avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... retinere din salariu casierilor
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

retinere din salariu casierilor

buna ziua . sunt noua nouta pe acest forum si m-am inscris pt ca am mare nevoie de ajutor .sunt casier intr-un magazin cu produse electrocasnice . la anumite perioade se face inventarul . dupa ce se face inventarul se aduc la semnat foile de invantar si pe o foaie e trecuta suma care se retine din salariu . in magazin exista asistenti vanzari , sefi raioane si un sef . la inventare anterioare am semnat pr retinerea a 50 lei apoi 70 lei . dar acuma lipsa e cam .......no coment......250 ....lei..la salariul care este......si la asta no coment.....i-am spus de ieri contabolului ca eu nu smenez asa ceva , eu daca ies lipsa la casa nu-mi plateste nimeni . eu pun banii . si cica e gestiune comuna...pe naiba....vreau sa stiu legal daca este corect asa ceva , daca ar trebui sa mi se impuna si mie semnarea si retinerea din salariu ; eu nu primesc in gestijne nimic . eu doar stau la casa si fac facturi , nu ma deplasez in magazin . mai mult "seful" ameninta ca cine nu semneaza la evaluare i se trece un minus ( adica o penalizare de 10% ) . n-are decat . vreau sa vad pana unde se poate ajunge cu acest analfabet si incompetent . nu risc nimic pt ca eliberarea din functie ar fi o adevarat usurareeee !!!!!!!!!!! am cerut mai demult o copie a cartii de munca si scrie casier la functie . nu gestionar . vreau sa stiu daca legal . vreau sa stiu ce drepturi am . ma ajuta si pe mine cineva ???
Cel mai recent răspuns: Marioara Maftei , utilizator 13:48, 2 Octombrie 2009
Posibil ca retinerea de 10% sa fie pentru garantia care pentru gestionari este in valoare de 3 salarii , daca nu ma insel. In acest caz trebuie sa o platiti conform legii. Functia de casier prevede gestiune in mod legal. Dar daca retinerile sunt pentru minus in gestiune atunci trebuia sa fiti instiintata in scris cu toate datele explicit ( perioada pe care s-a facut inventarul, minusul constatat si suma ce va revine dvs. de plata, etc.) dupa care se convine la modalitatea de plata ( numerar o singura plata contra chitanta sau esalonat prin retineri din salariu ). Important de stiut e ca intr-o gestiune colectiva plata minusului se face diferentiat in functie de diferite criterii ( ex.: daca nu ati lucrat pe toata perioada cuprinsa intre inventare...etc.)
Puteti face contestatie la constatarea sumei de plata la minus in gestiune dar trebuie sa o motivati legal, din aceasta cauza v-am recomandat sa cititi legislatia respectiva in postul anterior.
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Octombrie 2009
Marioara Maftei, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Oprire bani din salariu, gestionar maryn.maryana maryn.maryana Buna ziua, As dori sa ma ajutati si pe mine... Am intampinat o problema la locul de munca. M-am angajat in luna iulie la o firma care detine magazine de ... (vezi toată discuția)
Inventar minus, acuzat de furt! mihaicostache mihaicostache Buna ziua! Ma numesc Costache Mihai si sunt disperat! Prietena mea este angajata la o firma care se ocupa cu vanzarea articolelor de incaltaminte. In ... (vezi toată discuția)
Gestiune loc de munca IoanaTdr IoanaTdr Buna seara Lucrez de 7 ani intr-un magazin ca vanzatoare.Cand m-am angajat nu am preluat nici o gestiune, si in primii 3 ani nu s-a facut deloc inventar desi ... (vezi toată discuția)