avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 917 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fondul de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fondul de reparatii

Buna seara! Am si eu o intrebare: anul trecut,in cadrul adunării generale s-a stabilit ca pe perioada de 8 luni sa se plătească un fond de reparatii de 100 lei, initial s-a spus pt. înlocuirea liftului, reparatii la subsol. Toata lumea strânsă acolo a fost de acord cu acest lucru. Dar pe parcursul anului nu s-a facut decat reparația la subsol. In loc sa pastreze banii stransi pt lift s-au cheltuit banii pe diverse lucruri: schimbarea usii de la intrare,a interfonului, zugravirea parterului ,montarea de camere de luat vederi si altele. Problema este ca s-au cheltuit banii iar anul acesta s-a spus acelasi lucru: sa se dea cate 100 de lei de fiecare apartament pt lift si iar a inceput sa daca diverse modificari spunând ca sunt urgente. Întrebarea mea este urmatoarea: daca s-a stabilit in cadrul adunării strangerii acestui fond de reparatii pt ceva anume si nu s-a facut,dar banii s-au cheltuit pot sa nu mai cotizez? Mentionez ca toate aceste hotărâri nu au fost menționate intr-un proces verbal cum era normal. Pot fi penalizata daca nu mai cotizez, neavând niciun proces verbal semnat? Astept răspunsul dumneavoastră. Va mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 21:45, 5 Iulie 2017
Asociatia de proprietari,in cazul in care proprietarii acumuleaza debite,poate aplica disp L nr 230/2007 art 49 respectiv aplicarea de penalitati pentru orice suma cu titlu de restanta
Atat timp cat asociatia de proprietari a acumulat un fond de reparatii ,fond care a fost utilizat pentru intretinere si reparatii la parti comune,nu aveti temei legal sa refuzati actualizarea fondului dispus de adunarea generala
Mentionez ca toate aceste hotărâri nu au fost menționate intr-un proces verbal cum era normal.

Legea nr 230/2007 prevede
Articolul 24
(1) Adunarea generala poate adopta hotarari, daca majoritatea proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari (jumatate plus unu) sunt prezenti personal sau prin reprezentant legal.
(2) Daca la prima convocare nu este intrunit cvorumul necesar de jumatate plus unu, adunarea generala va fi suspendata si reconvocata in termen de maximum 10 zile de la data primei convocari.
(3) La adunarea generala reconvocata, daca exista dovada ca toti membrii asociatiei de proprietari au fost convocati, hotararile pot fi adoptate, indiferent de numarul membrilor prezenti, prin votul majoritatii acestora.
(4) Hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari sunt obligatorii si pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenti la adunarea generala, precum si pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari.
Articolul 25
(1) Pentru adoptarea hotararilor in adunarea generala a asociatiei de proprietari, se vor avea in vedere urmatoarele:
a) fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa;
b) pentru hotararile cu privire la stabilirea fondurilor de investitii pentru consolidare, reabilitare si modernizare, votul fiecarui proprietar are o pondere egala cu cota-parte din proprietatea comuna;
c) proprietarul poate fi reprezentat in adunarea generala de catre un membru al familiei sau de catre un alt reprezentant care are o imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarul in numele caruia voteaza;
d) un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta unul sau mai multi membri absenti, daca prezinta imputernicire semnata de catre proprietarii in numele carora voteaza;
e) in cazul unui vot paritar, votul presedintelui asociatiei de proprietari este decisiv.
(2) Hotararile adunarilor generale vor fi luate cu votul majoritatii membrilor asociatiei de proprietari prezenti la adunarea generala convocata sau reconvocata, dupa caz. In statutul propriu al asociatiei de proprietari pot fi prevazute si alte conditii, dar nu mai putin de jumatate plus unu din voturile celor prezenti la adunarea generala convocata sau reconvocata.
(3) In situatii exceptionale, hotararile pot fi luate prin acordul scris al majoritatii proprietarilor unei scari sau unui bloc, membri ai asociatiei de proprietari, pentru probleme care ii vizeaza direct, pe baza de tabel nominal.
(4) Hotararile adunarilor generale se consemneaza in registrul de procese-verbale al asociatiei de proprietari, se semneaza de catre toti membrii comitetului executiv si se comunica, in scris, tuturor proprietarilor.

Aveti certitudinea ca au fost incalcate disp art 25 al 4 ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Renovare scară bloc versus condiționare încasare întreținere. este legal ce vrem să facem? eugenmarianpopa eugenmarianpopa Buna ziua, La blocul nostru alcatuit din 4 scari s-a hotarat fiecare ca fiecare scara sa se gospodareasca pentru reparatii parti comune ( nu avem fond de ... (vezi toată discuția)
Fondurile speciale in asociatiile de proprietari tragicomix tragicomix buna ziua, fac parte din C.Ex al unei asociatii de proprietari si va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea situatie: proprietarii unei scari (in ... (vezi toată discuția)
Schimbare interfon monica89 monica89 As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii ... (vezi toată discuția)