Va multumesc pentru informatiile pretioase!
Actualizarea Statutului si a Actului constitutiv cum se face? Stiu doar ca trebuie sa reflecte situaatia actuala.
RM: Hotarari de AG de modificare / adoptare forme actualizate
In aceste documente initiale erau noua membrii fondatori. Pana acum dintre acestia, in asociatie au mai ramas doi fondatori si inca patru asociati ulteriori (de la ultima discutie de pe forum au mai intrat doi asociati).
RM: Nu conteaza, e chiar firesc ca dupa o vreme in asociatie in randul membrilor sa mai ramana fondatori putini sau deloc...
Nu inteleg cum pot modifica Actul constitutiv sau statutul:
- cu privire la fondatorii ramasi in asociatie. Ii las pe cei noua fondatori initiali sau nu? La sfarsit cine va semna Actul Constitutiv si statutul avand in vedere ca au ramad doar doi dintre fondatorii initiali?
RM: Nu incurcati fondatorii in sensul de membri ai asociatiei la momentul infiintarii ei, cu membrii asociatiei la un moment dat. Hotararile de AG se iau de catre membrii din acel moment, nu de catre membrii la momentul infiintarii. Poate niciun fondator nu mai e membru.... Care e problema?
- cu privire la datele acestora (din 2003 au mai intervenit modificari cu privire la datele fondatorilor si a reprezentantilor acestora);
RM: Treceti datele actuale ale membrilor, normal ca in timp se modifica si membrii si datele lor
- in Statut era prevazuta componenta nominala a CD si functiile ocupate. Aici inteleg;
RM: Componenta CD nu trebuia trecuta in Statut, ci doar in actul constitutiv
- cu privire la aportul la capitatlul social al fondatorilor (pe vremea aia nu exista inca RON-ul);
RM: Daca aprobati o forma actualizata a statutului, treceti acum suma in RON
- era prevazut un alt sediu. O sa trec sediul nou ( acum s-a hotarat mutarea sediului).
RM: Desigur, treceti sediul actual
Buna ziua,
Daca in cadrul asociatiei adera membrii noi fata de cei initiali mentionati in actul constitutiv, trebuie sa se faca actualizarea mebrilor la judecatorie de fiecare data?
RM: Unele judecatorii dau o interpretare extrema textului legal, neclar de felul sau, si pretind asa ceva. Alele au o practica mai rationala si pretind actualzarea in RAF doar periodic, cu ocazia operarii altor modificari ex. de componenta organe de conducere si control, acceptand ca e absurd si o limitare a dreptului constitutional de libera asociare sa pretinda sa se parcurga de fiecare data procedura prin instanta de cate ori cineva dobandeste sau pierde calitatea de membru, chiar daca in mod nefericit actuala legislatie a prevazut ca lista de membri ar fi parte intergranta din Statut si Actul Constitutiv, si a prevazut ca statutul si actul cosntitutiv si modifica prin hotararea AG si doar pentru modificare de sediu e expres prevazuta o exceptie ( ca poate decide consiliul director).
De aflat care e practica Judecatoriei in cauza...
Daca membrii sunt PJ, trebuiesc depuse si caziere ?
RM: Numai la infiintare trebuie depuse caziere fiscale pentru toti fondatorii - membri asociati. Cine dobandeste ulterior calitatea de membru nu trebuie sa se depuna certificat de cazier, ci doar daca dobandeste si calitatea de membru in Consiliul Director, si numai la acel moment..
Chestiunea a fost clarificata acum cativa ani printr-ul Recurs in Interesul Legii, ca sa puna capat practicii abuzive a unor instante care, desi legea nu cerea, pretindeau ca pt orice membru nou primit in asociatie sa se depuna certificat de cazier fiscal....