Care este temeiul legal pentru transferul dreptului de administrare pe care o societate comerciala il exercita asupra unor imobile, terenuri, in favoarea Consiliul Local? Mentionez proprietarul terenului este statul roman.
Să înţelegeleg că statul este titular al dreptului de proprietate asupra terenului iar societatea comercială (cu capital de stat, presupun) este titularul dreptului de administrare?
Apoi, la întrebarea pusă de jee nu cred că există răspuns. Titularul dreptului de administrare (drept real) nu îşi poate întocmi acte de proprietate, el nefiind proprietar. Dreptul de proprietate şi dreptul real de administrare nu se pot regăsi în patrimoniul aceleiaşi persoane.
Conform legii 213/1998 (regimul juridic al proprietatii publice), bunurile care fac parte din domeniul public al statului sau unitatilor administrativ teritoriale pot fi concesionate, date in administrare sau inchiriate catre terti (persoane fizice/juridice), in baza hotararii titularului dreptului de proprietate (a guvernului daca este vorba de domeniul public al statului, a consiliului judetean pentru bunurile din patrimoniul acestuia sau a consiliului local pentru bunurile enumerate in anexa 3 la legea 213/1998). Concesiunea sau inchirierea se fac doar prin licitatie, insa darea in administrare catre societati de interes national (gen Electrica, SNTGN Transgaz, Posta Romana, etc) se poate face direct, fara licitatie, doar in baza hotararii titularului dreptului de proprietate.
Pentru a vedea cine are dreptul sa hotarasca darea ina dministrare, trebuie consultate anexele la legea 213/1998 (anexa 1 - bunuri domeniul public al statului, anexa 2 - bunuri domeniu public al judetului, anexa 3 - bunuri domeniu public al orasului/comunei).
Dreptul de administrare nu poate fi cedat de administrator, ci poate fi conferit doar de titularul dreptului de proprietate.