Poate angajatorul sa introduca in fisa postului o autorizatie obtinuta de angajat ulterior angajarii pe cheltuiala sa fara a fi solicitata de catre angajator.
La momentul angajarii pe post aceasta autorizare nu era o cerinta a postului.
Legea ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
d) să stabilească pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate;
i) să ia măsuri pentru autorizarea exercitării meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică;
In baza acestor prevederi, angajatorul trebuie sa se conformeze, trimitand oamenii la cursuri pentru autorizare. Daca angajatul a facut-o pe cheltuiala sa, angajatorul a profitat si a introdus cerinta in fisa de post sau cerinta i-a fost impusa in urma unui control din partea inspectorilor de munca de la ITM.
Daca pentru ocuparea postului respectiv chiar este nevoie de autorizarea respectiva puteti cere angajatorului sa va returneze costurile, in conditiile in care si veti ramane pe post pana expira termenul de valabilitate al autorizatiei.
In general, in fişa postului sunt incluse anumite cerinţe specifice legate de pregătirea persoanei care ocupă postul, cunoaşterea anumitor limbi străine, abilităţi, competenţe, experienţă şi vechime.
Daca privim fisa postului ca un document de sine stătător, ce emană de la angajator, acesta din urmă poate avea dreptul să decida modificarea fişei postului, în exercitarea prerogativei de a organiza munca la nivelul unităţii si prin stabilirea atribuţiilor fiecărui post din organigramă/statulde functii.