In primul rand,vreau sa va multumesc ca existati.Ma zbat de aproape 3 luni cu niste acte pentru infiintarea unei asociatii,mai exact fan club michael jackson pitesti.Eu am avut ideea,eu am alergat peste tot,eu am cautat pe net tot ce trebuia sa aflu in legatura cu asta.Toate astea pentru ca nu am bani pentru a plati un avocat sa o faca in locul meu.Sa trec,totusi peste aceasta etapa.Am reusit sa depun actele la judecatorie.A trebuit sa refac actul constitutiv si statutul pentru ca nu au fost complete.Am numit ca cenzor o persoana care nu face parte din membrii fondatori.Mi s-a cerut sa explic calitatea cenzorului.Nefiind prezenta la primul termen,pentru ca nu am stiut,nu am inteles ce inseamna acest lucru.Am mai citi si eu pe net si am aflat ca,sub 15 asociati pot numi un cenzor din cadrul membrilor fondatori,cu conditia sa nu faca parte din consiliul director.In consecinta,am schimbat cenzorul cu un membru fondator.Este vreo problema ca am schimbat cenzorul,tinand cont ca nu corespunde cu cel din actul constitutiv care se afla la judecatorie?Mai am o nelamurire:trebuie sa specific neaparat pe ce perioada este ales consiliul director?V-as fi tare recunoscatoare daca as gasi un raspuns la dvs,pentru ca,sincera sa fiu ma aflu intr-o situatie disperata pentru ca pe 22.10 am urmatorul termen.Va multumesc anticipat.Cu tot respectul,Ana Maria Ghiorghe
Multumesc frumos pentru raspuns.Am facut o adresa catre judecatorie in care am specificat ca am schimbat cenzorul.O voi depune la dosar pe 22.10.2009,cand am termenul.Este de ajuns?
Pentru a fi sigura ca nu o sa mai fie probleme va sfatuiesc sa grabiti procedura intrucat expira rezervarea denumirii emisa de Ministerul Justitiei si este posibil ca mentiunea inclusa in actele de infiintare sa fie refacute mai ales ca deja s-a pornit gresit atunci cand modificarile au fost facute chiar nestatutar daca nu exista consimtamantul tuturor fondatorilor.
De regula actul constitutiv si statutul trebuie sa cuprinda inca de la inceput componenta organelor de conducere si durata care ar trebui sa fie nedeterminata( pentru a nu reveni iar cu formalitati si alte proceduri in cadrul asociatiei).
Mai mult decat atat cenzorul trebuie sa fie precizat in ambele documente de infiintare iar prin statut sa fie prevazuta modalitatea de numire si inlocuire a acestuia precum si atributiile. Acelasi lucru sa fie stabilit in statut si cu privire la membrii adumarii generale.
Daca la termenul urmator o sa vi se solicite alte modificari e mai bine sa verificati daca mai aveti timp sa le realizati in termenul de valabilitate a denumirii rezervate.
Cenzorul poate fi unul dintre membrii dar cu conditia sa aiba studii juridice sau economice.Aceasta este calificarea dupa care se numeste prin exceptie din cadrul adunarii generale.Dar este de preferat ca acesta sa nu faca parte din organele de conducere pentru a nu exista suspiciunea unui conflict de interese.
Este important ca la fiecare modificare sa existe un act aditional la statutul si la actul constitutiv, inclusiv o hotarare a adunarii generale cu privire la acele modificari.
[editat de admin. va rog sa nu mai puneti date de contact in raspunsuri.pentru asta exista contul de consultant si mesajele private]
O intrebare legata de acest subiect: ce se intampla in cazul in care cenzorul constata nereguli ? Ce trebuie sa faca in acel moment - cui se adreseaza ?
In conformitate cu normele in vigoare,cu limitele de competenta ale cenzorului,
acesta in exercitarea obligatiilor de serviciu,daca constata nereguli ,detine obligatia legala sa intocmeasca Raport ,in care sa consemneze situatia de fapt existenta ,
document pe care trebuie sa il inregistreze la entitatea juridica in cauza.
In situatia in care,neregulile constatate ,incumba prejudiciu material ,in cazuri legal prevazute,raportul de constatare poate fi depus si la autoritatile competente in cercetarea fraudelor financiar economice.