Va rog mult sa ma luminati si pe mine cum trebuie sa procedez.
Mi-am infiintat o firma. Pentru punctul de lucru vreau sa inchiriez un spatiu comercial. Trebuie sa inchei cu proprietarul spatiului un contract de inchiriere la notar si apoi sa merg cu acest contract la Administratia Financiara? Am auzit ca e suficient sa completez si sa depun, impreuna cu proprietarul spatiului, un formular/tipizat de la Administratia Financiara fara sa mai facem in prealabil un contract de inchiriere la notar.
Da, este suficient sa completeze si sa depuna,numai proprietarul spatiului, un contract de inchiriere si declaratia privind veniturile estimate din cedarea folosintei bunurilor, care este un formular/tipizat (declaratia 220) de la Administratia Financiara,unde are domiciliul pentru a achita in transe trimestriale impozitul pe venitul obtinut de acesta, ocazie cu care se elibereaxza o decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit (art.82 din C Fiscal).
In primul rand va multumesc foarte mult pentru raspuns.
Ca sa fiu sigur ca am inteles eu bine:
1- trebuie sa inchei la notar un contract de inchiriere cu proprietarul spatiului si apoi
2- proprietarul spatiului depune la Administratia Financiara acest contract de inchiriere (incheiat de noi la notar- pct.1) impreuna cu declaratia 220?
Dar proprietarul este persoana fizica sau juridica? Ca atunci este mai simpla procedura daca este juridica. In orice caz, de ce e nevoie de un notar? Se cheltuie niste bani in plus, iar la cat de scumpi sunt in prezent.... Firma la care lucrez a inchiriat un apartament de la o persoana fizica si acel contract nu a trecut prin notar. Ca doar de asta o firma este considerata persoana juridica!
Contract de comodat
Este interzis contractul de comodat intre persoana fizica (comodant) si persoana juridica (comodatar) ? Pentru deschidere punct de lucru trebuie inregistrat la ... (vezi toată discuția)