avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 321 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Obligatie, abuz sau curiozitate OPC ?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Obligatie, abuz sau curiozitate OPC ?

As vrea să stiu dacă exista vreo lege, din care să rezulte, că sunt / pot fi obligată să afisez programul de functionare al firmei (care este prestatoare servicii de consultantă in management şi de formare profesională) şi să prestez aceste servicii şi pentru persoane fizice dacă eu nu sunt interesată să fac publice aceste servicii.
Solicit aceste puncte de vedere deoarece, luni 12 octombrie 2009, la ora 9,00 m-am "trezit" cu 2 comisari OPC care, fără OS / OD, m-au informat ca au venit ca urmare a unei plângeri depusă pe 07 octombrie 2009 de o persoană "binevoitoare" care a pretins că nu m-a gasit din cauza faptului că nu am afisat programul de functionare a firmei.
In concluzie, exceptand cerintele şi obligatiile aferente legii 21 privind protectia consumatorului (persoană fizică), tinand cont că in calitate de administrator al firmei şi serviciilor prestate, eu nu doresc să mă adresez persoanelor fizice, există vreo lege mă poate obliga să nu.mi aleg clientii
Cel mai recent răspuns: SC QCERT SRL , Consultant resurse umane 21:39, 18 Octombrie 2009
Este bine de ştiut ce prevedere legală şi, mai exact ,ce articol de lege au invocat reprezentanţii protecţiei consumatorilor.
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Octombrie 2009
Florin Lucian Manolescu, Consultant managementul calitatii
Cand au vazut ca sunt in tema, mi-au dat invitatie pentru a veni a doua zi la sediul lor, ca sa vorbesc cu "sefa".
M-am dus - sefa nu era, dar am inregistrat o plingere de pentru abuz in serviciu.
A doua zi nu am fost eu in localitate, iar a treia zi, sefa era fff nervoasa si mi-a spus nu ea m-a chemat, si sa rezolv problema cu d-na comisar.
In asteptarea raspunsului, eram curioasa daca OPC ma poate obliga să fac public un orar de functionare / prestare servicii pentru persoane fizice sau am sanse de ai face dosar penal, pentru ca reclamatia in culpa asta reclama şi nu are la baza un serviciu / produs neconform, o clauza contractuala abuziva sau macar o facturare gresită, ca să nu spun că conform procedurii lor trebuie dovedită incercarea de a rezolva problema pe cale amiabila.
Afişarea unui orar de funcţionare este în primul rând o dovadă de respect faţă de consumator.Protecţia consumatorilor vă poate acuza de o practică abuzivă conf.ART. 9 din OG 21 care specifică faptul că "In relatiile cu consumatorii, agentii economici au obligatia de a se comporta in mod corect si de a nu folosi practici comerciale abuzive." Dar după cum relataţi cazul ,nu vi s-a făcut un document pentru a constata acest aspect.
manolescuflorin a scris:

Afişarea unui orar de funcţionare este în primul rând o dovadă de respect faţă de consumator.Protecţia consumatorilor vă poate acuza de o practică abuzivă conf.ART. 9 din OG 21 care specifică faptul că "In relatiile cu consumatorii, agentii economici au obligatia de a se comporta in mod corect si de a nu folosi practici comerciale abuzive." Dar după cum relataţi cazul ,nu vi s-a făcut un document pentru a constata acest aspect.



Din pacate, nu ati inteles problema si intrebarea de baza a topicului.

Eu, nu fac şi nu doresc să fac servicii / "publicitate" la nivel de persoane fizice.
Din evidentele specifice activitatii, rezulta cu usurintă că serviciile sunt prestate cat se poate de legal contract / facturi, etc., la nivel competitiv, către diverse organizatii (societati comerciate si institutii de stat - care nu au nici o treaba cu reclamatiile la OPC), care uneori, in procent de 1%, au cerut persoanei fizice să platesca cursul la care participa.

In concluzie, daca stie cineva, avand in vedere ca eu prestez servicii de consultantă şi formare profesională in domenii reglementate (instalatii, constructii, recipente sub presiune), intrebarea era:
- Exista o lege / reglementare care să mă oblige să prestez servicii aceste servicii şi către persoane fizice - context in care să fac public un program special pentru acestea?
Atata vreme cat sunteti persoana juridica,deci detineti o societate comerciala aveti obligatia la afisarea orarului de functionare .Nu am inteles de unde ati retinut ca infractiune acea reclamatie?!!Cert este ca nu aveti motive de a face dosar penal pentru acea reclamatie

Alte discuții în legătură

Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)
Documente necesare in cazul unui control de la opc Terezia81 Terezia81 Buna ziua, Am deschis un magazin micut cu produse cosmetice. De ce documente am nevoie pentru produse in cazul unui control OPC? Va multumesc! (vezi toată discuția)
Probleme garantie telefon emaily92 emaily92 Am avut un telefon care a fost trimis de 4 ori in service apoi inlocuit cu un alt telefon care avea 2 pete pe ecran,dar din pacate le-am observat acasa ... (vezi toată discuția)