La trecerea în rezervă cu drept de pensie, militarii beneficiau, în conformitate cu Legea-cadru 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, anexa VII, capitolul 2, secțiunea 3, articolul 20 de ajutoare bănești. Plata acestor ajutoare a fost suspendată anual, începand cu anul 2010 pană în prezent. În anul 2017, dreptul a fost suspendat prin OUG 9/2017. Așadar, dreptul la ajutoare este suspendat pană la 31 decembrie 2017.
Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, intrată în vigoare la 01 iulie 2017, abrogă Legea-cadru 284/2010 , lege care prevedea dreptul la ajutoare la trecerea in rezerva cu drept de pensie. Mai mult, noua lege a salarizării nu mai prevede plata unor astfel de ajutoare.
Aș dori să cer în instanța de contencios administrativ plata acestor ajutoare, având în vedere următoarele:
1. Am fost trecut în rezervă în luna mai 2017. Dreptul la pensie militară de serviciu mi-a fost deschis începând cu 01 iunie 2017, dată la care era în vigoare Legea 284/210;
2. La plângerea prealabilă, pe data de 20 iunie 2017, am primit răspunsul standard... că dreptul este suspendat în anul 2017.
3. Decizia nr. 16 din 8 iunie 2015 a ÎCCJ spune, în esență, ca dreptul la aceste ajutoare nu este abrogat, ci este suspendat anual prin diferite acte normative. În acest sens, unele instanțe au dat ca soluție: „Obligă pe pârât să plătească reclamantului ajutoarele prevăzute de art.20 din Anexa nr.VII din Legea nr.284/2010, la încetarea cauzei de suspendare legală, sumă actualizată la data plăţii efective şi la plata dobânzii legale aferente acestor ajutoare.”
4. Decizia în interesul legii nr. 23/2005 a ÎCCJ, intr-o speță asemănătoare de suspendare succesivă a primei de concediu de care trebuiau să beneficieze magistrații, la data abrogării dreptului respectiv, a stabilit că dreptul a existat și trebuie plătit doar pentru perioada cât a fost în vigoare actul normativ care îl instituia. „Rezultă astfel că dreptul la acţiune pentru valorificarea unui drept afectat de incidenţa unor acte normative de suspendare, amânare sau neaplicare a prevederilor legale care îl consacră, se naşte la data încetării acţiunii acestor acte normative, a căror acţiune nu se prelungeşte dincolo de termenul prevăzut sau de data abrogării actului normativ care prevede dreptul respectiv.”
Având în vedere cele expuse,
a – considerați că sunt șanse de a câștiga în instanță?
b – daca raspunsul este DA, la care instanță trebuie să mă adresez, având în vedere faptul că am trecut în rezervă de la o structură centrală a MApN(Tribunal sau direct la Curtea de Apel)?
c – doresc o eventuală colaborare/consultanta privind redactarea cererii de chemare în judecată și/sau reprezentare în instanță.
Se poate sa nu se puna in aplicare o sentinta executorie de drept, care nu este definitiva si irevocabila ? Pana la apel, partea care a pierdut, trebuie sa faca plata, nu? Un jurist spune ca da, altul ca nu, ca trebuie sa asteptam sa se judece apelul. Cum e pana la urma?!
gheorghe3509
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cu ce ne confruntăm?
1. Legea 284/2010, ultima care prevedea aceste ajutoare la trecerea în rezervă, a fost abrogată în iulie 2017 de Legea 153/2017!
2. Până la această dată, ajutoarele au fost suspendate prin ordonanțe succesive, nu anulate!
3. Odată cu abrogarea legii, dreptul ar fi trebuit să devină actual!
Numai că:
4. Guvernul continuă suspendarea drepturilor și după ce au abrogat legea care le prevedea!
5. Curtea de Apel Suceava, după ce se abrogă legea 284/2010, în luna octombrie, cere un înțeles în interesul legii, pe aceste ajutoare, ÎCCJ!
Întrebări:
1. Cui folosea acest înțeles și pentru ce au cerut acest lucru după abrogarea legii?
2. Ce nevoie mai era de răspuns la ce soluții s-au dat în timp pe o lege valabilă, când aceasta se abrogase?
Răspunsuri:
1. Normal, au vrut să prelungească, termenul de suspendare, până la Decizia ÎCCCJ, deși legea care prevedea dreptul, era adusă la zero!
2. A folosit guvernului pentru a nu-și plăti datoriile către cetățeni!
Continuăm să vedem cu ce ne confruntăm:
6. În martie 2018 ÎCCJ, vine cu motivarea Deciziei nr. 5/2018, în care se stabilește că „acțiunile având ca obiect acordarea ajutoarelor (...)introduse în perioada de suspendare a exercițiului dreptului la acordarea de ajutoare/indemnizații sunt prematur formulate!”
7. Curtea arată că „exerciţiul dreptului la acordarea ajutoarelor prevăzute de art. 20 din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 a fost suspendat prin prevederi legale succesive, speciale şi derogatorii, începând cu anul 2011 şi până la finele anului 2017, acţiunile promovate în această perioadă sunt prematur formulate, dreptul nefiind actual”!
8. Deși ÎCCJ în 2005, prin Decizia 23/2005, spunea că „efectele produse de aceste acte normative, de suspendare sau de amânare a punerii în aplicare a dispoziției legale referitoare la dreptul dobândit, trebuie limitate numai la perioada cât a fost în vigoare actul normativ care a prevăzut dreptul respectiv.
A considera altfel ar însemna să se prelungească valabilitatea dispoziției de suspendare a aplicării unui text de lege și după abrogarea lui, ceea ce ar fi de neconceput și inadmisibil.
De aceea, nu este posibil să se aplice în prezent nici dispozițiile de prelungire succesivă a termenelor de punere în aplicare a (dreptului), pentru că s-ar contraveni principiului neretroactivității legii civile, prevăzut în art. 15 alin. (2) din Constituție!”, ignoră această decizie ce prevedea, atenție, drepturi suplimentare ale magistraților...
Iarăși întrebări:
3. Cum este posibil ca Înalta Curte, știind că legea care prevedea dreptul, a fost abrogată în iulie 2017, să spună că dreptul nu este actual în martie 2018?
4. Cum se poate să-ți ignori propria decizie ce prevedea că este de neconceput și inadmisibil să prelungești o suspendare a uni drept și după abrogarea legii care l-a prevăzut?
Răspuns:
3. Am vrut să caut o „scuză”, pentru acești „judecători” dar, singurul răspuns ce l-am găsit cât de cât logic, a fost: FIINDCĂ POT! Pot să dea soluții diferite, chiar și pe aceleași cereri (s-a văzut, unii au primit ajutoarele, alții mai caută soluții...), pot să interpreteze legea într-un fel pentru ei, în altul pentru ceilalți!
Ce e de făcut?
Deocamdată mergem pe ultima „carte”, Curte Constituțională, prin invocarea excepției de neconstituționalitate a unui articol (art.11 din OG90/2017) ce prevede o suspendare pe o lege abrogată și, sperăm în judecata corectă a faptelor de către această ultimă „șansă”.
În funcție de răspunsul primit de la CCR, veți trage concluziile fiecare dintre voi!
Cert este că trăim în România, mergem pe o dictatură a statului și, trebuie răbdare sau chiar obișnuirea gândului că... asta e!
Se mai pot face plângeri, la parchete, la DNA, la CEDO... dar, e valabil doar pentru cine mai rezistă!
Abrogare lege
Decebal58
Legea(pensiilor) 284/2010, a fost abrogata.
,,Ajutoarele,, prevazute in aceasta lege, odata cu ,,iesirea,, la pensie, sunt si ele abrogate?
Cu multumiri ... (vezi toată discuția)