avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 733 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... În Asociațiile de Proprietari se mai ține cont de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

În Asociațiile de Proprietari se mai ține cont de Statutul acestora ?

Vă rog să-mi spuneți dacă în Asociațiile de Proprietari se mai ține cont de Statutul acestora, dar mai ales dacă Instanțele de Judecată iau în considerare aceste obligații care ar trebui să fie ca o Biblie pentru șefii Asociațiilor. Vă întreb acest lucru, deoarece nicio Instanță care ne-a judecat procesele nu a cerut măcar un articol din acest Statut, care știu că e documentul primordial în activitatea unei Asociații de Proprietari.
Cel puțin în Statutul Asociației noastre (întocmit în 1997), există multe articole care au fost ignorate și încălcate anual de cei care ne conduc juridic Asociația (ilegal) și ne gestionează Bugetul anual. CITEZ din Statutul Asociației noastre:
STATUTUL Asociației de Proprietari nr. ..., al blocurilor A, B, C0, CC, C1, D1, D2, D3 și D4, situate pe străzile ... din ...
Art.1. Proprietatea Asociației de Proprietari nr. ..., situată pe străzile ... din ..., a fost înregistrată conform prevederilor Legii nr.114/1997, la data de 19.12.1997 (nr. 9983), prin consimțământul scris al proprietarilor din blocurile A, B, C0, CC, C1, D1, D2, D3 și D4.
Art.2. Prevederile prezentului statut se aplică tuturor proprietarilor prezenți și viitori, chiriașilor lor și celorlalte persoane care folosesc condominiul.
Art.3. Proprietarii apartamentelor din clădirile Asociației constituie Asociația de Proprietari nr. ... Asociația va răspunde de administrarea clădirii, a proprietății comune, va aproba Bugetul de Venituri și Cheltuieli anual, va încasa cotele lunare de Întreținere de la proprietarii apartamentelor din Asociație și se vor achita furnizorilor sumele datorate pentru prestațiile efectuate.
Art.4. Asociația se va întruni cel puțin odată în fiecare an calendaristic în cadrul Adunării Generale a proprietarilor. Adunarea Generală anuală se va ține la un loc ce va fi stabilit din timp prin grija Comitetului Executiv la data de 1 Februarie a fiecărui an, având la bază bilanțul activității anului ce a trecut, precum și alte probleme ale Asociației ce s-au ivit de la ultima Adunare Generală.
Art.5. Adunarea Generală extraordinară a proprietarilor va fi convocată de Președintele Asociației conform hotărârilor Comitetului Executiv sau în baza unei cereri semnată de cel puțin 20% din proprietari.
Art.6. Președintele Asociației va desemna un membru al Comitetului Executiv care se va îngriji de anunțarea tuturor proprietarilor despre fiecare Adunare Generală anuală sau extraordinară, precum și de data, ora, locul și scopul Adunării. Anunțul va fi făcut cu 10 zile înainte de data fixată.
Art.7. Dacă nu este posibilă ținerea Adunării la data fixată, aceasta se va amâna pentru o dată ulterioară.
Art.8. Ordinea de Zi va cuprinde:
- apelul;
- prezentarea anunțului prin care a fost convocată Adunarea Generală;
- citirea procesului-verbal al Adunării Generale precedente;

- raportul membrilor conducerii;
- alegerea membrilor Comitetului Executiv;
- probleme nerezolvate;
- probleme noi.
Art.9. Fiecare apartament din clădire are alocat un vot.
Art.10. Hotărârile Asociației se vor lua cu votul majorității, reprezentând mai mult de 50% din voturi.
Art.11. Atunci când hotărârile prevăd altfel, prezența a două treimi din votanți în persoană sau prin reprezentanți, va constitui majoritatea.
Art.12. În cazul în care un proprietar nu poate participa la Adunare, poate desemna în scris un reprezentant care va prezenta împuternicirea președintelui și Adunării Generale, înaintea începerii acesteia.
Art.13. Asociația, în baza aprobării proprietarilor din cadrul Adunării Generale, va alege un Comitet Executiv compus din 3 membri care e obligatoriu să fie proprietari în clădirea Asociației noastre.
Art.14. Comitetul Executiv va avea atribuțiile și îndatoririle necesare pentru administrarea problemelor Asociației și poate acționa în orice situație pentru care legea, Acordul de Asociere, Statutul Asociației, nu prevăd că este de competența proprietarilor.
Art.15. Pe lângă îndatoririle din prezentul Regulament sau de hotărârile Asociației, Comitetul Executiv va răspunde și de: îngrijirea, păstrarea în bune condiții și supravegherea spațiilor comune și utilității clădirii; încasarea cotelor lunare de Întreținere; angajarea și concedierea personalului necesar pentru îngrijirea clădirii.
Art.16. La prima Adunare Generală, Asociația va hotărî durata mandatului membrilor Comitetului Executiv.
Art.17. Locurile vacante din Comitetul Executiv vor fi ocupate prin votul majorității.
Art.18. În cadrul oricărei Adunări Generale ordinare (extraordinare), legal constituite, oricare dintre membrii Comitetului Executiv poate fi destituit (îndepărtat din funcție), cu sau fără motiv, printr-un vot al majorității proprietarilor, şi poate fi ales pe loc un succesor. Oricărui membru propus a fi destituit, i se va da posibilitatea de a lua cuvântul.
Art.19. Prima întrunire a noului Comitet Executiv ales va fi ținută în termen de 10 zile de la alegeri.
Art.20. Ședințele ordinare ale Comitetului Executiv pot fi convocate de președinte cu 3 zile înaintea ședinței. Hotărârile majorității rămân ca hotărâri ale Comitetului Executiv.
Art.21. Proprietarii apartamentelor pot alege o Comisie de Cenzori pentru verificarea contabilității și pentru a consilia Asociația și Comitetul Executiv în privința problemelor financiare. Această Comisie va raporta cel puțin o dată pe an situația financiară a Asociației de Proprietari.
Art.22. Principalii funcționari ai Asociației vor fi: președintele, vicepreședintele, casierul (contabilul).
Art.23. Președintele va fi cel care primește cel mai mare număr de voturi la Adunarea Generală. Ceilalți membri vor fi aleși anual de Comitetul Executiv la ședința organizatorică și vor fi menținuți în funcție atât tâmp cât apreciază Comitetul.
Art.24. Președintele va fi conducătorul executiv al Asociației, el va prezida toate Adunările Generale și ședințele Comitetului Executiv (este membrul și șeful Comitetului Executiv). Acesta va avea toate împuternicirile şi îndatoririle funcției de președinte.
Art.25. Vicepreședintele înlocuiește președintele, îndeplinind funcțiile acestuia în cazul absenței sau imposibilității de a-și îndeplini atribuțiile.
Art.26. Casierul va răspunde de fondurile şi bunurile Asociației, de asigurarea unor evidențe contabile complete și corecte, de înregistrarea bonurilor de decontare şi a bonurilor de plată care privesc Asociația. Cenzorii vor consilia și sprijini casierul în îndeplinirea sarcinilor date.
Art.27. Toți proprietarii de apartamente vor fi obligați să plătească Cotele de Întreținere obișnuite sau speciale, care sunt repartizate în funcție de cotele de proprietate prin Acordul de Asociere. Cotele speciale se vor plăti în funcție de Acordul proprietarilor în cadrul unei Adunări Generale. Asociația de Proprietari poate impune o penalizare pentru plata ne-cheltuielilor comune, inclusiv a celor neprevăzute și a altor cheltuieli restante, proprietarului care se face vinovat de neplata acestora la mai mult de 30 de zile de la termenul de 1 ale lunii următoare. Asociația de Proprietari are dreptul de a acționa în justiție pe oricare proprietar care se face vinovat de neplata cheltuielilor comune, inclusiv cele neprevăzute. timp de mal mult de 90 de zile de la termenul stabilit. Sentința definitivă dată în favoarea Asociației de Proprietari se pune în aplicare conform Codului de Procedură Civilă.
Art.28. Fiecare proprietar este obligat să-și mențină apartamentul în bună stare şi va plăti orice deteriorare a proprietății comune, făcută din vina sa.
Art.29. Proprietarul nu va face nici o schimbare sau modificare de structură în apartament, fără a anunța și a obține în scris permisiunea Asociației. Astfel de modificări, dacă sunt aprobate, vor fi făcute pe riscul şi cheltuiala proprietarului.
Art.30. Fiecare are dreptul de a folosi proprietatea comună a clădirii atâta timp cât folosirea nu prejudiciază drepturile și interesele altor proprietari. Nici un proprietar nu va amplasa sau nu va permite să se amplaseze în holuri, scări sau în alte locuri sau dependințe proprietate comună, pachete sau orice alte obiecte.
Art.31. Reprezentanților Asociației li se va permite să intre în apartament după ce proprietarii au fost anunțați cu 15 zile înainte, pentru a se face reparații și lucrări de Întreținere și verificarea menținerii instalației comune. În cazul unor urgențe care își au cauza în respectivul apartament sau dacă pune în pericol și alte apartamente, nu va fi nevoie de preaviz.
Art.32. Proprietarii vor avea grijă să nu facă zgomot și vor folosi cu atenție radioul, televizorul și aparatura stereo, care pot deranja pe alți locatari.
- este interzisă aruncarea gunoiului și resturilor menajere în afara containerelor.
- proprietarii şi chiriașii nu au dreptul de a instala fire electrice, instalații telefonice, antene de televiziune, mașini sau aparate de aer condiționat pe exteriorul clădirilor, sau perforând zidurile sau acoperișul clădirii, decât atunci când au aprobarea Asociației sau a Comitetului Executiv.
- locatarii nu au dreptul de a se conecta la dotările care deservesc proprietatea comună, în beneficiul propriu.
- este interzisă scuturarea covoarelor sau preșurilor pe geamurile apartamentelor sau baterea acestora în alte locuri decât cele amenajate.
- proprietarii sunt obligați să îngrijească spațiile verzi din zona clădirii.
Art.33. Ne-conformarea la prevederile prezentului Regulament, va constitui motiv de Acțiune în Justiție, inițiată în numele Asociației, pentru a se acoperi daunele sau a se interzice încălcarea Regulamentului de către proprietari. În cazurile în care un chiriaș sau o altă persoană care nu este proprietar încalcă reglementările, Asociația poate introduce o Acțiune în Justiție împotriva acestuia sau a proprietarului apartamentului respectiv.
Art.34. Prezentul Regulament poate fi amendat prin votul majorității proprietarilor, în cadrul unei Adunări Generale, convocată în acest scop.
* NOTĂ * H.G. nr.1588/2007, Art. 14, alin.(5) spune: „La Adunarea Generală Reconvocată, dacă există dovada că toți membrii Asociației de Proprietari au fost convocați, hotărârile pot fi adoptate. Dovezi ale convocării și reconvocării le constituie afișul de la Avizier și Tabelul Nominal Convocator cu semnături.”

Articolul 27 pare cel mai interesant, dar și cel mai încălcat în Asociația noastră.
Cotele speciale se vor plăti în funcție de Acordul proprietarilor în cadrul unei Adunări Generale. Asociația de Proprietari poate impune o penalizare pentru plata ne-cheltuielilor comune, inclusiv a celor neprevăzute și a altor cheltuieli restante, proprietarului care se face vinovat de neplata acestora la mai mult de 30 de zile de la termenul de 1 ale lunii următoare. Asociația de Proprietari are dreptul de a acționa în justiție pe oricare proprietar care se face vinovat de neplata cheltuielilor comune, inclusiv cele neprevăzute. timp de mal mult de 90 de zile de la termenul stabilit. Sentința definitivă dată în favoarea Asociației de Proprietari se pune în aplicare conform Codului de Procedură Civilă.
Să înțelegem de acolo că fondurile (cotele speciale) se vor plăti doar dacă s-au votat în cadrul Adunărilor Generale, odată cu Bugetul anual ? Dacă e așa cum am citit, e exact ce spun eu mai mereu, conform Legii 230/2007, art.45, că orice sumă cerută trebuie votată anual, prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli, altfel nu li se poate cere proprietarilor niciun leu, mai ales pentru Fondul de Reparaţii, de Penalizare, de Rulment, care sunt considerate venituri.
Tot în acel articol 27 scrie ceva vag despre penalizări, lăsând de înțeles că procentul de penalizări de maxim 0,2%/zi se va hotărî anual, în cadrul Bugetului votat în Adunarea Generală anuală, procent care poate diferi de la un an la altul. Chiar și Instanțele cer hotărârile Adunărilor Generale anuale, pentru a vedea dacă s-au cerut legal acele procente ... dacă nu, le stornează !
Referitor la faptul că președintele nostru nu e(ra) proprietar, încălcând Legea 230/2007, art. 9, dar și art.5-8, acesta încalcă și Art.13. Asociația, în baza aprobării proprietarilor din cadrul Adunării Generale, va alege un Comitet Executiv compus din 3 membri care e obligatoriu să fie proprietari în clădirea Asociației noastre.
Până acum 6 luni, nimeni n-a sesizat faptul că până și în Statutul Asociației se arată obligativitatea ca șefii Asociației să fie proprietari în Asociația noastră (în condominiu).
De-acum vom deschide un nou proces, poate Instanțele vor ține cont și de articolele încălcate din Statutul Asociațiilor.
Ultima modificare: Sâmbătă, 15 Iulie 2017
ionica1980, utilizator
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 00:02, 16 Iulie 2017
Este perfect ca ati reusit inca sa nu ne mai certati pe cei de pe forum si ati ajuns sa apreciati ca inclusiv instanta de judecata nu se ridica la nivelul asteptarilor dv de vreme ce
nicio Instanță care ne-a judecat procesele nu a cerut măcar un articol din acest Statut, care știu că e documentul primordial în activitatea unei Asociații de Proprietari.

Pentru stiinta dv,instanta poate aprecia necesitatea studierii statutului,in conditiile in care natura obiectului actiunii sau partile solicita prezentarea statutului asociatiei
Dv ati solicitat instantei proba cu inscrisuri,respectiv statutul asociatiei si instanta a refuzat sa incuviinteze proba ?
Daca tot va pregatiti asiduu sa actionati asociatia din nou in instanta,atentie sporita cu obiectul actiunii
Nu faceti gafa sa incercati sa certati completul ca nu solicita statutul asociatiei intocmit in 1997 pentru ca va veti confrunta cu situatie jenanta pentru dv
Statutul din 1997 a fost redactat in conformitate cu dispozitiile la acel moment in vigoare,
respectiv L nr 114 si HG nr 400-care atentie mare sunt aplicabile asociatiilor de locatari
Până acum 6 luni, nimeni n-a sesizat faptul că până și în Statutul Asociației se arată obligativitatea ca șefii Asociației să fie proprietari în Asociația noastră (în condominiu).

Cum puteti sustine ca nimeni,nimeni,nici chiar dv nu ati sesizat ca in Statutul intocmit in 1997,nu este prevazut,preconizat ca sa fie in vigoare si in 2017 ?
Doamna,statutul pe care il tot postati si faceti trimitere este intocmit pe dispozitii abrogate
Actualele asociatii de proprietari sunt guvernate de L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007,or Articolul 6 nu face referire la statutul din 1997 ci prevede
(1) Cererea pentru dobandirea personalitatii juridice a asociatiei de proprietari impreuna cu statutul, acordul de asociere si procesul-verbal al adunarii generale de constituire se depun si se inregistreaza la organul financiar local in a carui raza teritoriala se afla cladirea.
(2) Statutul si acordul de asociere se intocmesc in baza prezentei legi.
(3) Acordul de asociere trebuie sa contina:
a) adresa si individualizarea proprietatii individuale, potrivit actului de proprietate;
b) numele si prenumele tuturor proprietarilor;
c) descrierea proprietatii, cuprinzand: descrierea cladirii, structura cladirii, numarul de etaje, numarul de apartamente structurate pe numar de camere, numarul spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, suprafata terenului aferent cladirii;
d) enumerarea si descrierea partilor aflate in proprietate comuna;
e) cota-parte indiviza ce revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna.
(4) Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului-delegat desemnat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla cladirea.
(5) Incheierea se da fara citarea partilor si este executorie.
(6) Incheierea este supusa numai apelului, in termen de 5 zile de la comunicare . Apelul se judeca cu citarea partilor.

Daca functionati ca si asociatie de proprietari,inseamna ca la dosarul pentru acordarea personalitatii juridice ar trebui sa existe un statut mai recent,incheiat dupa anul 2007 cand a intrat in vigoare L nr 230/2007
Mult succes in instanta !
Ultima modificare: Duminică, 16 Iulie 2017
ynocentta, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Este obligatoriu ca bugetul de venituri și cheltuieli să se voteze anual, inclusiv fondurile asociației ? ionica1980 ionica1980 Văzând că pe Forum-ul avocatnet.ro, la secțiunea Asociații de Proprietari, mai ales cei care au legătură cu activitățile din cadrul Asociațiilor de ... (vezi toată discuția)
E legal ca într-o asociație să se ceară fonduri diverse fără vreo hotărâre a adunării generale ? ionica1980 ionica1980 Cer răspunsuri avizate, bazate pe realitate, în special pe legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, dar și ale celor din domeniul fiscal, pentru ... (vezi toată discuția)
Legea 230/2007 art.45 si art.49 sistemul propriu de penalizari ContSters309565 ContSters309565 Asociatie de proprietari de 3 ani infiintata. In acesti 3 ani de la infiintare sau schimat vre-o 3 presedinti si tot atatea comitete executivesi multe adunari ... (vezi toată discuția)