avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 856 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chemare in judecata asociatie/ presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chemare in judecata asociatie/ presedinte

Buna ziua, am avut recent o refulare in apartament de la scurgere infundata ( nu stim cauza ) si desi am anuntat administratorul dimineata la ora 9 30, de abia seara s a oprit alimentarea cu apa la orele 18 00. Rezultat parchet umflat si stricaciuni. Pot da in judecata si cu ce sanse, pe administrator/asoc pentru neindeplinire atributii ? Care ar fi temeiul legal ? Va multumesc
Dumneavoastră refuzați să citiți cu atenție textele legilor.
Spuneți dvs. ce atribuții are un Administrator, dacă tot m-ați citat negativ. Cumva acesta doar stă pe scaun și doar notează valorile apometrelor, fără a interveni în cazuri urgente de avarii ?
E o aberație să spuneți că un Administrator nu are în Fișa Postului mai ales problemele tehnice, de genul instalațiilor care trebuie reparate în caz de defecțiuni sau avarii.
Dvs., dacă ați fi Administrator, ați spune proprietarilor că nu aveți voie să mergeți pe teren să rezolvați problemele tehnice, în cazul în care proprietarii au avarii la instalații ?
De ce mai este plătit un Administrator, dacă nu e în stare să rezolve problemele tehnice de orice fel ? Vreți să rezolve aceste probleme tehnice președintele sau membrii Comitetului Executiv, știind că au deja un Administrator plătit, care prin contract are obligația rezolvării urgente a problemelor de tipul ăsta, altfel l-ar demite de urgență ?
CITIȚI ÎNCĂ O DATĂ CU ATENȚIE ACESTE ARTICOLE, POATE VEȚI VEDEA CE ATRIBUȚII ARE UN ADMINISTRATOR, DE IMPLICARE DIRECTĂ ÎN PROBLEME TEHNICE URGENTE:
H.G. 1588/2007, art. 22 - (2) Asociația de Proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcția de Administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate și autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreținerii, investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune.
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuțiilor, obligațiilor și responsabilităților atribuite de Comitetul Executiv, în condițiile legislației în vigoare;
c) efectuarea formalităților necesare în angajarea contractelor cu furnizorii (prestatorii) de servicii pentru exploatarea și întreținerea clădirii, derularea și urmărirea realizării acestor contracte;
d) asigurarea cunoașterii și respectării regulilor cu privire la proprietatea comună.

Dacă ați fi Administrator de Imobile și semnați un Contract de Muncă, Fișa Postului vă obligă !
Dacă nu, aveți la îndemână și alte meserii mai ușoare și cu răspundere mai puțină !
P.S.
Pentru a clarifica postările mele pentru Topicul de față, am găsit Fișa Postului administratorului unei Asociații de Proprietari:
SARCINILE POSTULUI:
- verifica si constata starea tehnica si de functionalitate ale instalatiilor aferente partilor comune după care instiinteaza Comitetul Executiv si ia măsurile necesare pentru efectuarea la timp si eficient a lucrărilor de intretinere si reparatii a acestora;
- procura mijloacele materiale si de lucru necesare lucrărilor de revizii, intretinere si reparatii si răspunde asupra integritatii si folosirii acestora;
- controlează personalul angajat din subordine - instalatorii si îngrijitorii pentru constatarea îndeplinirii atributiilor de serviciu, iar in caz de neîndeplinire sesizează Comitetul Executiv;
- stabileste conditiile in care pot fi executate, realizate serviciile de intretinere si reparatii curente ale elementelor de constructii si instalatii aferente partilor comune;
- angajează si urmareste realizarea Contractelor cu persoane fizice sau juridice pentru lucrări de intretinere si reparatii curente de hidroizolații, zidărie, tencuieli, zugrăveli, tâmplărie,
confectii metalice si altele, asigurând efectuarea de plăți corespunzătoare stadiului lucrării si participarea la recepție, consemnând finalizarea acestora ...

Acum v-ați lămurit care sunt obligațiile Administratorilor de Imobile ? Sunt cam multe obligații legale, dar n-au ce face, ei și-au ales această meserie ingrată, pentru care răspund în fața legilor și a proprietarilor păgubiți, în cazul în care comit ilegalități sau abuzuri.
ionica1980 a scris:



Este clar că acel Administrator e principalul vinovat și va plăti în Instanță, deoarece are obligații clare de a întreține instalațiile în stare bună.


Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie
Administratorul de imobil nu are autoritatea si competenta sa dispuna de la sine putere acte si actiuni de a intretine instalatiile in stare buna,presedintele si comitetul sunt factori decizionali

Văd că insistați mereu să induceți în eroare precum că un Administrator n-ar avea nicio atribuție în caz de avarii care necesită intervenția lui și apoi a unor meseriași ... conduși de acesta.
Din ce înțeleg, dvs. sugerați că acel Administrator nu avea obligația de a rezolva acele probleme tehnice, urgente ?
Dar cine avea obligația s-o facă, președintele, contabilul, cenzorul, membrii Comitetului Executiv., sau poate femeile de serviciu ?

Citiți mai atent ce a scris în postarea sa userul IMS, care a criticat refuzul Administratorului de a închide urgent apa, știind că e o avarie care a dus la daune. Cum a putut aștepta aproape 9 ore, știind că era obligația sa cel puțin de a stopa inundația prin închiderea robineților (vanelor) din subsol. Ynocentta, cine are obligația asta, cei enumerați de mine mai sus, sau Administratorul ?
H.G. 1588/2007, art. 22 este clar în legătură cu obligațiile Administratorilor:
(1) - Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
(2) Asociaţia de Proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de Administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate şi autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.
(4) Administratorii trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de Comitetul Executiv al Asociaţiei de Proprietari a clădirii pe care urmează să o administreze.
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor atribuite de Comitetul Executiv, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
c) efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii (prestatorii) de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clădirii, derularea şi urmărirea realizării acestor contracte;
d) asigurarea cunoaşterii şi respectării regulilor cu privire la proprietatea comună.

De ce nu spuneți că legea obligă la amenzi și la despăgubiri în cazuri de tipul ăsta ?
* Legea 230/2007, Art. 56. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte: b) neîndeplinirea atribuţiilor de către (...) administratorul de imobil; g) neîndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 48.1. ➤ Litera g) a fost introdusă prin Legea nr. 17/2016 începând cu 11.03.2016. (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează după cum urmează:
a) faptele prevăzute la lit. a), b) şi c) şi g) se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei;
(3) Sancţiunile pentru contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-e) se aplică persoanelor fizice constatate vinovate ...

Cum președintele nu e direct răspunzător de atribuțiile angajatului său, totul rămâne în responsabilitatea Administratorului să plătească daunele, fiind singurul răspunzător de problemele tehnice ivite în imobilele Asociației (e și manager sau gestionar).
Doamna Elga50, am dreptate, sau nu ? Interveniți, vă rog, în acest Topic, pentru că am auzit că sunteți Administrator vechi și aveți experiență în domeniu, să ne spuneți dacă aceasta era obligația acelui Administrator indolent, care n-a trimis nici măcar un instalator să stopeze pagubele.
Cine e vinovat, să plătească, nu e normal ?!
Da, administratorul se face vinovat intr-o masura destul de mare, dar.....

- exista situatii in care administratorul are un job de baza in alta parte si la bloc un al doilea job, de administrator, sau sa nu fie in localitate in acea zi, sau sa fie bolnav, internat in spital etc. Deci in mod obiectiv este posibil ca administratorul sa nu fie prezent in acele ore, zile, in bloc. Nu e obligatoriu sa fie legat de bloc ca pe timpuri iobagii de glie.
- in toate cazurile posibile presedintele asociatiei este dator sa organizeze activitatea in bloc, astfel incat, chiar in lipsa administratorului, cineva desemnat special, chiar 2-3 persoane pentru siguranta, sa aiba cheile de la spatiile potential periculoase in care se pot produce avarii si sa poata lua masura opririi apei, curentului electric, iar proprietarii sa stie la cine sa apeleze in acele momente de panica, pentru ca, realmente, se creaza panica, iar oamenii reactioneaza ca loviti cu leuca-n cap. Si nu le poti face vina ca sunt asa cand vad cum li se degradeaza apartamentul si lucrurile.

Si aceasta organizare trebuie facuta, in primul rand, pentru a se evita daunele majore la proprietari si in al doilea rand pentru evitarea sanctiunilor.

Din experienta proprie, traversand domnia a trei presedinti in administrarea asociatiei, m-am confruntat cu lipsa de organizare a acestei activitati - de administrare tehnica. Si nu pentru ca nu stiam ce sa fac, ci pentru ca fiecare din ei avea pretentia sa se implice total sau deloc in partea tehnica si pentru ca nu era treaba mea de fapt sa organizez ceva in asociatie.
Primul presedinte se ocupa total, impreuna cu gospodarul, de tot ce presupunea administrarea cladirii, dar o facea haotic si adesea lipsit de orice temei legal, al doilea nu se implica deloc, lasandu-mi mie acest "job", impreuna cu gospodarul, iar al treilea nici-nici, dar a pus in sarcina gospodarului, avand in vedere si starea mea de sanatate, aproape tot ce tine de partea tehnica. E drept ca la al treilea presedinte avem si un alt gospodar care se poate numi cu siguranta administrator tehnic.
Dar chiar si-asa, cheile de la subsol sunt la doi oameni - presedinte si gospodar, iar cand lipsesc amandoi, cheile sunt la mine care am resursele de a actiona in caz de avarie.
Daca presedintele nu stie sa organizeze activitatea, ca putini oameni au asemenea inclinatii naturale sau deprinderi profesionale, cineva trebuie sa o faca.
In cazul meu am fost eu pentru ca in acest domeniu am avut trei obsesii - avariile la instalatiile de apa, functionarea lifturilor si .... caldura pe timpul iernii. Fiind obsesii, trebuia sa le gasesc proceduri urgente de rezolvare a situatiilor de avarie - un fel de 112 al blocului.

Altfel se intampla necazuri, uneori extrem de mari.
Ultima modificare: Miercuri, 19 Iulie 2017
elga50, moderator
ionica1980 a scris:

Văd că insistați mereu să induceți în eroare precum că un Administrator n-ar avea nicio atribuție în caz de avarii care necesită intervenția lui și apoi a unor meseriași ... conduși de acesta.



Este evident ca nu aveti practica in administrarea imobilelor si o tineti intr-una cu atributiile
Asteptati intotdeauna numai de la altii sa intervina sa solutioneze
Administratorul de imobil nu este obligatoriu locatar in imobil
Atributiile administratorului sunt cele legal prevazute in contextul esential ca acesta executa strict ceea ce decide reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
Administratorul de imobil nu este responsabil ca locatarii,pentru reducerea prejudiciilor=
consum apa +neajunsuri generate de inundatie,nu au fost capabili sa sisteze provizoriu furnizarea apei in intervalul dimineata la ora 9 30 la orele 18 00.

Alte discuții în legătură

Inundatie dintr-un apartament nelocuit scrichy scrichy Buna ziua Ma confrunt cu o problema si anume: in calitate de administrator la o asociatie,in prezent am o inundatie dintr-un apartament ... (vezi toată discuția)
Atributii administrator bloc elisay_99 elisay_99 Buna ziua, sunt inundata de ani buni de vecinul de sus care nu vrea sa inteleaga ca are o problema. In sfarsit, la insistentele mele, acum cateva zile s-a ... (vezi toată discuția)
Disociere maromet maromet Bună ziua , am studiat leg.230/2007 dar nu îmi este clar cum pot să ies din această asociatie de propietari : deoarece nu am semnat nimic privind asocierea ... (vezi toată discuția)