avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1063 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... reabilitare termica
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

reabilitare termica

Am fost invitata la Primarie -in calitate de presedinte asocoatie proprietari- pentru reabilitarea termica a blocurilor. Verbal dl. Primar ne-a spus ca nu vom plati cota de 20%, pentru ca o va plati Primaria, in baza "venituri medii nete lunare pe persoana singura/membru de familie sunt sub castigul salarial mediu net pe economie. Citind Contractul de Mandat, la obligatiile asociatiei de proprietari scria: "sa hotarasca, dupa caz, cu privire la depunera cererii de finantare, a asociatiei de proprietari, pentru asigurarea cofinantarii de catre autoritatea locala a sumelor reprezentand cota-parte ce revine in sarcina asociatiei pentru executarea lucrarilor de interventie - sumele avansate de catre autoritatea locala urmeaza a fi recuperate prin taxa de reabilitare termica." Deci, vom plati sau nu? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 11:05, 5 Septembrie 2019
Au existat... Puteti fi mai precisa? Cati ani au trecut de la reabilitare?
Legea precizeaza clar ca numai persoanele scutite nu vor plati.
Primarul si consilierilor care au hotarat altceva decat ce prevede legea vor raspunde in fata legii cand le va veni Curtea de conturi in vizita!
Ultima modificare: Marți, 16 Ianuarie 2018
cyan, moderator
@cyan

Incerc sa inteleg stilul dv,dar parca exccelati nejustificat sa ma tot suspectati si sa ma acuzati
Da ,exista imobil in Bucuresti sector 1 ,reabilitat integral in 2011-2012 prin fonduri europene
Care este problema?
Cati ani au trecut de la reabilitare?

Care este capcana intrebarii ?
Au existat in capitala zeci de imobile de locuit in comun care au avut dosare depuse la primariile teritoriale pentru reabilitare prin fonduri europene
Este foarte adevarat ca procedura a durat foarte mult 4 sau 5 ani ,au fost solicitate in mai multe randuri completarea dosarelor
Datorita duratei lungi de procesare dosare de completare permanenta cu noi documente,multe asociatii s-au retras
Anumite primarii au beneficiat de fonduri,parte dintre dosare functie de c/v lucrari s-au incadrat in fonduri si au fost executate reabilitarile imobilelor
Primarul si consilierilor care au hotarat altceva decat ce prevede legea vor raspunde in fata legii cand le va veni Curtea de conturi in vizita!

Nu am calitatile dv sa identific incalcarile de lege si nu sunt in masura sa cercetez activitatea primarului si a consilierilor ,dar ma indoiesc ca acestia ar fi acceptat derularea de fonduri europene daca nu erau indeplinite toate conditiile legal impuse
@ynocentta,v-am spus ca imi sunteti simpatica, acum ma si amuzati cand "vedeti" in orice mesaj al meu ca va suspectez "nejustificat"! ;)

Din cate inteleg dvs. locuiti in sectorul 1 si probabil, am spus probabil si nu sigur! imobilul la care faceti referire este cel in care locuiti, tot probabil ati fost implicata in reabilitarea lui, facand parte din comitet, probabil, chiar presedintele asociatiei.
Suspectez ca ati fi facut parte din comitetul asociatiei intrucat aveti destule cunostinte despre "viata" unei asociatii de proprietari, am spus despre mine ca fac parte din CEx dar asta nu inseamna ca le stiu pe toate, din acest motiv intreb si eu pe forum cand am nelamuriri!
Atentie, sa ne intelegem, nu am spus ca sunteti "suspecta"! :)

Ei bine, legea precizeaza clar ca autoritatea locala va recupera cota pe care trebuie sa o plateasca asociatia de proprietari cu exceptia persoanelor care sunt scutite. - vezi art. 14 alin.(4) iar pentru persoanele scutite art. 14 alin. (8) citat in mesajul anterior.
OUG 18/2009 a fost emisa in ... 2009, prin urmare reabilitarile au inceput de prin 2010, sa zicem.
Pana s-au dumirit cum sta treaba cu reabilitarea, parandaratul si accesarea fondurilor europene a mai trecut 1-2 ani, au intrat in forta de prin 2011-2012 cu reabilitarile.
De ce v-am intrebat cand au fost reabilitate blocurile? Numai dvs puteati suspecta o "capcana" in intrebare!
Legislatia europeana prevede o perioada de 5 ani pentru verificarea utilizarii fondurilor europene, sa-i zicem o perioada de "garantie".
In aceasta perioada autoritatatea locala nu poate face niciun mishmash cu banii europeni, cheltuire aiurea sau parandarat, acesti bani sunt nerambursabili.
Legea prevede recuperarea cotei in termen de 10 ani de la data receptiei -art. 14 alin. (6).
Acum depinde si care era legislatia in vigoare la data inceperii reabilitarii, OUG, HCL.
Daca nu exista legislatie care sa prevada metodologia de recuperare a fondurilor alocate de primarie pentru cota proprietarilor atunci cei care s-au polistinerizat in conditiile respective se pot considera fericiti, ceilalti mai putin.
Asa ca stimata @ynocentta, primaria va recupera cota pe care a platit-o pentru proprietari conform legii in baza HCL votata de consilierii locali. Bineinteles cu exceptia celor scutiti, tot conform legii.
In 2009 asociatia finanta 20% din lucrari iar primaria putea, nu era obligata, sa acopere cota celor aflati in imposibilitate de a-si achita contributia, cei care erau scutiti se regasesc in mod sigur in normele de aplicare ale OUG de la vremea respectiva.
In prezent cota de contributie a asociatiei nu poate fi mai mica de 10%.
Promisiunile politicienilor sunt doar vorbe-n vant, o perioada le respecta, ca n-au incotro, apoi isi schimba atitudinea, cand se apropie iar perioada alegerilor revin la promisiuni. In sectorul 3 RN a castigat primaria cu disparitia taxei de salubrizare, al doilea mandat la fel iar de o luna a fost reintrodusa. In sectorul 4 i-au rupt, si-a facut primaria firma de salubritate si platesc taxa de gunoi mai mare decat impozitul. Nu stiu cum e prin S1 dar banuiesc ca in curand se vor schimba lucrurile si pe acolo, mai ales de cand a modificat recent guvernul legislatiea in domeniul deseurilor. Sectorul 1 are avantajul localizarii celor mai mari companii din B si RO, astfel ca si bugetul este destul de mare.

art.14
(2) Prin excepție de la prevederile art. 13^1 alin. (2), autoritățile administrației publice locale pot asigura, la cererea de finanțare depusă de către asociațiile de proprietari, în baza hotărârii consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului București sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, după caz, și în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație, finanțarea cheltuielilor aferente cotei de contribuție ce revine proprietarilor/asociației de proprietari, conform art. 13^1 alin. (3), pentru activitățile/lucrările prevăzute la art. 13^1 alin. (1), cu recuperarea sumelor în condițiile alin. (4)-(7) și (10).


Articolul 13
(1) Finanțarea executării lucrărilor de intervenție prevăzute la art. 4 se asigură astfel:
a) 60% din alocații de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene;
b) 40% din fonduri aprobate anual cu această destinație în bugetele locale și/sau din alte surse legal constituite, precum și din fondul de reparații al asociațiilor de proprietari și/sau din alte surse legal constituite.
(2) Cota de contribuție proprie a autorităților administrației publice locale se stabilește pe baza unor criterii socio-economice, în limita unei cote de maximum 30% din valoarea executării lucrărilor de intervenție prevăzute la art. 4, și se aprobă prin hotărâre a consiliilor locale, respectiv ale consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, după caz.
(3) Cota de contribuție a asociației de proprietari nu poate fi mai mică de 10% din valoarea executării lucrărilor de intervenție prevăzute la art. 4 și se asigură de către aceasta pe durata executării lucrărilor de intervenție, în baza situațiilor de lucrări.


Modalitatea de recuperare este cea prevazuta in OUG 18/2009

art.14
(4) Sumele avansate de către autoritățile administrației publice locale pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a proprietarilor/asociațiilor de proprietari, menționată la alin. (2), se recuperează din fondul de reparații sau prin taxa de reabilitare termică, stabilită prin hotărâre a consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului București sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, după caz.
(5) Taxa de reabilitare termică, prevăzută la alin. (3) și (4), se fundamentează în funcție de sumele avansate de către autoritățile locale pentru asigurarea cotei de contribuție aferente proprietarilor, în raport cu cotele-părți indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăți individuale.
(6) Durata și modalitatea în care pot fi recuperate, prin intermediul taxei, sumele avansate conform alin. (1) și (2) se stabilesc prin hotărâre a consiliilor locale sau a Consiliului General al Municipiului București și a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, după caz, neputând depăși 10 ani de la data recepției la terminarea lucrărilor.
(7) Taxa pentru reabilitare termică se urmărește și se execută în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(10) Sumele avansate în condițiile legii de către autoritățile administrației publice locale pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a proprietarilor/asociațiilor de proprietari pentru executarea lucrărilor de intervenție la blocurile de locuințe, nerecuperate la data înstrăinării sub orice formă a apartamentelor, se recuperează de la noul proprietar.



OUG 18/2009 publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 155 / 12 martie 2009

Art. 13
Finantarea executarii lucrarilor de interventie prevazute la art. 4 si 6 se asigura astfel:
a) 50% din alocatii de la bugetul de stat, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei;
b) 30% din fonduri aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetele locale si/sau din alte surse legal constituite;
c) 20% din fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si/sau din alte surse legal constitute.
Art 14
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 13, autoritatile administratiei publice locale pot asigura, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie, pe langa cota de 30%:
a) preluarea partiala sau integrala a cheltuielilor aferente lucrarilor de interventie corespunzatoare cotei de 20% ce revine asociatiei de proprietari. Autoritatile administratiei publice locaie pot hotara cu privire la masurile aplicabile in vederea recuperarii sumelor avansate pentru acoperirea cotei de 20%, pe baza mecanismelor proprii stabilite de acestea;
b) preluarea partiala sau integrala a cheltuielilor aferente lucrarilor de interventie corespunzatoare cotei proprietarului/ proprietarilor din blocul de locuinte aflat/aflati in imposibilitate de a asigura sumele ce ii/le revin.
(2) Conditiile de preluare si criteriile de selectie pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se stabilesc si se aproba prin hotarare a consiliului local.


@cyan
Bazandu-ma pe afirmatia dv conform careia
nu inseamna ca le stiu pe toate, din acest motiv intreb si eu pe forum cand am nelamuriri
,a-si fi incercat sa va indepartez parte din suspiciunile exprimate,sa va detaliez anumite aspecte
Dar vazand ca stergeti mesajele mele ,inteleg ca interesul dv este strict sa intrebati,sa aduceti acuze ,sa stergeti mesajele care nu coincid cu opinia dv -fara sa permiteti utilizatorilor sa isi exprime opinia care poate este intemeiata pe experienta dobandita in activitate ,in relatiile cu autoritatile ,pe documente ,care ar putea fi utile si altor utilizatori prezenti pe forum
@ynocentta, v-am sters numai mesajele offtopic.
Daca aveti ceva de reprosat sau doriti sa sesizati va rog sa apelati la mesaj privat sau la administratorii forumului.
Nu v-am restrictionat sa va impartasiti din experienta dvs. si nu v-am sters din continutul mesajelor decat ce nu avea legatura cu topicul, adica "discutiile" dvs cu moderatorul.
Mesajele sterse sunt "pastrate", nu va ganditi ca dispar periodic ca prim ministrii in ultimul an.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Ianuarie 2018
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Intrebare pentru un prieten - plata diferentiata reabilitare in functie de venituri Anghelescu Anghelescu Aseara un prietre administrator de bloc, imi spunea ca a finalizat \"dosarul pentru reabilitarea blocului\",pentru a fi depus la primaria de sector. Imi ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am urmatoarea problema: cu asociatia de proprietari: ... crina1956 crina1956 Buna ziua, am urmatoarea problema: cu asociatia de proprietari: vreau sa vad contractul de modernizare a liftului incheiat intre asociatia de proprietari si ... (vezi toată discuția)
Reabilitarea termică a blocurilor - taxă asupra celor ce au beneficiat adrianfltm adrianfltm Bună ziua,, Eu sunt din Timișoara și, mai nou, primarului nostru i-a venit o idee .. năstrușnică [b]<<Timișorenii vor plăti o taxă de ... (vezi toată discuția)