avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 632 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Student la zi si salariat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Student la zi si salariat

Buna seara, sunt student la zi si in acelasi timp si salariat, am cerut sa conducerii unitatii unde lucrez sa pot lucra in schimbul 2 ( dupamiaza) dar nu am primit nici un raspuns. As vrea sa stiu ce spune legea in acest caz?

Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ContSters74561 , utilizator 08:08, 13 Octombrie 2009
Nu este lege care sa interzica lucrul numai in schimbul doi, necesita intelegere din partea angajatorului.
1. Organizarea timpului de munca este apanajul angajatorului.
2. Daca discutati cu el, daca aveti argumente, daca sunteti un salariat de care are neaparat nevoie va poate satisface cererea. Dar nu este obligatoriu.
3. Nu exista text de lege expres pentru problema dvs.
Potrivit legislatiei actuale nu exista vreo prevedere legala care sa-l oblige pe angajator la stabilirea unui program de lucru conform solicitarilor salariatilor. Pe de alta parte, nimic nu-l impiedica sa tina cont de cererea dvs. si sa va ofere posibilitatea sa munciti dupa un program agreat de dvs.
Alaturi de lucrul in schimbul 2 de care faceti vorbire, exista si posibilitatea unui program de lucru individualizat, conform dispozitiilor art. 115 din Codul muncii, respectiv:
Art. 115. - (1) Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, dacă această posibilitate este prevăzută în contractele colective de muncă aplicabile la nivelul angajatorului sau, în absenţa acestora, în regulamentele interne.
(2) Programele individualizate de muncă presupun un mod de organizare flexibil a timpului de muncă.