Am cumpărat un dulap de haine făcut la comanda. Comanda am facut-o în magazin și mi s-a emis factura și bon fiscal ptr. avans iar restul sumei am platit-o la livrarea mobilei tot pe baza unei facturi fiscale. Ambele facturi au fost completate de mana de către vânzător. Din păcate nu am primit și un certificat de garanție. Când am întrebat echipa care a montat dulapul despre termenul de garanție mi s-a răspuns ca este de 2 ani în care intra și reparațiile la sistemul de închidere al ușilor glisante. Am întrebat și despre certificat de garantie și mi s-a răspuns ca factura emisa tine locul acestui certificat. Din păcate nu mi s-a precizat și ce se intâmplă dacă descopăr neconformități ale produsului de mobilier. Inca de la inceput (adică dupa montaj) dulapul confectionat din placi PAL a început sa emane un miros f puternic de substanță chimica (posibil formaldehida). Intensitatea mirosului a crescut și se menține chiar și după o săptămână de la montaj (25.10.2017) astfel ca nu se poate locui în acea camera. Am ținut geamurile deschise nonstop dar fără rezultate mai bune. Deasemenea am observat ca rama interioara frontala a dulapului nu are montate canturi astfel ca materialul compozit este la vedere și permite emanarea solventilor din compoziția sa. În aceste condiții și în lipsa certificatului de garanție scris si a unui contract se poate returna produsul cu recuperarea banilor. Nu doresc înlocuire ptr ca nu mai am încredere în produsele lor iar de reparat nu cred ca se poate repara pte ca este vorba de calitatea materialului iar lipsa canturilor nu știu dacă se poate remedia (nu a fost precizat dacă ele trebuie sa existe sau nu la acest model) iar de aplicat este ar fi cred dificil ptr ca așa a venit din fabrica. Înlocuirea întregului dulap nu este o opțiune ptr mine având în vedere atitudinea evaziva a reprezentatului firmei.
Înainte de a sesiza oficial ANPC trebuie sa încerc sa soluționez amiabil cu firma care mi-a vândut și montat dulapul. Au acceptat sa vina ptr constatare. Va fi cuvântul împotriva cuvântului meu. Am solicitat și certificatele de conformitate ale plăcilor de PAL pe care firma de mobila trebuia sa le detina deja de la producătorul plăcilor. Nu le au dar au promis ca le vor obține. Deasemenea nu au afișat nici pe site și nici la sediul firmei care sunt condițiile de inlocuire/returnare ale produselor lor. Legea stipulează ca dacă în termen de 15 zile calendaristice nu se poate repara/înlocui produsul reclamat de cumpărător atunci ar trebui sa returneze cumparatorului măcar o parte din contravaloarea produsului. Dacă nu se îndeplinesc nici una dintre opțiuni de abia atunci pot face o sesizare oficiala la ANPC. Pe site-ul ANPC exista un formular de reclamații dar care poate fi accesat doar dacă am eliminat și opțiunea de apelare la un mediator. Deci pana la urma consumatorul este tratat ca un vinovat ca nu cunoaște f bine legea și mai mult ca ar trebui sa cunoască în detaliu informații despre calitatea materialului produsului, în acest caz calitatea plăcilor de PAL. Obligatia firmei de mobila era sa aibă afișate certificatele de confirmitate ale materialului sau cel puțin sa declare ce clasa de PAL folosește conform standardelor europene în vigoare. La toate firmele mari de mobila se încheie un contract. Pacat ca ANPC permite ca firmele mai mici sa nu respecte aceste condiții și pun cumpărătorul în situații jenante în urma cărora pierde timp și bani.