Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta, mai jos prezentata, pentru a sti cum sa procedez dpdv legal.
Am o ruda, care in anul 1984 a cumparat un apartament, direct de la constructor. Ca si acte, in momentul actual are un ''contract de construire'' si un ''contract de imprumut'', cel din urma fiind emis pe baza contractului de construire.
Imobilul a fost achitat in rate (CEC, banii erau lunar retrasi de catre angajator).
Data la care s-a calculat finalizarea platii, conform acestui contract de imprumut este luna 06, an 1999.
Intrebarea mea este: aceste doua documente tin loc de act de proprietate? Sau care sunt demersurile necesare pt obtinerea unui document care sa ateste acest drept?
Solicitati de la Carte funciara un extras de informare pentru imobil si vedeti daca la sarcini apare inscris dreptul de ipoteca in favoarea CEC Bank.
In aceasta situatie, daca acel credit a fost achitat integral, reprezentantul bancii trebuie sa dea o declaratie in forma autentica (la notariat) prin care este de acord cu radierea ipotecii din Cartea Funciara.
Contractul de vanzare cumparare si cel de imprumut sunt actele de proprietate.
Daca are un document de la banca, prin care sa ateste finalizarea platii creditului, este suficent? Sau doar pe extrasul de carte funciara se poate vedea daca CEC-ul mai are drept de ipoteca asupra imobilului?
Teoretic este suficient.
Practic, trebuie verificat si la Carte Funciara daca figureaza cu sarcini.
In caz de vanzare/donatie sau daca vrea sa dispuna de imobil etc, extrasul trebuie sa fie "curat".
In regula, vom face acest demers, solicitand extrasul de carte funciara pentru informare. Daca totul este inregula, sa inteleg ca poate sta fara griji, avand ca si acte de proprietate contractul de construire + contractul de imprumut? Sau trebuie sa mearga si la un notar, de unde sa obtina un alt document care sa ateste dreptul de proprietate?