Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?
Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?
Mama mea (66 ani) este pensionara de CAP cu 280 ron.Poate beneficia de pensie de urmas de pe urma sotului pensionar de CAP (decedat in 2005)?
Multumesc!
Desi m-am angajat primesc pensia de urmas in continuare.
In ce conditii se suspenda pensia de urmas daca m-am angajat ?
Cum actionez in aceste conditii?
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie. In conditiile in care salariul dvs depaseste 1/4 din salariul mediu brut lunar pe economie atunci faceti o cerere catre Casa Judeteana de Pensii prin care sa solicitati suspendarea pensiei.
Au dreptul la pensie de urmas copiii si sotul supravietuitor, daca persoana decedata era pensionar sau indeplinea conditiile pentru obtinerea unei pensii.
Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas pe tot timpul vietii, la implinirea varstei standard de pensionare, daca durata casatoriei a fost de cel putin 10 ani.
Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas, indiferent de varsta, pe perioada in care este invalid de gradul I sau II, daca durata casatoriei a fost de cel putin 1 an.