avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... executare silita datorii la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

executare silita datorii la intretinere

Buna ziua
Pe ultima lista de plata a intretinerii la bloc este inclusa si o suma de 70 lei/aprt. pentru darea in judecata a rau platnicilor.
Este corect?Aceasta suma va fi restituita?Cine ia decizia ca unul care isi achita la zi obligatiile sa plateasca bani ca sa se recupereze sume de la cine nu plateste?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Sumele solicitate pe listele de intretinere sunt legal si justificat trecute "la vedere" in liste si se constituie intr-un fond separat destinat cheltuielilor de judecata, care se vor recupera, apoi, de la rau platnici, prin hotararea instantei .
Atat fondul de rulment, cat si cel de penalitati se folosesc strict conform Legii 230/2007.
Cheltuiala pentru recuperarea datoriilor, presupune costuri destul de mari, chiar daca actiunea este scutita de cheltuieli cu taxele judiciare. Dar, avocatul, costurile mari de multiplicare nu sunt de neglijat. Din experienta noastra, un proces "costa" cca 1200lei, depinde cat de priceputi sunteti sa negociati onorariul avocatului. Apoi, instanta si-a facut un obicei in a aprecia ca onorarile sunt nejustificat de mari, pentru complexitatea procesului, asa ca le "amputeaza" si asociatia pierde acesti bani.
Ar trebui sa priviti partea buna a lucrurilor: cineva se ocupa sa recupereze datoriile de la cei care nu-si achita obligatiile si pe care ii sustin financiar cei ca dvs. care intelegeti sa va platiti intretinerea.
Ultima modificare: Miercuri, 19 Iulie 2017
dan_crihan, utilizator
stela chelner a scris:


Dar din fondul de rulment, nu se poate lua suma si apoi cind sunt recuperate,


Conform dispozitii in vigoare,fondul de rulment se utilizeaza numai pentru plata facturi furnizori/prestatori de servicii
Fondul de rulment este refacut lunar din platile cotelor individuale de intretinere
Referitor la subiect,impunerea sumelor respectiv onorariu ovocat in lipsa unei hotarari judecatoresti definitive ,este discutabila
Este o problema delicata impunerea tuturor proprietarilor de contract asistenta juridica in conditiile in care nu toti proprietarii inregistreaza debite,mai ales ca procesele pot dura ani de zile,timp in care debitorii prin diferite strategii pot instraina proprietatile si astfel devin insolvabili,iar restul proprietarilor fara vina au achitat un serviciu avocatial de care in fapt si in drept nu sunt responsabili si in care nu sunt parti


Ultima modificare: Miercuri, 19 Iulie 2017
ynocentta, utilizator
ionica1980 a scris:

........
Cereți în scris informații de la șefii Asociației dvs., conform Legii 230/2007, art.10, alin.2, să .......


"Sefii Asociatiei" ?!?
Pai, e unul singur, respectiv Presedintele asociatiei si doar catre el se pot indrepta diversele intrebari, tot el fiind responsabil cu raspunsurile.
Restul sunt baliverne....

Ultima modificare: Joi, 20 Iulie 2017
elga50, moderator
Se vede că nu știți structura organizatorică a unei Asociații.
Șefii acesteia sunt președintele, dar și membrii Comitetului Executiv, care iau împreună decizii, de multe ori trecându-se peste hotărârile proprietarilor care trebuiesc luate în Adunările Generale anuale, așa cum s-a procedat la noi, dar și în marea majoritate a Asociațiilor !
Eu îi consider șefi și pe Administrator, dar și pe Cenzor, care ne conduc fără a ne respecta pe noi, proprietarii, dar și fără a respecta mai mereu legislația din domeniu.
Important este ca userul care a deschis Topicul să facă o cerere acestor așa-ziși șefi ai Asociației, în care să expliciteze de ce și în baza cărei hotărâri a Adunării Generale s-au votat acele sume lunare.
Legea 230/2007, art.10, alin.(2) „La solicitarea scrisă a proprietarului, preşedintele şi administratorul Asociaţiei au obligaţia să elibereze în scris o adeverinţă prin care să prezinte situaţia cheltuielilor privind Întreţinerea, defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modalitatea de calcul al penalităţilor.”

Abia atunci poate acționa cel care această problemă expusă inițial în acest Topic.


stela chelner a scris:

Am revăzut lista, sunt 78 lei/apt, sunt 40 de apt. Consider că este o sumă enormă ! Am adunat sumele mai mari de 1.000 lei și sunt aprox 20.000 lei de recuperat. Nu știu exact pentru cine au întocmit dosar de executare
Președinta de bloc deși are un apartament în bloc nu locuiește aici.
Administratorul la fel vine o data pe săptămână, 2 ore. Sunt 2 pers. cu datorii mari, peste 6000 lei. Poate că trebuiau somați mai de mult.

Exact ce-am bănuit, o altă escrocherie a acestor trepăduși care conduc unele Asociații din România, și care vor să se înfrupte din banii proprietarilor corecți care plătesc orbește orice li se pune pe lista de plată !
3.120 lei v-au cerut ? Întrebați clar în ce constă această sumă și dacă a fost votată în Bugetul anual al Asociației, pentru că și în viitor, dacă vor dori, vă vor „cerși” bani pentru orice aberație.
După cum am mai spus, cereți, conform art.10, toate detaliile sumelor cerute, cu amenințarea dării în judecată a „șefilor”. Spun asta deoarece pe șefii Asociațiilor nu-i poți obliga în alt mod să respecte legile, ei vă vor „buzunări” mereu de-acum încolo, văzând că pot cere bani fără aprobarea proprietarilor în Adunările Generale, „adunături” care au devenit ceva fără sens, fără obiect. Exemple sunt chiar în Asociația noastră, dar și în multe Asociații din România, în care șefii lor consideră acele Adunări Generale ceva banal, organizându-le în așa fel încât să-și impună voința prin orice mijloace (vin mai ales cu zeci sau sute de Împuterniciri, care deturnează voturile finale).
Ultima modificare: Joi, 20 Iulie 2017
Cornel Vasile, Consilier juridic
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@ynocentta

Fondul de rulment se foloseste nu numai pentru facturi, ci si pentru celelalte cheltuieli pe care asociatia le face lunar sau ocazional. Toate aceste cheltuieli, indiferent de scop, se recupereaza apoi pe liste, intregindu-se fondul de rulment. Dar de fapt, in practica, se folosesc banii din casa si apoi ei se pun la loc tot in casa prin incasari de la proprietari.
In evidenta fondului de rulment nu se scrie nimic.
Zicem ca folosim fondul de rulment, dar de fapt folosim banii stransi in acest fond, bani care se afla in casa sau in banca.

@ionica80

De unde stiti ca este o escrocherie?
Cunoasteti amanunte despre caz?
Va rog sa nu mai incitati utilizatorii atata timp cat habar n-aveti pentru ce se strang acei bani.
Acesti bani nu se pot prevedea in Bugetul de venituri si cheltuieli pentru ca nu poti sti ce va fi in viitor cu restantierii: cati vor fi, pentru ce sume ii dai in judecata, ce onorariu iti vor cere avocatii.
Nu aveti niciun fel de experienta administrativa, dar va pronuntati pe lucruri pe care nu le stapaniti si, pe deasupra, mai si instigati.
Va rog sa va stapaniti, altfel veti fi banat din nou. Si dv., si alter ego-ul dv.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

recuperare bani de la asociatia de proprietari ioanadescu ioanadescu Am fost data in judecata de catre asociatia de proptrieteri pentru pretentii la plata restantei de intretinere la suma de 2000 roni. .Am achitat intre timp ... (vezi toată discuția)
Din ce bani platim avocatul/reprezentantul in instanta al asociatiei ? Daniel4x4 Daniel4x4 Buna seara ! Asociatia noastra a desemnat-o pe d-na Administrator pentru a ne reprezenta in instanta in procesele deschise pentru recuperarea restantelor de ... (vezi toată discuția)
Fond rulment luciana17 luciana17 In blocul in care locuiesc se cere un fond de rulment de 300 de lei de apartament pentru cei bransati la radet si de 100 de lei pentru cei debransati de la ... (vezi toată discuția)