Eveyn a scris:
proprietarul ne-a spus ca trebuie sa platim fondul de rulment plus fondul de reparatii, ca el sa isi recupereze banii de la administratie,
ceea ce am facut,initial a spus ca e vorba de aproximativ 1100 ron, dar am aflat ca era de fapt putin peste 300,iar in urma cu o zi a adaugat ca trebuie sa ii platim si reparatie lift ( blocul va avea un lift nou si plata acestuia se face treptat prin adaugarea unei sume la intretinere), adica ce a platit el pana in momentul in care a vandut apartamentul (980 de RON). Eu am inteles ca preiau datoria, am inteles ca trebuie sa ii dau fondul de rulment si reparatie inapoi, dar nu inteleg de ce ar trebui sa ii platesc ce a achitat dansul pana acum pentru lift, dupa gandirea mea suma aceasta trebuia inclusa in pretul apartamentului. Va rog sa ma ajutati sa inteleg daca sunt obligata sa ii achit fostului proprietar aceasta suma, cea de reparatie lift. Va multumesc anticipat!
1-Conform dispozitii in vigoare fondul de rulment se poate restitui in cazul transferarii dreptului de proprietate asupra bunului imobil HG nr 1588/2007 Art. 24. - (1) In scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociaţiei de proprietari eliberează chitanţă personalizată separată.
(3) In situaţiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriaşul se obligă să participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieşte, acesta va participa şi la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
2-Fondul de reparatii
nu se restituie deponentului
HG nr 1588/2007
(5) Asociaţia de proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcţii/instalaţii aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.
3-Vanzatorul nu are temei legal sa solicite sumele utilizate la reparatii parti comune cat a locuit in imobil
Nu sunteti obligata sa achitati suma achitata de vanzator pentru reparatie lift