avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Bunica mea are o pensie de C.A.P in valoare de 268 ron.Bunicul meu a decedat anu trecut....Intrebarea este daca se incadreaza la ajutorul pentru sotul supravietuitor..??(mai sus v-am adresat intrebarea gresit)va multumesc!
Ajutorul lunar se acorda in situatia in care cuantumurile drepturilor de pensie realizate la data solicitarii de catre beneficiari sunt mai mici de:
- 364 lei, in situatia sotului supravietuitor care beneficiaza de pensie stabilita in baza prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sau stabilita in fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, precum si in situatia sotului supravietuitor care beneficiaza atat de pensie stabilita in fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, cat si in fostul sistem al asigurarilor sociale pentru agricultori;
- 140 lei, in situatia sotului supravietuitor care beneficiaza numai de pensie stabilita in fostul sistem al asigurarilor sociale pentru agricultori.