Au trecu totusi peste 30 de ani de la producerea evenimentului. Puteti face o solicitare scrisa, cu nr. de inregistrare/ data la firma care a inregistrat evenimentul produs si eventual la ITM. Arhiva cu dosarele de cercetare AM are termen de pastrare conform documentelor interne aprobate la nivel de firma/ ITM.
Nu mentionati motivul pentru care doriti acces la astfel de documente. Este posibil ca in cazul in care solicitati acces la documente si acestea se regasesc in arhiva sa aveti nevoie de o hotarare judecatoareasca definitiva in acest sens.
La ITM in arhiva (atunci se numea Inspectoratul de Protectia Muncii) in mod normal veti gasi documente (proces verbal cercetare, declaratii) despre accidentul mortal de munca. Termenul de pastrare al documentelor ce sunt legate de producerea accidentelor mortale de munca este de 50 de ani.
Nu este vorba de a detine arhiva fostelor institutii de stat, ci de procesul verbal de cercetare a unui accident de munca soldat cu decesul victimei, caz in care cerecetarea era de competenta Insp. teritorial de protectia muncii in urma cu 30 de ani. Actualele ITM-uri s-au infiintat pe structura vechilor ITPM si daca nu s-a preluat arhiva, aceasta trebuia depusa la Arhivele statului din judet in conditiile legii.
Nu avem de unde sti, doar putem presupune, daca nu intrebam la ITM, daca detin sau nu PV de cercetare AM respectiv, aflat in discutie.
Accident mortal
marian885
Buna ziua,
un coleg de munca a plecat in interes de serviciu cu masina de la firma.
A murit pe drumul catre agentul comercial.
Inteleg ca firma trebuie sa ... (vezi toată discuția)