avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 632 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Student la zi si salariat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Student la zi si salariat

Buna seara, sunt student la zi si in acelasi timp si salariat, am cerut sa conducerii unitatii unde lucrez sa pot lucra in schimbul 2 ( dupamiaza) dar nu am primit nici un raspuns. As vrea sa stiu ce spune legea in acest caz?

Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ContSters74561 , utilizator 08:08, 13 Octombrie 2009
Nu este lege care sa interzica lucrul numai in schimbul doi, necesita intelegere din partea angajatorului.
1. Organizarea timpului de munca este apanajul angajatorului.
2. Daca discutati cu el, daca aveti argumente, daca sunteti un salariat de care are neaparat nevoie va poate satisface cererea. Dar nu este obligatoriu.
3. Nu exista text de lege expres pentru problema dvs.
Potrivit legislatiei actuale nu exista vreo prevedere legala care sa-l oblige pe angajator la stabilirea unui program de lucru conform solicitarilor salariatilor. Pe de alta parte, nimic nu-l impiedica sa tina cont de cererea dvs. si sa va ofere posibilitatea sa munciti dupa un program agreat de dvs.
Alaturi de lucrul in schimbul 2 de care faceti vorbire, exista si posibilitatea unui program de lucru individualizat, conform dispozitiilor art. 115 din Codul muncii, respectiv:
Art. 115. - (1) Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, dacă această posibilitate este prevăzută în contractele colective de muncă aplicabile la nivelul angajatorului sau, în absenţa acestora, în regulamentele interne.
(2) Programele individualizate de muncă presupun un mod de organizare flexibil a timpului de muncă.
(3) Durata zilnică a timpului de muncă este împărţită în două perioade: o perioadă fixă în care personalul se află simultan la locul de muncă şi o perioadă variabilă, mobilă, în care salariatul îşi alege orele de sosire şi de plecare, cu respectarea timpului de muncă zilnic.
(4) Programul individualizat de muncă poate funcţiona numai cu respectarea dispoziţiilor art. 109 şi 111.
In acest sens se pronunta si CCMUN pe anii 2007-2010, care dispune in art.13:
(1) Orele de incepere si terminare a programului vor fi stabilite prin regulamentul intern.
(2) In toate cazurile in care se dovedeste ca este posibil, cei care angajeaza si sindicatele vor purta negocieri pentru a fixa orare flexibile de lucru si modalitati de aplicare a acestora.
(3) Stabilirea orarelor flexibile de lucru nu afecteaza drepturile prevazute in contractul colectiv de munca.
Este deci posibil sa aveti prevazuta aceasta posibilitate de organizare a timpului de munca in CCM-ul la nivel de unitate (daca aveti incheiat un astfel de contract) ori in Regulamentul intern.
Angajatorul poate stabili programul individualizat de muncă, cu acordul sau la solicitarea dvs si daca are prevazut în regulamentul intern.
Cred ca trebuie sa insistati pe langa angajator sa va stabileasca un program cat mai flexibil, chiar daca nu poate sa va asigure numai schimbul 2.
Succes!
Ultima modificare: Marți, 13 Octombrie 2009
ContSters74561, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajatorul ma forteaza sa imi schimb programul de lucru si eu nu vreau. gabrielspp gabrielspp Va salut. Problema mea este urmatoarea, lucrez in cadrul unui spital la compartimentul aprovizionare ...noua conducere a spitalului a venit cu ideea de a ... (vezi toată discuția)
Inceperea si terminarea orelor de lucru la stat gajnandi gajnandi Buna seara :) Lucrez la o institutie de stat unde timpul de lucru incepe la ora 8 dimineata si se termina la ora 16.3o (in afara zilei de vineri cand avem ... (vezi toată discuția)
Timp inegal si variabil paul1851 paul1851 Buna ziua. Cum ar trebui sa specific in CIM pentru un angajat care lucreaza cu norma intreaga (40 ore pe saptamana), dar sa aiba un program flexibil? Angajatul ... (vezi toată discuția)