avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 664 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie urmas

Buna ziua,

Sunt student si am o pensie de urmas, si din cate am inteles pensia se suspenda in cazul in care am venituri din activitati profesionale mai mari de 1/4 din salariul mediu pe economie. As vrea sa stiu ce inseamna "activitati profesionale". Mai exact, se iau in calcul doar veniturile salariale sau si venituri din dobanzi, investitii in fonduri mutuale sau actiuni?
Si as mai avea o intrebare. Dreptul la pensie se pastreaza pe toata durata studiilor pana la varsta de 26 de ani. Asta include si studii de masterat? Dar studii la o a doua facultate?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 06:01, 4 Octombrie 2009
1. Mai exact este reglementat in cap. B, sectiunea VIII, pct. 33 din Ordinul nr. 340/2001:
"Plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala pentru care asigurarea este obligatorie venituri brute lunare mai mari decat o patrime din salariul mediu brut pe economie."

2. Ca urmare a aparitiei Ordinului nr.129/26.02.2008 pentru modificarea Ordinului nr. 340/2001, acordarea pensiei de urmas conform prevederile art. 66, lit. b) din Legea nr.19/2000 nu mai este conditionata de nivelul formei de invatamant frecventate, de tipul sau modul de organizare a acesteia, de numarul formelor de invatamant frecventate sau de absolvirea uneia sau a mai multora dintre acestea.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură