avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme de solutionare garantie telefon mobil defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme de solutionare garantie telefon mobil defect

Cu stima!

As avea rugamintea sa ma lamuriti in urmatoarea problema pe care o am cu RCS & RDS / Digi privind inlocuirea unui telefon Allview P6 Energy lite care s-a stricat in perioada de garantie aferenta.

Din Service am primit raspuns ca nu se mai poate repara iar RCS & RDS nu mai are in oferta modelul respectiv.

Achizitia acestui telefon a venit "la pachet" cu abonament pe 2 ani inclus. Pentru a ma atrage in reteaua lor mi s-a acordat la achizitionare un discount de pret al telefonului de 299 RON. Mai trebuia sa platesc 12 rate lunare din care am achitat pana in prezent 10. Desi mi s-a spus ca voi primi alt telefon, acesta (nou) nu il pot lua decat daca il platesc "de nou". Mi se scad totusi ratele deja platite. Discountul oferit pentru respectivul model de telefon (stricat) nu mi se mai ia in calcul, spunandu-mi-se ca a fost doar in oferta de la momentul achizitiei acestuia, anul trecut. Oferta noua nu are discounturi.

Au incercat sa ma faca sa accept tacit returnarea sumei ratelor deja platite, virata in contul de client RCS & RDS ca si plata a facturilor curente.

Pe langa faptul ca sunt plimbat de circa trei luni; ca am solicitat raspuns scris in acest sens de la RCS & RDS; si mi s-a raspuns doar telefonic, in termeni inaceptabili, si ca nu voi primi nici un raspuns scris,

intrebarile mele sunt:

- pot beneficia la achizitia unui nou telefon de discountul initial, contractual de 299 RON ?

- initial solicitasem un nou model al carui cost acoperea exact discountul si ratele deja platite. Sunt in legalitate solicitand aceasta?

- pe perioada de stat in service am fost taxat pentru costul abonamentului nefolosibil din lipsa telefonului. Este corect legal ceea ce au facut?

- intre timp, am achizitionat un model de telefon ieftin de pe piata (Eboda) pe frecenta Digi mobile, fiindu-mi necesar activitatii cat si ca pastrare a numarului deja cunoscut de apropiati. Sunt indreptatit sa le cer sa-mi deconteze ( eventual cu titlul de <Daune interese>) suma platita pentru acest nou telefon ieftin provizoriu?

-pentru neanuntarea in timpii legali / contractuali /specificati a datelor garantiei, pentru cele deja expuse, as fi indreptatit in temei legal sa le cer un model mai scump nitel ? (Daune morale).

- ca si uzanta in Romania, la orice magazin, returnand un articol, poti opta pentru altul la acelasi pret sau mai scump, cu plata diferentei. Se poate aplica acelasi obicei si in aceasta situatie?

- pe de alta parte, RCS & RDS imi impune acum la achizitia unui nou model de telefon corespunzator nevoilor mele ca, in cazul in care nu am suma integrala necesara sa fac rate prin banca; oferta lor noua, actuala nu mai permite plata ratelor prin plata facturii. Eu , fiind persoana cu dizabilitati, cu venit revizuibil, nepermanent, nici o banca nu imi poate acorda credit, conform vointei leguitorilor si criteriilor de eligibilitate bancare. deci eu practic nu imi mai pot efectua micile job-uri de acasa pentru care am nevoie de un telefon cu anumite performante, pierzand astfel bani reali , castigabili prin munca mea de persoana cu dizabilitati.

Va rog frumos, ma poate lamuri cineva in aceste probleme?!

Cu stima!
Cel mai recent răspuns: vpatrana , utilizator 08:07, 6 Octombrie 2017
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentru solutionare,sesizati oficial autoritatea pentru protectia consumatorului
Va multumesc pentru informatie. Oricum, asa as fi facut si eu in prima faza.
Din ceea ce am vazut in Legea 449/2003 ei sunt acoperiti in situatia in care nu mai au pe stoc obiectul / articolul in cauza (=telefonul, marca, modelul respectiv).
Problema pe care o pot ridica ar fi ca detaliile specificate in oferta, datele tehnice nu corespundeau cu realitatea. Bateria se descarca mult mai repede decat se specifica; in plus, se bloca si foarte des; asa s-a si defectat: se bloca tot mai des; s-a blocat , s-a inchis, nu a mai pornit.
Si ar mai fi si altele de descris in plangere.
Fata de aceste noi date aveti o recomandare intemeiata legal, pusa "in drept" ?
Cu stima!
Valeriu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie telefon defect din fabricatie ceraselaco ceraselaco Buna ziua( Pe 5 mai anul acesta am achizitionat,la oferta de la Rcs-Rds odata cu portarea la ei si cu toate celelalte servicii, si un mobil Allview A 5 Easy. ... (vezi toată discuția)
Prelungire contract rcs-rds gabriel_gavrila gabriel_gavrila Buna ziua! va supun atentiei modalitatea prin care RCS-RDS prelungeste contractele clientilor. nu stiu cat de legala este aceasta practica. deci, avem ... (vezi toată discuția)
Ce datorii sau obligatii voi avea fata de rcs&rds dupa reziliere unilaterala rdumitru2014 rdumitru2014 am un contract vechi cu rcs rds, nici nu mai stiu pe unde este. dupa contractul initial semnat prin 2005 pentru cablu tv, in octombrie 2014 am semnat anexe ... (vezi toată discuția)