei/luna.
Contabilul sustine ca este mai corect sa procedam asa.Presedintele sustine ca a vorbit cu cei de la Anaf si ca acolo i s-a comunicat ca se poate sa aiba o remuneratie de 100 de lei si ca nu are de ce sa tina cont de salariul minim pe economie.Contabilul ne sfatuieste sa mergem pe varianta lui pt ca este "mai corecta".
Care varianta este corecta?Cum e bine sa procedam in situatia de fata?Va multumesc
Sper ca m-am facut inteleasa si am explicat situatia corect
Salariul minim brut pe economie se refera la salariati, angajati cu contract individual de munca.
Contractul de mandat o fi el ceva asimilat cu salariile, dar se numeste indemnizatie si nu are nimic in comun cu ceea ce sustine contabilul dvs. Persoanele cu Contract de mandat nu au norma de munca, desi prin D112 se cam leaga si de aceasta problema, probabil ca din acest motiv zice contabilul car ar fi mai bine... Faza este ca cei de la ANAF abia asteapta sa procedam asa ca maine-poimane ne vor obliga sa procedam cum zice contabilul. Deocamdata, NU !
Dumnealui, contabilul, sa-si vada de treaba lui, sa completeze D112 - pe directia presedintelui, acolo unde trebuie si sa nu amestece lucrurile, cu valoarea indemnizatiei pentru presedinte in cuantum de 100 lei net cat s-a hotarat in AG si BVC,
Din "socotelile" mele, la 100 lei net, brutul este de 121 lei, iar cheltuiala salariala este de 150 lei (aceasta suma apare in costurile asociatiei).