Dumneavoastră refuzați să citiți cu atenție textele legilor.
Spuneți dvs. ce atribuții are un Administrator, dacă tot m-ați citat negativ. Cumva acesta doar stă pe scaun și doar notează valorile apometrelor, fără a interveni în cazuri urgente de avarii ?
E o aberație să spuneți că un Administrator nu are în Fișa Postului mai ales problemele tehnice, de genul instalațiilor care trebuie reparate în caz de defecțiuni sau avarii.
Dvs., dacă ați fi Administrator, ați spune proprietarilor că nu aveți voie să mergeți pe teren să rezolvați problemele tehnice, în cazul în care proprietarii au avarii la instalații ?
De ce mai este plătit un Administrator, dacă nu e în stare să rezolve problemele tehnice de orice fel ? Vreți să rezolve aceste probleme tehnice președintele sau membrii Comitetului Executiv, știind că au deja un Administrator plătit, care prin contract are obligația rezolvării urgente a problemelor de tipul ăsta, altfel l-ar demite de urgență ?
CITIȚI ÎNCĂ O DATĂ CU ATENȚIE ACESTE ARTICOLE, POATE VEȚI VEDEA CE ATRIBUȚII ARE UN ADMINISTRATOR, DE IMPLICARE DIRECTĂ ÎN PROBLEME TEHNICE URGENTE:
H.G. 1588/2007, art. 22 - (2) Asociația de Proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcția de Administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate și autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreținerii, investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune.
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuțiilor, obligațiilor și responsabilităților atribuite de Comitetul Executiv, în condițiile legislației în vigoare;
c) efectuarea formalităților necesare în angajarea contractelor cu furnizorii (prestatorii) de servicii pentru exploatarea și întreținerea clădirii, derularea și urmărirea realizării acestor contracte;
d) asigurarea cunoașterii și respectării regulilor cu privire la proprietatea comună.
Dacă ați fi Administrator de Imobile și semnați un Contract de Muncă, Fișa Postului vă obligă !
Dacă nu, aveți la îndemână și alte meserii mai ușoare și cu răspundere mai puțină !
P.S.
Pentru a clarifica postările mele pentru Topicul de față, am găsit Fișa Postului administratorului unei Asociații de Proprietari:
SARCINILE POSTULUI:
- verifica si constata starea tehnica si de functionalitate ale instalatiilor aferente partilor comune după care instiinteaza Comitetul Executiv si ia măsurile necesare pentru efectuarea la timp si eficient a lucrărilor de intretinere si reparatii a acestora;
- procura mijloacele materiale si de lucru necesare lucrărilor de revizii, intretinere si reparatii si răspunde asupra integritatii si folosirii acestora;
- controlează personalul angajat din subordine - instalatorii si îngrijitorii pentru constatarea îndeplinirii atributiilor de serviciu, iar in caz de neîndeplinire sesizează Comitetul Executiv;
- stabileste conditiile in care pot fi executate, realizate serviciile de intretinere si reparatii curente ale elementelor de constructii si instalatii aferente partilor comune;
- angajează si urmareste realizarea Contractelor cu persoane fizice sau juridice pentru lucrări de intretinere si reparatii curente de hidroizolații, zidărie, tencuieli, zugrăveli, tâmplărie,
confectii metalice si altele, asigurând efectuarea de plăți corespunzătoare stadiului lucrării si participarea la recepție, consemnând finalizarea acestora ...
Acum v-ați lămurit care sunt obligațiile Administratorilor de Imobile ? Sunt cam multe obligații legale, dar n-au ce face, ei și-au ales această meserie ingrată, pentru care răspund în fața legilor și a proprietarilor păgubiți, în cazul în care comit ilegalități sau abuzuri.