avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Obligatii persoana juridica in cadrul unei Asociatii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Obligatii persoana juridica in cadrul unei Asociatii de proprietari

Buna ziua. Se poate ca o firma care isi desf activitatea la parterul unui bloc intr-un apt proprietate sa nu plateasca mai nimic? Se poate sa se mai incheie o conventie intre aceasta firma si Asociatie? Singurul lucru in comun il avem cu apa potabila care se foloseste si pt apa calda. In rest firma are contracte incheiate separat cu furnizorii de servicii. Firma este o sala de fitness unde sunt mai multe pers care folosesc apa iar noi ca Asociatie suportam cheltuielile privind energia electrica care actioneaza pompele. Ce ma sfatuiti va rog sa fac in aceasta situatie? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 17:32, 18 August 2017
Asociatia si-a dat acordul pentru functionarea salii de fitness in apartamentul respectiv?
Apartamentul este inchiriat de proprietar sau este al societatii comerciale?
Repartizati energia electrica ptr pompe corespunzator modului de repartizare convenit pentru ceilalti proprietari.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aplicati disp
HG nr 1588/2007
SECŢIUNEA a 2-a
Repartizarea cheltuielilor pe număr de persoane
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.
Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) In situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) In situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz,cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.
Problema ar fi cum as calcula aceste consumuri in special pt apa rece si apa rece pt incalzire sala, in conditiile in care nu exista niciun aparat de masura. Am cautat diferite legi si normative unde sa stipuleze moduri de calcule, Am gasit un ordin nr 29 unde sunt stipulate niste consumuri prestabilite la anumite activitati (coafor, restaurant, cofetarie, etc) dar nu am gasit nimic apropiat de sala de fitness. Nu as insista cu aceasta problema daca proprietarul apartamentului care este si proprietarul firmei nu ar fi atat de reticent a plati si catre asociatie macar apa rece care se concretizeaza in curentul consumat de pompe. Va rog sa ma ajutati, poate exista vreun act normativ unde pot determina consumurile fie de apa sau curent. Va multumesc
Vecinii care sunt in apropierea salii de sport, si-au dat acordul pt cu totul altceva, pt sediul social al firmei, nicidecum nu stiau ca acolo va fi o sala de sport. Spatiul unde functioneaza aceasta sala este de fapt un apart proprietate pers cu o suprafata mai mare. Detinatorii apt sunt si detinatorii salii de sport. Tocmai de aici au pornit discutiile, de la nr mare de pers care vin la sala si fac dus, folosesc chiuveta, wc. Ei sunt trecuti cu 3 pers la intretinere pe motiv ca atatia angajati are sala. Intrebarea este: cum putem sa gasim solutii legale de motivare a acestui proprietar detinator de sala sa plateasca consumurile rezultate din prezenta numeroasa a pers la sala? Fiindca, conventie cu Asociatia nu doreste sa incheie pt a compensa cumva aceste consumuri. Va multumesc anticipat.

Am retinut ca
...Fiindca, conventie cu Asociatia nu doreste sa incheie....

Daca tot ati adus in discutie faza conventie, va rog foarte tare sa cititi si sa recititi ce spune legislatia cu privire la incheierea unor asemenea conventii.
Dvs., asociatia ii invitati sa incheie aceasta conventie (conventia o discutati in sedinta com. ex. si acolo decideti continutul conventiei). Ei, dupa ce stabiliti continutul conventiei, chemati patronul sa semneze. Trebuie sa dovediti ca i-ati invitat la semnarea conventiei. Daca refuza semnarea, legea va permite sa le repartizati costurile pe care le-ati decis in com. ex.
Refuza sa achite - aplicati metodele obisnuite de recuperare a debitelor (calcularea de penalizari, etc.)
Cititi cu atentie legislatia.
Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator rezidentiale calcul liste locatar456 locatar456 Buna seara, Sunt un proaspat administrator de rezidential din sectorul 5 si am cateva nelamuriri pentru care am rugamintea sa ma ajutati: - exista pompe ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil- plati cota parte indiviza. BaBaNu BaBaNu Salut, As dori sa ma informati cu privire la urmatoarele..daca e normal sau merge rezolvat si altfel. Bloc cu 1 scara , s-a infiintat asociatia de ... (vezi toată discuția)
Referitor la plata ascensorului de catre locatarii de la parter manuela_s manuela_s daca locuiesc la perter trebuie sa platesc si ascensorul si service-ul acestuia in cazul in care nu-l folosesc?(sa nu mai spun ca usa liftului e lipita de usa ... (vezi toată discuția)